Ga naar inhoud
Vespaforum.be

slipgedrag


Bosse

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik ben nieuw hier ... en heb eigenlijk nog geen Vespa, inderdaad NOG NIET. Want ik ben wel van plan er één aan te schaffen. Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor woon/werkverkeer, zo'n 25km, maar natuurlijk ook om eens recreatief mee rond te toeren.

Nu heb ik een collega en die raad mij een Vespa sterk af omdat die makkelijk zou wegslippen in bochten en bij 't optrekken. Nu weet ik niet of dit de ideale plek is om een objectieve mening te krijgen ;), maar ik wou toch eens even controleren of dit slipegedrag cht zo erg is.

Niet dat dat mijn keuze nog sterk kan beïnvloeden, want ik ben zo weg van de PX125 dat die er waarschijnlijk wel komt :)

Alvast bedankt

Link naar reactie

Absoluut bull*****!!

Een Vespa zal in dezelfde condities niet sneller slippen dan een motor.

Ik veronderstel dat je collega fervent motorrijder is. Het is echter een feit dat een Vespa i.v.m. een moto "ander" weggedrag zal vertonen omwille van de kleinere wielen en de positionering van e motor maar levensgevaarlijk slippen tijdens het rijden -laat staan "powersliden" is een beetje overdreven.

Link naar reactie

Ik rijdt nu al 2 jaar elke dag met mijn PX125 disc, voorheen 8jaar met pk50Xl en vespa special, nog nooit ben ik gevallen vanwege slippen of iets anders... zal er een beetje vanaf hangen of je kan rijden hé.

Veel 'zware motorijders' moeten eens afleren van te kakken op Vespa's, 9/10 hebben ze er nog niet eens zelf opgezeten, vanwaar dan die commentaar. Ik heb veel vrienden die met zware machines rondbollen en ook altijd kritiek geven, totdat ze mij door de bochten zien gaan of totdat ze eens zelf mochten rijden met mijn scoot. Ze kunnen meestal niet volgen of niet zo gaan hangen zoals ik doe, tenzij het echte baanmonsters zijn natuurlijk. ;-) Niks van aantrekken dus en gewoon kopen die Vespa!

Veel succes

Ciao

http://www.vespaclubantwerpen.be/

Link naar reactie

Heel simpel, leg hen uit ten eerste, dat het veel leuker is om snel te rijden met een trage scooter, dan traag te rijden met een snelle motor, en ten tweede, dat jij man genoeg bent om met een klein scootertje te rijden, en dat jij niet vind dat je je gebrek aan mannelijkheid hoeft te compenseren door met een stoere grote moto te rond te rijden...

Dimmen ze meestal wel even van... allé, bij mij op't werk toch! Zeker vermelden terwijl er vrouwen in de buurt staan, die vinden dat ook altijd hilarisch, en des te groter de aantasting van hun eergevoel als er vrouwen in de buurt zijn!

Link naar reactie

Slippen is onzin, maar dat is wel duidelijk nu denk ik.

Dat ze anders rijden is normaal, andere wielbasis, kleinere wielen.

Een Vespa is misschien enkel wat gevoeliger voor zijwind. Slippen bij het optrekken? Instant burnout zalig toch. Laat die mannen en ga Vespa rijden ;-)

Link naar reactie

Heb sinds oktober 2005 een px 125, heb nu, rekening houdende met een winterstop een dikke 1100 km gereden en begin steeds meer rijplezier te ondervinden.

Het is aanvankelijk wat wennen aan de typische manier van rijden maar dat maakt het uiteindelijk zo ongeloofelijk zalig, die tweetakt die lekker loopt, af en toe een naontsteking in de uitlaat, eens wat gesputter, de vernellingsbak die je hoort schakelen kortom een machine die werkelijk leeft!

Van slippen of schuiven heb ik nog niets ondervonden en ik durf toch al wat meer in de bochten te "liggen", laat je niet van de wijs brengen en koop er eentje nu het nog kan!! Veel vespaplezier, Ciao.

Link naar reactie

Bedankt iedereen voor de reacties, 't zal idd in 't begin wat opletten zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat je op den duur weet wat je machine kan en wat niet.

Hoogst waarschijnlijk gaan we hem straks bestellen. Maar eerst moeten we nogwel een auto verkocht krijgen. Dus binnen een paar weken rijd ik rond met ne PX125 ... wiiiieeeeeeee. Ik kijk er naar uit :-)

Link naar reactie

Ik had vroeger een suzuki 1100 gsxr en dat weg gedrag kan je toch niet vergelijken met dat van een vespa, als je met een racemotor voluit in in bocht gaat dan kan je nog goed remmen. En dat is met een vespa toch niet echt het geval

Ook de remmen zijn niet zo als van racer je moet gewoon rekening houden dat je afstand moet houden, dat moest ik vroeger ni, toen kon je gewoon voluit op je voorste wiel remmen tot zover dat je met achterst wiel van de grond kwam

Maar toch rij ik zeer graag met mene vespa, dit is meer rijden en vroeger was het meer racen .

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...