Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px 125 Driver


MrBo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds een tijdje ben ik een trouwe volger van dit forum maar ik heb mezelf nog niet voorgesteld. Hierbij…

Mijn naam is Ken, wonende in Zichem en eigenaar van een Vespa PX 125 bj 2013,nieuwe gekocht. Deze gebruik ik voornamelijk om gedurende de zomermaanden naar het werk te rijden. Zo’n 80Km h/t via kleine baantjes, velden, enz. Gewoon super genieten!

 

Nadat ik zowat alle Sito+/SIP-road upgrade verhalen had gelezen begon het toch te kriebelen om de “cat beperking” te verwijderen en “uitlaat upgrade” te voeren. Ik was echter wel niet van plan om 100 tot 150 euro te geven aan uitlaten waarvan het geluid zou toenemen zoals door vele wordt ervaren.

 

Vorige maand was het zover en heb ik (na 3500km) een replica standaard PX uitlaat + sproeierset voor zo’n 59euro (incl verzending) gekocht bij  Scooter Center:

 

http://www.scooter-center.com/en/product/2599118/Main+jet+set+BGM+PRO+for+Dellorto+SI+90+112?meta=?cat=C_V_ZAPM09302&catmatch=CAT_VERGASER_DUESE

 

http://www.scooter-center.com/en/product/2020012/Exhaust+OEM+QUALITY+Vespa+PX80+PX125+PX150+166cc+177cc+177?meta=?cat=C_V_ZAPM09302&catmatch=CAT_AUSPUFF_AUSPUFF

 

De ombouw zelf is vlot verlopen en het resultaat was super!

 

1)      Koppeltoename was duidelijk voelbaar, vlot naar de 80km/h nadien tegen een iets trager tempo naar de 90-95km/h.

2)      Het geluid tov de standaard cat uitlaat is quasi gebleven, ik merk een lichte “prut” toename bij lage toeren.

3)      Doordat de motor vlotter door het toerental gaat het, schakelen de scooter veel soepeler.

4)      Verbruik na 2 tankenbeurten is lichtjes gedaald (ondanks de sproeier toename van 96 à98).

 

Wat ik iets minder vind is de serieuze olie geur toename. Opzich heb ik er geen probleem mee, maar ik kan het me niet permitteren om met riekende kleren op het werk toe te komen.  Zijn er 2takt olie’s die minder rieken? Nu rijd ik met Dencol racing syntex 2T.

 

 

Iemand enig idee wat de meerwaarde zou zijn indien ik mijn standaard luchtfilter zou uitboren?

 

 

Voila, dit is mijn voorlopige Vespa PX ervaring!

 

Mvg,

 

Ken

Link naar reactie

bij die veranderingen dien je ook je luchtfilter aan te passen. Ik vind de link niet meteen maar hier op het forum staat dat ergens uitgelegd.

Als ik het goed heb moet de blauwe gaas eruit

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...