Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ook nieuwe vespa in de stal


bobo

Aanbevolen berichten

toen ik 17 was had ik m'n eerste 50 xl die ik met spijt in het hart verkocht om m'n eerste auto te kunnen kopen

...nooit is de zin weggeweest om terug te stofzuigen

m'n buren op kamping de molen op sintannabeach L.O.(waar ik vaste bewoner ben, als ik niet thuis zit) hadden een oude t5 vanachter op hun camper staan waarmee ik vorig jaar terug ben van beginnen te genieten door er af en toe eens even mee te rijden

maar m'n buur wou'em niet laten onder de 1000, terwijl mijn bod 650 was

en er was ook nog een cagiva mito waar ik hemaal van over de rooie ging...maar die zijn zo duur

mijn kaffeebaas anex chef van m'n favo plaatsje in kapellen had nog een planet 125 staan voor een leuk prijsje, zo meteen dan maar gekocht maar ik bleek er niet zo graag mee te rijden (het is zo groot, zo spits kwa motor)

dat is ondertussen gebeterd door veel vespa te rijden is het best leuk eens te kunnen wisselen

3 weken geleden was ik skieeen, belde opeens me camping-buur me op om te zeggen dat hij een nieuwe vespa had gekocht...en de overname lag onder mijn bod van 650

en toen had ik opeens 2 moto's

en de wesp heeft me hart het meest gestolen, al is het niet meteen moeders mooiste

hier wat pics

PHTO0117.jpg

hier stond-ie nog op kenteken van me buur inclusief krèmeglasbak

PHTO0118.jpg

beetje getwiste pic

PHTO0158.jpg

in m'n bezit, hoera

getrokken op de puzzeltocht laatst

PHTO0159.jpg

Link naar reactie

hallo, bobo welkom!! dat je hart gestolen is door een vespa T5 kan ik best verstaan, heb vele vespa's gehad en rij nog steeds het lieftst op mijn T5 (blokje zit wel onder een vba frame van '58), sommige onderdelen van het motorblok zijn wat duurder dan voor andere vespa, maar je krijgt er dan ook een pak rijplezier voor terug, tot ergens onderweg! jeansprint

Link naar reactie

Als je het model nie graag ziet kan je deze heel gemakkelijk aanpassen.

De achterkant is hetzelfde of een PX, ze hebben enkel een plaat geplooid en deze op het frame gepuntlast om zo een groter zadel te kunnen monteren.

Is echt wel werk waard om dit te doen.

voor1.jpg

bezig10.jpg

na17.jpg

RESULTAAT:

klaar.jpg

Link naar reactie

Beste Bobo, Ik ben nog in het bezit van jouw puzzelritfoto getrokken bij de start, hij steekt in m'n handschoenkastje als ik je nog eens zie in de Kandinski zal ik hem je bezorgen.

Link naar reactie

beste sten, een goed exemplaar haalt voltjes de 110 hoor, een T5 heeft enkel in lage toeren wat weinig koppel (hiervoor bestaan er dan weer kitcylinders), maar als hij eens op toeren is trekt hij lekker door, mede hierdoor is rijden met twee niet altijd even plezant, worden steeds prijziger, ziehier een advertentie op kapaza: http://www.kapaza.be/detail/2465741/Vespa_piaggio_1987.html, jeansprint

foto246574143xf.th.jpg

Link naar reactie

mersie scooterboy voor de suggestie !

begrijp me ni verkeerd, ik vind het heel mooi, maar ik ban daar 1000 keer te tam voor...zolang het ding rijdt ben ik al lang zufrieden, i love my vespa running with no money

jeansprint, ik merkte het ook dat die t een beetje hol is, maar zolang je geen passagier hebt is het goed te doen zolang je maar schakelt

met een bobette achterop wordt het best vermoeiend

moon the loon, de foto stak blijkbaar hemaal ni in je kastje...beloven ja ! :D

joost : ge weet toch dat wij elkaar in kapellen ni kunnen missen...en ik wachtte al een eeuwigheid op een reactie van iemand van jullie :)

gaan we snel naar blankenberge weer ?

Link naar reactie

bobo, BOBETTE is dat een vrouwelijke BOB? of komt het van de strips van suske en wiske in de franse versie, ge weet wel BOB ET BOBETTE, weet er hier iemand wat de afkorting BOB betekend? (de persoon die nuchter rijdt), ik ben dan weer liever BERT, Bezopen En Rij Toch! groeten janneman

Link naar reactie

dit was ik , zo'n 17 jaar geleden

vroeger.jpg

vraagje aan het moderaille...

ik heb nog een andere italiaanse 125 cc'er, die ik vanwege de aanschaf van de t5 zou willen verkopen

zou het hier mogen in de-te-koop-sectie ? pls

Link naar reactie
  • 2 weken later...
deze t5 heeft 20600 km's gebold, zonder enige revisie behalve onderhoud

denken jullie dat ze het nog enige tijd uithoudt ?

hij bolt alleszins zalig goed

Ligt een beetje aan de manier van gebruikten. Kan zijn dat binnenkort de lagers vervangen moeten worden, maar misschien duurt dat ook nog 20.000 km. Voorlopig gewoon doorrijden zou ik zeggen.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

ik heb me vanmiddag wat geamuzeerd met dit

PHTO0257.jpg

het resultaat is dat

PHTO0261.jpg

PHTO0260.jpg

PHTO0258.jpg

PHTO0259.jpg

aan de dieven, mijn hond bijt en de vespa staat er niet vaak...haast nooit

aan zij die het lelijk vinden, het wàs al een lelijke beer

aan de rest : lach er maar eens mee !

ik vind het geweldig

Link naar reactie
daar zit nog een boodschap in=)

ik wou niet echt een boodschap brengen, al is daar nix mis mee

ik wou gewoon de meest lelijke en foute plakkers erop om een paar voorbijgangers een glimlach op hunne smoel te toveren

het probleem is : het zonneke schijnt en een paar komen al los...

maar who cares :D

Link naar reactie
  • 2 weken later...

ik heb gisteren een toerreke gedaan rond sintanneke linkeroever

vliegen doodgesjeesd vanwege fe-no-me-na-le snelheden

PHTO0271.jpg

den bocht van't scheld gezien vanop nen t5

PHTO0273.jpg

mijne molen, dreef vroeger het pretpark van't strand aan

PHTO0288.jpg

de jachthaven, annelies werkt er jammer genoeg niet meer :(

PHTO0286.jpg

wolkenkrabbers

PHTO0276.jpg

bovenop de kennedy

PHTO0280.jpg

een plastik geval van de roma, clubkaffee radio minerva

PHTO0266.jpg

euh, als het stoort, of ni de bedoeling is...dan haal ik ze wel weg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...