Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Tweewieler Veilig Achterlaten


DoPy

Aanbevolen berichten

Hoe laten jullie je 2-wieler veilig achter op een parking?

 

Ik heb een LML star en had gedacht aan een remschijfslot met een ingebouwd alarm maar dit is blijkbaar niet mogelijk op een star.

Zijn er andere goede manieren om mijn 2-wieler veilig achter te laten?

 

Greetz,

Bert

Link naar reactie

bullock plooislot. ketting is enkel maar voor 't zicht. mijne remork is onlangs gepikt die vasthing met een slot van ong 5cm dik. gwn overknippe met te betonschaar en hup

Link naar reactie

@les: Dat kan ik in overweging nemen maar die heb ik niet altijd bij :D

 

@dewiene: Over die griplock heb ik zo een beetje mijn twijfels want de kunnen er zo niet met vertrekken maar als ze met 3 zijn dragen ze hem zo in een bestelwagen.

Het kabelslot met doorknip alarm lijkt wel iets interessant

Link naar reactie

bullock plooislot. ketting is enkel maar voor 't zicht. mijne remork is onlangs gepikt die vasthing met een slot van ong 5cm dik. gwn overknippe met te betonschaar en hup

Ons remork hebben ze ook gejat was ook met een dikke ketting vast. Ook met een betonschaar geweest ,het slot zelf hebben ze niet door gekregen .Het is weer tijd van de remorken zeker. Wanneer is het bij gebeurd ? Bij mij was het zo'n 3a4 weken geleden geweest. Maar zo'n doorknip alarm zie ik ook wel zitten.

Link naar reactie

Ik gebruik een griplock op het stuur en op drukke plaatsen doe ik er nog een kabelslot van 1,5 meter met ingebouwd anti doorknip alarm bij rond een paal en door het voorwiel. Is nooit 100 procent maar houd al zeer veel tegen.

met griplock kunnen ze hem steeds oppakken en inladen. en als je enkel je voorwiel vastlegt met een ketting kan het zijn dat je terugkomt en enkel je voorwiel er nog ligt

Link naar reactie

Met de griplock kunnen ze hem idd oppakken en inladen.

Ik dacht meer aan iets in de richting van een wielslot met ingebouwd bewegingsalarm. Als ze hem dan optillen zal een alarm afgaan en dat werk afschrikkend.

Als ze hem echt willen stelen dan zal niets goed genoeg zijn maar het is een kwestie om de afschrikking en moeilijkheid zo groot mogelijk te maken.

 

Oxford heeft wel iets interessant: http://www.moto-baron.com/nl-BE/road/moto-accessoires/motor-slot/oxford/oxford/oxf00011#16mm-big-boss-alarm-schijfremslot-motor

Ik kan wel niet vinden hoe dik de u beugel is want de gaten in de remschijf zijn maar 7mm. 

Link naar reactie

allemaal wel waar , zeker van die remorken ed , maar wie zijn wesp is er ooit effectief gestolen met de vernoemde beveiligingen ?

betreft wat jullie dikke kettingen noemen , dit is relatief (kijk eens rond in de haven van A , en zeg dan op het einde van de dag eens welke je dik lijken ) ik heb hier eentje liggen met schakels met een materiaaldikte van 12 mm gehard vierkant staal , met een slot van ong 1 kg , zeer weinig plaats om een wrikijzer in te steken , ik zou ze het graag eens zien doen (en proffesioneel maak ik zelf één a twee maal per week een slot open/uitboren/ ed zonder de sleutel wegens verloren meestal )

bovenvermeld kettingetje en slotje kosten samen 170 euro , zal wel kwaliteit zijn denk ik ,

mvg Erwin

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...