MESTKEVER Geplaatst: 17 oktober 2014 Delen Geplaatst: 17 oktober 2014 Hallo, Ben bezig met het restaureren van een primavera 125 uit 1977 VMA2T. Het betreft echter een model met een zijdeur op de linker bil dus met batterij. Dit zou een model zijn bestemt voor USA . Ik wil hier graag de bekabeling gebruiken van de gewone primavera zonder batterij maar ik mis een draad op de remlichtspoel van de statorplaat (volgens beide schema's van scooterhelp vergeleken met mekaar) Hoe los ik dat op? Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 oktober 2014 Delen Geplaatst: 17 oktober 2014 Heeft een ET3 niet altijd een batterij? Die kabelboom zou dan toch moeten kloppen. Anders kan je altijd een kabeltje bijtrekken... Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 oktober 2014 Delen Geplaatst: 17 oktober 2014 Edit: neen dus... Als dit het juiste schema is http://www.scooterhelp.com/electrics/wiring/VMA2_V9A.wblink.pdf heeft je vespa contactpuntontsteking. Overweeg misschien om een elektronische ontsteking te plaatsen, samen met een bijbehorende kabelboom. Groetjes, nero. Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 17 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2014 Het betreft geen ET3, Het is een primavera vma2t maar met een groot deurtje aan de linkerbil zie foto's het oorspronkelijke schema zou wel eens dit kunnen zijn http://www.scooterhelp.com/electrics/wiring/VMA2T_USA_wbatt.pdf De claxon en het remcontact achter werken via de batterij, de rest met stroom geproduceerd door de stator. Als ik een draadje bij trek kan ik dit dan aansluiten op bv de draad van de verlichting in de verdeelbox. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.