Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw En Op Zoek


welkenuweer

Aanbevolen berichten

Hoi, nog ééntje die gebeten is door het Vespavirus. Niet zo ineens of zo, neen het sluimert al jaren...Dat is ook de reden waarom ik hier op het forum al ingelogd ben sinds 2009.

Ben van Deurne bij Antwerpen en een frisse vijftiger.

Na 18 moto's heb ik nu beslist om over te stappen op de scooter. Op termijn zou die dan bv ook mee kunnen achter de camper.

Maar ik ben nog in twijfel; ondanks alle tweewiel-kilometers die ik al heb afgehaspeld, ben ik zeker niet technisch aangelegd dus m.a.w. ik doe niets zelf aan de machine. Mijn voorkeur gaat uit naar een PX-model en dan is de keuze tussen een PX200(e) of een LML Star 200. Van de beide staan er momenteel een aantal interessante op de tweedehandssites.

Moeilijke vraag natuurlijk maar wat zou voor een technische onkundige ;-) de beste keuze zijn?

Het is de bedoeling om met de scooter grotendeels lokaal te rijden dus tripjes van max 200km.

Benieuwd naar jullie eventuele adviezen.

Glenn

Link naar reactie

Als je echt niet wil sleutelen en niet te vinden bent voor een GTS. Zoek je dan een PX200 die degelijk gereviseerd is, een bijstandverzekering en een goeie garage. Doe ik al jaren...Nog nooit bijstandverzekering nodig gehad (met mijn huidige scooter, waar een nieuw LML blokje onderzit). En soms helpt een reddende Engel je wel uit de nood. Laat je niet te veel afschrikken he...en voor de basis pechverhelping organiseren sommige garage's een spoedcursusje...zoals United scooter, Lambrettafinder.

 

Trouwens doe ik hierbij een oproep. Als iemand bereid is zo een namiddag te organiseren wil ik daar gerust wat voor betalen zenne. En ik zal niet alleen zijn. Stel dat je die vaardigheden bezit en die wil delen gedurende een uurtje of 4 voor 5 personen kan je makkelijk een €100 verdienen. Als iedereen zijn scoot meebrengt, wat materiaal en wat kabeltjes...hoeft dat de organisator niets te kosten. Behalve een drankje dan :-). Ik mijn club zullen er vast kandidaten zijn.

 

Groeten PIeter

Link naar reactie

Dat is inderdaad mijn bedoeling Propliner maar het is blijkbaar niet zo simpel.  125's staan er met massa's te koop, de 200 is een heel andere zaak.  Ben nu al naar twee exemplaren gaan kijken,

ééntje van 1992 en ééntje van 2001.  Die laatste heeft dan de schijfrem vooraan wat ik toch wel een troef vind. Nu heb ik voordien ook al wel iets oudere motoren in mijn bezit gehad maar als ik de roestvorming op die van 2001 bekijk...pffffff.  Idem voor die van 1992 trouwens.  Het ligt ook een beetje aan mezelf natuurlijk want ik wil dat de motor altijd in optima forma staat.  Maar roest is een hardnekkig iets en kan ik niet door wat goede verzorging wegkrijgen.

De zoektocht gaat verder dus ... .

Is er eigenlijk een groot verschil qua rij-ervaring tussen een 200 en een 125 waar een 177-kit ingestoken werd?  Als dat niet het geval is, kan ik misschien mijn zoekgebied wat uitbreiden, vandaar de vraag. 

 

Glenn

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Woow Proficiat Glenn!! nog véél plezier!! :)

150 en 125 is geen verschil in prestaties

 

roest en vespa's.. tjah  horen bij elkaar ..  :wacko:   mijne PX van 2002 heeft ook hier en daar roest ONDER de lak hoor.. niks van aantrekken.. binnen enkele jaren eens grondig uit elkaar nemen en terug spuiten.

 

succes nog !

Link naar reactie

LML viertakt 200 die zie je hier bijna nie , maar hebben iets meer snelheid ook ... wordt waarschijnlijk mijne volgende als den deze ooitversleten is .

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...