Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Advies Bij Aankoop Vespa 125Cc Voor "shortie"


Silencev

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ga algauw op pad om vespa's te bekijken.

Kan je makkelijk met een vespa rijden als je enkel ervaring op een a klasse brommertje hebt?

Ik ben 1m50 wat wellicht een nadeel is. Wil graag een 125cc voor 2 personen met steuntje en opbergruimte. Een alarm kun je ook wel ergens kopen zeker? Ne track en trace heb ik al liggen. Mijne man zal alle beveiliging erop steken. Hij is nogal handig met die dingen.

Kan je de helm onder de zaat kwijt?

Bedoeling is om het te gebruiken voor werk ritten en naar het stad. Woon op de boerebuiten dus ben afhankelijk van den auto, maar geraak die maar ne keer kwijt in Oostende in't seizoen.

Hopelijk kunnen ze me goed helpen in Torhout bij de vespashop.

Link naar reactie

Veel hangt af welke vespa je wil. Sommige hebben een opbergvak ondér het zadel, andere niet. Sommige hebben versnellingen, andere niet. Je kan voor alle modellen opbergkoffers (topcase) en allerlei rekjes kopen.

Of je er mee gaat kunnen rijden hangt een beetje van jezelf af.

Dus iets meer info over model ed gaat u hier veel meer antwoorden opleveren.

Vergeet niet 125cc = helm, lange broek, jas, hoge schoenen, handschoenen,...

Link naar reactie

als je zelf wil rijden dan denk ik eerlijk dat je al een probleem hebt om een deftige vespa te kopen waar je met 2 op kan zitten. als je 1.50m bent vergeet maar al de GT (GTS, GTV,..) reeks. Denk zelf dat een LX al kantje boordje zou zijn.

Je zou eerder voor een ET3 (oude scooter) moeten gaan denk ik. Px of LML zouden ook nog kunnen denk ik.



 

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  1. Het zal wel helpen als je wat ervaring hebt met een A klasse, tussen het verkeer is het volgens mij iets veiliger dan op het fietspad.
  2. Je gestalte zal mee bepalen met welke Vespa je best rijdt, ik ken niet veel van moderne Vespa's maar een px lijkt me meer aangewezen dan een GTS. Wel schakelen dan, maar dat maakt het rijden alleen maar leuker.
  3. Niet alle helmen passen onder je zadel. Ik dacht zelf dat een helm van Vespa niet onder je Vespazadel kan? Kies eerst een Vespa en koop dan een helm die eronder past of plaats een topcase. Dan kan je slot er ook mee in.
  4. Maak dat je je vespa niet voor goed kwijt bent in Oostende.
  5. Moest je een px kiezen denk dan misschien ook eens na over een LML? zo bespaar je toch wat centen voor bijna hetzelfde. Of kijk eens uit naar een tweedehands, er zijn er redelijk wat te vinden. Post je mogelijke aankoop misschien hier voor advies van de kenners. En trek ook eens het serienummer na, dan weet je een beetje wat er mee gebeurd is.
  6. Die in Torhout kan een goeie zijn, maar ga toch maar eens piepen bij andere verkopers.. Het is geen tros druiven he.

Veel succes, de kenners van moderne vespa's zullen allicht nog veel tips hebben. En post dan maar eens een fotooke van je nieuwe wesp.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...