Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Zundapp Bella 250cc


Scooterboy

Aanbevolen berichten

wtf is dat tweede pedaalke achetraan, mag de passagier ook meeremmen als 't teveel wortdt ?;-)

Link naar reactie

willem, deze dienen om te schakelen en niet om te remmen zoals vele denken, als ik me niet vegis staat de achterrem bij een bella aan de linkse kant van het beenschild, omgekeerd (is ook zo bij engelse motorfietsen)dan dat we gewoon zijn, dus even wennen (houba001 was in een ver verleden nog een bella rijder)

scooterboy, ik zie u altijd graag komen met je projecten, zo een spannend vervolg verhaal kan het forum gebruiken! groeten en succes ermee, jeansprint

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Moest ik zo'n projectje starten zou ik dan kijken om een oude luchtgekoelde crossmotor blok,bv een 500,dan is het verrassingseffect nog groter.

En zeker dat die erin passen.

Alleen ben ik benieuwd hoe je dat gaat oplossen omwille het schakelwerk.

Maar zoals ik je ook ken,geen probleem zeker?

Ik weet al iets voor het schakelen.

Veel plezier eraan alex!!

Link naar reactie

Ik denk dat een 500cc crossblok erover is. Ik heb vroeger een Honda CR500 gehad en dat was echt waanzinnig hoe dat trekt. Daar rijdt je op de asfalt mee op je achterwiel voor je het weet. Ik denk dat zo'n Bella dat niet echt aankan en dan zwijgen we nog maar over de remmen. Bovendien zit daat een serieuze kickstarter aan waarop je echt goed moet stampen om te starten.

Link naar reactie

Ikzelf heb 7 jaar competie gereden.

Je kan natuurlijk spelen met je tandwielen hƩ.

Een crossmotor heeft natuurlijk een groot tandwiel achteraan.

Zet daar eens een kleine op en een grote vanvoor...

Inderdaad een CR 250 is een 2T

Je moet natuurlijk wel kunnen rijden hƩ.

Telkens aanzetten met een wheelie?? minder gas geven hƩ.

En ik denk wel dat een zundapp bella zwaarder is dan een crossmotor.

En kwa sterkte een bella is tevens ook een buizen frame hƩ.

Link naar reactie

Djeu, had ik dat geweten, ik heb vorig jaar een heel boel dingen van bella verkocht, waaronder 3 mooie volledige kaders en nog wat plaat werk.

Alex, heb je nog plaats boven je cilinder voor je , dingen waar je je bougie" indraait.

( ik weet het woord, maar de schrijfwijze ontbreekt me)

Ik heb nog steeds die pneumatische zuigers thuis liggen, nog intresse ? Wie weet een lowrider Zundnapp.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...