Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Beenschildlijst


Nelis

Aanbevolen berichten

Ik ben een eind met het klaarmaken van mijn vespa pk  xl 1986. Van een lapjes kat nu in 1 kleur.Ik heb ook een nieuw beenschild lijst. Zijn er  tructjes, tips, handigheden om deze er makkelijk op te krijgen? Zodra alles er op zit zal ik ook eens een foto posten.

Link naar reactie

ik heb in den tijd bij mijn pk125 (toen net gerestaureerd) de binnenzijde van de rand goed ingevet en dan bovenaan begonnen. Om hem onderaan dicht te houden er een spanriem rond gedaan.

Onvermijdelijk duw je er een hoop verf mee af

Link naar reactie

Het is gelukt. Maar het was zeker geen ontspannen doen we even klusje. Eerst begonnen aan de rechterkant. Het rechter gedeelte tot aan de hoogte van de blinker heb je er eigenlijk zo op.Maar dan. In de bochten bij de blinkers lag het grootste probleem. Dit op gelost met een plastic bandenlichter ( er is ongetwijfeld een mooier Belgisch woord voor) De strip er af en voorzichtig er door gehaald op het punt waar het stropte. Dit eigenlijk zo de hele rand rond gedaan waar het stropte. Vaak zijn dit kruispuntjes. Als deze erop lagen ging er vaak weer een stuk in 1 keer. En zo ongeveer 3 kwartier bezig geweest. De gespoten rand zit nu onder de strip maar heeft wel wat lichte schade. Misschien dat ik hem er nog een keer afhaal en wat blanke tectyl spuit. Maar goed hij zit. Ik zal binnenkort eens een foto posten van het machien.

Oh ja ik heb geen smeer middelen gebruikt. Ik denk wel dat dit helpt maar mijn beenschild lijst is mat gespoten. De smeer middelen geven vaak lelijke moeilijk te verwijderen plekken, vandaar.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...