welkenuweer Geplaatst: 9 mei 2014 Delen Geplaatst: 9 mei 2014 Hoi, nog ééntje die gebeten is door het Vespavirus. Niet zo ineens of zo, neen het sluimert al jaren...Dat is ook de reden waarom ik hier op het forum al ingelogd ben sinds 2009. Ben van Deurne bij Antwerpen en een frisse vijftiger. Na 18 moto's heb ik nu beslist om over te stappen op de scooter. Op termijn zou die dan bv ook mee kunnen achter de camper. Maar ik ben nog in twijfel; ondanks alle tweewiel-kilometers die ik al heb afgehaspeld, ben ik zeker niet technisch aangelegd dus m.a.w. ik doe niets zelf aan de machine. Mijn voorkeur gaat uit naar een PX-model en dan is de keuze tussen een PX200(e) of een LML Star 200. Van de beide staan er momenteel een aantal interessante op de tweedehandssites. Moeilijke vraag natuurlijk maar wat zou voor een technische onkundige ;-) de beste keuze zijn? Het is de bedoeling om met de scooter grotendeels lokaal te rijden dus tripjes van max 200km. Benieuwd naar jullie eventuele adviezen. Glenn Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 mei 2014 Delen Geplaatst: 9 mei 2014 Als je niet zinnens bent om toch enige vespakennis (vervangen van kabels en andere "simpele" dingen) op te doen ben je beter af met een GTS. Groetjes, nero Link naar reactie
oza Geplaatst: 9 mei 2014 Delen Geplaatst: 9 mei 2014 Hey collega, Je kan ze misschien alle twee aanschaffen :-). Hier zijn zeker mensen met ervaring die je een gepast antwoord zullen kunnen geven. Maak alvast een goede keuze. Link naar reactie
carrera10 Geplaatst: 9 mei 2014 Delen Geplaatst: 9 mei 2014 het is zoals nero zegt, wil je zelf niet sleutelen koop dan een gts ciao ciao dirk Link naar reactie
welkenuweer Geplaatst: 10 mei 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2014 Ik zal dan toch maar eens kijken of ik de basics niet kan aanleren want met zo'n gts heb ik geen klik... Glenn Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 10 mei 2014 Delen Geplaatst: 10 mei 2014 Als je echt niet wil sleutelen en niet te vinden bent voor een GTS. Zoek je dan een PX200 die degelijk gereviseerd is, een bijstandverzekering en een goeie garage. Doe ik al jaren...Nog nooit bijstandverzekering nodig gehad (met mijn huidige scooter, waar een nieuw LML blokje onderzit). En soms helpt een reddende Engel je wel uit de nood. Laat je niet te veel afschrikken he...en voor de basis pechverhelping organiseren sommige garage's een spoedcursusje...zoals United scooter, Lambrettafinder. Trouwens doe ik hierbij een oproep. Als iemand bereid is zo een namiddag te organiseren wil ik daar gerust wat voor betalen zenne. En ik zal niet alleen zijn. Stel dat je die vaardigheden bezit en die wil delen gedurende een uurtje of 4 voor 5 personen kan je makkelijk een €100 verdienen. Als iedereen zijn scoot meebrengt, wat materiaal en wat kabeltjes...hoeft dat de organisator niets te kosten. Behalve een drankje dan :-). Ik mijn club zullen er vast kandidaten zijn. Groeten PIeter Link naar reactie
welkenuweer Geplaatst: 10 mei 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2014 Pieter, bijstandsverzekering is ok en de man die mijn laatste motoren onderhield is ook een vespist dus op dat vlak zit ik wel goed. En zo'n workshop...dat is een zeer goed idee. Glenn Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 11 mei 2014 Delen Geplaatst: 11 mei 2014 dit voorjaar zijn er 2 zo van die workshops geweest. 1 door united scooters en 1 door lambretta finder. forum in de gaten houden en hun websites. Zover ik gehoord heb was het voor beide een succes en doen ze dit dus volgend jaar opnieuw. Link naar reactie
welkenuweer Geplaatst: 15 mei 2014 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2014 Vanmiddag vraagje gesteld aan Lambrettafinder en blijkbaar willen ze die sleuteldag nog wel eens herhalen. Te volgen via Facebook. Glenn Link naar reactie
welkenuweer Geplaatst: 22 mei 2014 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2014 Dat is inderdaad mijn bedoeling Propliner maar het is blijkbaar niet zo simpel. 125's staan er met massa's te koop, de 200 is een heel andere zaak. Ben nu al naar twee exemplaren gaan kijken, ééntje van 1992 en ééntje van 2001. Die laatste heeft dan de schijfrem vooraan wat ik toch wel een troef vind. Nu heb ik voordien ook al wel iets oudere motoren in mijn bezit gehad maar als ik de roestvorming op die van 2001 bekijk...pffffff. Idem voor die van 1992 trouwens. Het ligt ook een beetje aan mezelf natuurlijk want ik wil dat de motor altijd in optima forma staat. Maar roest is een hardnekkig iets en kan ik niet door wat goede verzorging wegkrijgen. De zoektocht gaat verder dus ... . Is er eigenlijk een groot verschil qua rij-ervaring tussen een 200 en een 125 waar een 177-kit ingestoken werd? Als dat niet het geval is, kan ik misschien mijn zoekgebied wat uitbreiden, vandaar de vraag. Glenn Link naar reactie
welkenuweer Geplaatst: 22 mei 2014 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2014 Yessss, 't is er van gekomen. Vanavond naar een px150 van 2007 gaan kijken en meteen gekocht. Ik kon hem niet laten gaan. Eerst daar wat mee gaan rijden en dan zien we wel wat de toekomst biedt. Happy Glenn :-) Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 6 juni 2014 Delen Geplaatst: 6 juni 2014 proficiat me de aankoop. geniet ervan! Drive safe! Link naar reactie
Cult Geplaatst: 6 juni 2014 Delen Geplaatst: 6 juni 2014 fotooke van de nieuwe aankoop? Link naar reactie
propliner Geplaatst: 6 juni 2014 Delen Geplaatst: 6 juni 2014 Woow Proficiat Glenn!! nog véél plezier!! 150 en 125 is geen verschil in prestaties roest en vespa's.. tjah horen bij elkaar .. mijne PX van 2002 heeft ook hier en daar roest ONDER de lak hoor.. niks van aantrekken.. binnen enkele jaren eens grondig uit elkaar nemen en terug spuiten. succes nog ! Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 6 juni 2014 Delen Geplaatst: 6 juni 2014 150 en 125 is geen verschil in prestaties? Link naar reactie
welkenuweer2 Geplaatst: 7 juni 2014 Delen Geplaatst: 7 juni 2014 fotooke van de nieuwe aankoop? Staat in mijn avatar hierboven, wel nog onder nickname 'welkenuweer'. Heb wat problemen gehad daarmee en nu dus nieuwe nick gemaakt onder 'welkenuweer2' maar daar is de foto nog niet toegevoegd. Glenn Link naar reactie
Quick Geplaatst: 8 juni 2014 Delen Geplaatst: 8 juni 2014 LML viertakt 200 die zie je hier bijna nie , maar hebben iets meer snelheid ook ... wordt waarschijnlijk mijne volgende als den deze ooitversleten is . Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.