yvesvnb Geplaatst: 5 juli 2014 Delen Geplaatst: 5 juli 2014 Hallo, Heeft iemand hier ervaring mee? http://www.sip-scootershop.com/en/products/fuel+tap+sip+fast+flow+for_15878000 Mijn vnb valt altijd stil na een aantal km, en heb zo de indruk dat hij niet genoeg benzine krijgt. Er is ook een grote luchtbel in de benzineslang. Groeten Yves Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 5 juli 2014 Delen Geplaatst: 5 juli 2014 Op een standaard vnb is dat echt niet nodig. Zorg er al eens voor dat de luchtbel weg is en maak je benzinedarm zo kort mogelijk Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 31 juli 2014 Delen Geplaatst: 31 juli 2014 Ik heb er zo ene gestoken. Zonder reden eigenlijk, want de Vespa reed prima en doet dat nog steeds. Zou het verschil niet kunnen zeggen. Heb nu een grotere sproeier, nieuwe luchtfilter en sito plus gestoken en dat werkt ook prima. Toch wel een verschil in tweede en derde versnelling. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 1 augustus 2014 Delen Geplaatst: 1 augustus 2014 Dat SIP ding flowed lekker, maar ik vind de kwaliteit vrij crappy. De benzinekraan lever en het clipje kun je gelijk wegmikken, en als de lucht stang de top van je tank raakt, breekt ie bij afstellen nogal makkelijk. Hij zit gelijmd, dus als ie eenmaal los is, ben je de sjaak. Ik ben over naar BGM fueltapjes, zonder lucht stang. Stuk makkelijker monteren ook zonder die stang Opvallend van die is alleen dat ie vrij vroeg (vroeger dan Vespa eigen) op reserve over gaat. Link naar reactie
wouter1989 Geplaatst: 1 augustus 2014 Delen Geplaatst: 1 augustus 2014 Efkes een vraagske over die luchtstang van BGM en de standaard vespa naftkraantjes als da mag, Kheb ook een probleem met nafttoevoer, ik val ook regelmatig stil met vbb en lml motor, De mijne is nu herspoten en de carrossier heeft onderkant tankdop meegespoten, met als gevolg verf afgepeld en in naftbak gevallen. Heb alles eruit geheveld, propere naft laten doorlopen en sproeiers enzo gekuist. Toerke gedaan 20 km alles oke Dag erna gestart nog gene km, gedaan en start terug na een paar keer kicken, terug 200m terug gedaan Kheb nu een filterke gestoken voor diesel (had ik hier al ergens gelezen) Naftdarm zo kort mogelijk en alle luchtbellen laten ontsnappen lags deksel carbu Nu terug toerke, terug luchtbel in filter, filterke is bijna leeg. Kan er via de naftkraan lucht in de leiding komen? Of is da normaal? De vraag is eigelijk: voorwa dient da luchtpijpke? Kga straks misschien nog is toerke doen ma ik vrees da ik terug ga stilvallen als de naft in da filterke op is, Het lijkt alsof hij alleen naft uit de leiding pakt en als die op is heb ik een luchtbel en stilvallen Is hetzelfde bij reserve. Alle oplossingen zijn welkom Link naar reactie
nero Geplaatst: 1 augustus 2014 Delen Geplaatst: 1 augustus 2014 Probeer eens te rijden met het tankdopsel (half) open. Mogelijk heeft je carosier het luchtgaatje in je tankdopsel ook toegeverfd waardoor je tank vacuüm trekt en de benzine niet kan doorstromen. Groetjes, nero. Link naar reactie
wouter1989 Geplaatst: 1 augustus 2014 Delen Geplaatst: 1 augustus 2014 Ah sorry vergeten te melden, heb ik al nagezien, khad daar al over gelezen en kheb er door geblazen voor ik het gemonteerd heb, Kheb ook nog ontsteking na stilvallen Merci voor de snelle reactie Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.