dave Geplaatst: 11 augustus 2014 Delen Geplaatst: 11 augustus 2014 Heeft iemand ervaring met Motovespa Iris 200 motors? Of TX200? Vooral kwestie van te weten of de ontsteking etc hetzelfde zijn Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 12 augustus 2014 Delen Geplaatst: 12 augustus 2014 http://modernvespa.com/forum/topic96228 Link naar reactie
blen Geplaatst: 12 augustus 2014 Delen Geplaatst: 12 augustus 2014 Heb er 2 lopen met de courante Ducatti ontsteking. Buiten het motornummer geen verschil met de Italiaanse versie. Heb je een met Femsa ontsteking dan wordt het een ander verhaal. Maar hier heb ik geen ervaring mee. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 12 augustus 2014 Delen Geplaatst: 12 augustus 2014 Vlgs mij moet je dan ook een andere krukas, ook overkomelijk. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 12 augustus 2014 Delen Geplaatst: 12 augustus 2014 De oude spaanse femsatronic motoren (niet hetzelfde als de femsa van de rally 200) hebben een andere carter. De stator van de ducati ontsteking past niet. Er is wel meer materiaal dan bij de italiaanse, dus kan uitgekottert worden. Maar toch behoorlijk wat werk. Maar dat zijn dan de oude spaanse motoren. Met de moderne (jaren 90) heb ik weer geen ervaring :-) Link naar reactie
dave Geplaatst: 12 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2014 @blen: welke zijn de prefiks van die motoren met ducatti ontsteking? P150CL, P200DS, P200DN en Iris zijn jaren tachtig Motovespa modellen, ik raad dan dat die dan allemaal femsatronic hadden? Geen idee van de TX200? Link naar reactie
blen Geplaatst: 13 augustus 2014 Delen Geplaatst: 13 augustus 2014 Ik kijk het in het w-e eens na. Herinner me dat het een andere nummering is dan bij Piaggio. Iets in de lijn van 93N... of 9N... .. meen ik mij te herinneren... Link naar reactie
dmi Geplaatst: 13 augustus 2014 Delen Geplaatst: 13 augustus 2014 Je moet natuurlijk wel zeker zijn dat je blokken origineel zijn met ducati ontsteking. Ze kunnen ook omgebouwd zijn. DS = 9DS als prefix (zowel motor als chassis) DN = 9DN als prefix TX = 118M als prefix (118C voor chassis) Gewoon ter info hoor. Niet dat het een antwoord op de vraag was. DS en DN is femsa. Van de TX weet ik het niet. Maar het zouden zeer pittige blokjes zijn. Nu ja, dat is de GS200 natuurlijk ook. Link naar reactie
blen Geplaatst: 16 augustus 2014 Delen Geplaatst: 16 augustus 2014 Dave, hierbij een voorbeeld van een Spaanse 200 motornummer: 73Mxxxxx Link naar reactie
dave Geplaatst: 16 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2014 Bedankt! Dus deze had een Ducati ontsteking? Link naar reactie
blen Geplaatst: 16 augustus 2014 Delen Geplaatst: 16 augustus 2014 Jawel, origineel Ducati, geen ombouw. 100% compatibel met Piaggio stukken. Mijn ervaring lijkt het erop dat beide systemen door elkaar gebruikt werden. Dus indien je er een wil kopen goed checken of het om een Ducati gaat. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.