Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px Startprobleem


1969

Aanbevolen berichten

hallo,

 

mijn px start helemaal niet wanneer hij koud heeft ( heeft wel ontsteking). wanneer ik wat benzine in de luchtfilter spuit start hij onmiddellijk. als ik rond de 80 km/uur rijd zou hij soms durven terugvallen in toeren om dan weer zijn normale toeren te halen. wat zou het probleem kunnen zijn, en de eventuele oplossing ? alvast bedankt.

Link naar reactie

Als je een compressor hebt kan proberen met alleen de sproeiers te reinigen en droog te blazen en ook de kanaaltjes waar de sproeiers inzitten eens door te blazen.

 

Beter is natuurlijk om de hele carbu te demonteren, maar als je dit nog nooit hebt gedaan vraag je beter hulp omdat je de carbu opnieuw dient af te stellen na het opnieuw monteren.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

ik heb de sproeiers en kanaaltjes doorgeblazen en jammer genoeg zonder resultaat. ik heb de benzineleiding eens losgekoppeld en daar kwam wel benzine uit, maar niet echt vlot lopend. eerder sputterend. zou dit lucht kunnen zijn in de leiding en het probleem? eens ik wat benzine in de luchtfilter gespoten heb en dan kick volle gas draait hij zonder probleem . ik heb de px nu al om de vijf minuten gaan starten en hij start nog iedere keer, dus moet er iets mis zijn wanneer hij koud heeft? hopelijk geraakt dit opgelost. ik heb de px namelijk gekocht voor mijn vrouw met de reden dat ze minder problemen zou hebben om te starten dan met een oldie :-( . niet dus;

Link naar reactie

Heb je de benzinetank recent gedemonteerd, naftdarm vervangen,...

 

Kijk ook eens na of de benzinetank niet roest is binnenin en of dat de naftkraan nog in orde is (ontluchtingspijpje, filter niet aangekoekt).

 

De benzine moet vlot uit de darm stromen als je hem op dezelfde hoogte als de carbu-aansluiting houdt.

 

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@ Nero,

 

ik heb nog niets gedemonteerd, ik heb de px ( het is een px 150 van 2007) nog maar enkele dagen. hij heeft wel bij zijn vorige eigenaar een tijdje stil gestaan ( 4-tal maanden). morgen bij klaarlichte dag doe ik darm nog eens af en kijk als hij vlot stroomt. ik hou je op de hoogte. alvast merci voor de info.

Link naar reactie

Kijk ook eens na of de benzine vlotter strromt als je de kraan op reservestand zet (sommige kranen hebben alleen een open/toe stand).

 

Kijk ook na of de bezinedarm niet onnodig lang is of een knik heeft.

 

Contacteer misschien de vorige eigenaar, mogelijk weet hij meer.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...