Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ik Ben Nieuw Hier !


David_L

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Even voorstellen want ik ben nieuw op het forum.

 

Ik ben David , 35 jaar jong en al een aantal jaar gepassioneerd door Vespa's ( zonder er zelf 1 te hebben ...)

 

Enkele weken gelden was het eindelijk zo ver ( na een lange zoektocht) een VNB3M gekocht.

 

Ik hoop veel op te steken op het forum om mijn beestje goed te kunnen verzorgen.

 

Groeten,

 

David

 

Link naar reactie

Hallo,

 

Foto in bijlage.

 

De Vespa werd enkel jaren geldeen gerestaureerd door de vorige eigenaar.

 

Is technisch vrij goed in orde (motor werd gereviseerd). Enkel de onsteking moet nu afgesteld worden (denk ik)

 

Hij hapert , bij vol gas.

 

De lak is niet 100% zoals het hoort maar er is geen roest. Het laswerk is netjes gedaan.

 

Mijn plan is om hem uit elkaar te halen , opnieuw te spuiten in de originele kleur en kleine details in ere te herstellen.

 

Ik ben bijvoorbeeld niet zeker van de koplamp. In elk geval is de reflector in slechte staat. Ook de typeaanduiding is niet de juiste.

 

Alle info is uiteraard welkom.

 

Gr, David

 

 

post-11578-0-03176100-1386618297_thumb.j

Link naar reactie

Er zijn veel curryvespa's in omloop. dwz. vespa (echte Italiaanse, etc.) die ooit naar vietnam enzo getransporteerd geweest zijn.

Daar dan kapotgereden en tenslotte zeer slechte gerestaureerd.

Optisch zien ze er 'mooi' uit, maar motorisch brol.

Dat is nog het minste, wat aan de carrosserie gedaan is is niet te zien door de paintjob...sommigen zijn op cruciale plaatsen zeer slecht gelast.

Het is al gebeurd dat men tijdens het rijden een stuk stuur in hand had... En nog erger.

De vbb en vnb zijn de modellen waar heel wat curry's van gemaakt zijn.

Voor meer info zoek eens onder 'curry'

 

Er zijn enkele zaken waaraan je curry's zou kunnen herkennen.

Dat wil niet zeggen dat dit altijd zo is... Maar het zijn 'warningsigns'

 

zoals tankrubbers, handvaten, kilometerteller, ...

 

Grtz,

 

Arne

Link naar reactie

De kilometerteller steekt er inderdaad geen km's bovenuit.

Het stuk naast de handvaten is meegeschilderd...

Dat wil inderdaad nog niks zeggen.

vnb is wel 125 cc, er staat een vbb stuur (schelpvormige kmteller)

 

@ David: wat is het motornummer?

 

grtz,

 

Arne

Link naar reactie

Hallo,

 

Dank voor jullie reacties, al zijn er niet zo heel veel positieve bij :( En het is perfect te verstaan dat jullie sceptisch staan tegen over ne groenen die komt piepen op jullie forum.

 

Zoals ik al zei zijn er een aantal zaken die niet 100 % kloppen maar het is volgens mij geen curry.

 

Ook de nodige documenten zijn erbij.

 

Ik had al heel wat gelezen op dit forum inzake curry's.

 

De koplamp is sowieso niet origineel en de staander is nieuw.

 

@ arne : motornummer = VNB3M *057356* Heb het opgezocht op scooterhelp en resultaat is " you have a 1962 Vespa 125 Moto.

 

In elk geval ben ik ( voorlopig) tevreden over mijn aankoop en wat niet goed is wordt vervangen. Het plan is om hem volledig uit elkaar te halen en te herlakken.

 

Ik zal gaandeweg nu en dan wat posten om wat vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen.

 

Groeten, David

Link naar reactie

Hello,

 

Dit heeft niks te maken met nen groentje of niet...

Gewoon even de zaken op een rij.

Zoals je zegt zijn er enkele zaken die niet meteen kloppen, maar dat wil niet altijd iets zeggen.

Als je het frame laat zandstralen voor het spuiten zal je zien of er ooit gelast geweest is.

Veel plezier met het rijden, uit elkaar halen en weer in elkaar steken van je vespa :-)

 

grtz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...