mr160 Geplaatst: 18 december 2014 Delen Geplaatst: 18 december 2014 Klopt je blok bij je scooter? Misschien heb je gewoon maar 3 versnellingen? Link naar reactie
daanaan Geplaatst: 18 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2014 Oke dan zal ik ook een nieuwe vlotternaald bestellen. Het blok van m'n scooter is gewoon orgineel voor de vespa 50 R. Ik had eerst idd drie versnellingen maar heb eerder dit topic vernomen dat ik door het plaatsen van een 4 plaats koppeling ik er 4 zou hebben. Ik ben erg onervaren met sleutelen aan scooters, dus dingen die voor andere misschien als voor de hand liggend worden beschouwd zijn dat voor mij niet Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 18 december 2014 Delen Geplaatst: 18 december 2014 Oh - ehm... Sorry to burst your bubble, maar je koppelingsplaten heeft niets met je versnellingen te maken... Link naar reactie
daanaan Geplaatst: 18 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2014 Oke haha dus ik heb nog gewoon 3 versnellingen? Heeft deze koppeling nu wel zin voor mijn vespa of heeft de vespa hierdoor nu veel minder vermogen en moet ik deze echt ruilen voor een andere? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 18 december 2014 Delen Geplaatst: 18 december 2014 Hoeveelheid vermogen heeft ook niets met je koppelingsplaten te maken, sorry! Link naar reactie
daanaan Geplaatst: 18 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2014 Maar ik kan deze dus wel gewoon gebruiken okal heb ik maar drie versnellingen. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 18 december 2014 Delen Geplaatst: 18 december 2014 Zie je een ingesleten ring in de vlotternaald? Als ik zo je onscherpe foto bekijk lijkt het daar wel op! Dus vervangen! (vaag zag die vlotternaald als laatste post, achterhaald antwoord inmiddels) Link naar reactie
daanaan Geplaatst: 18 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2014 Ja die zie ik idd wel een beetje, ga morgen een nieuwe bestellen. Denken jullie dat het niet starten van de scooter misschien te maken kan hebben met valse lucht. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 19 december 2014 Delen Geplaatst: 19 december 2014 Nee, ik zou eerst denken aan te veel benzine, doordat je vlotternaald de aanvoer niet goed reguleert. En zoals ik al zei: je koppelingsplaten hebben niets met je versnellingen te maken. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 19 december 2014 Delen Geplaatst: 19 december 2014 Heb je wel de piston met het pijltje naar de uitlaat gemonteerd? Link naar reactie
daanaan Geplaatst: 19 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2014 Ja dat heb ik gelukkig wel gedaan . Mijn buurman zei dat hij niks hoorde knetteren en dacht dat het aan de bougie zou kunnen liggen. Vandaag dus ook nog even een nieuwe bougie halen. Gister ook heel het blok weer los gehaald omdat dat stoffen ringetje ipv. achter dat ding er voor zat. Maar nu zie ik op een filmpje weer dat dat ringetje eerst wel op de goede plaats zat en nu weer ik t niet meer haha. Dus voordat ik hem weer helemaal uit elkaar haal zou ik graag willen weten waar dit ringetje nou precies hoort te zitten. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 19 december 2014 Delen Geplaatst: 19 december 2014 Stoffen ring zit in de huls, dus of ie er nu van de voor of achter kant ingeschoven wordt, maakt geen moer uit. Link naar reactie
daanaan Geplaatst: 19 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2014 Nouja volgens mij geeft het wel een beetje verschil want in het midden zit een soort scheiding. Nu zit het ringetje dus aan de achter kant van deze scheiding (de dichtbije zeide op de foto). Anders zit hij aan de voor kant en dan zit het ringetje dus een beetje tussen de carburateur en die scheiding geplet. Maar misschien dat het inderdaad niks uit maakt. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.