Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sava Mc 20 Monsum


willempie

Aanbevolen berichten

Sava zijn inederdaad de standaardbanden op gts. Vorige week eentje laten vervangen door de dealer (was versleten) en op de vaag "jullie leggen toch geen sava's? " volgend antwoord gekregen: die rommel heb ik zelfs niet in huis

Link naar reactie

Ik ben speciaal voor u in mijn garage gaan kijken en vooraan ligt er bij mij nog zo'n monsum op.

Sava heeft niet de beste reputatie als het over kwalitatieve banden gaat.

Ik heb ook eerst de sava versleten om over te schakelen op michelin (achteraan dan)

Er is een merkelijk verschil.

Natuurlijk is het een beetje gek om meteen de banden te vervangen op een nieuwe sooter.

Na 6000km is je achterband versleten

Link naar reactie

Spreek nu enkel over droog weer , maar ik vind die sava's nog zeker niet de slechtste.

Tuurlijk zijn er betere dat ga ik zeker niet ontkennen

 

@ChrisDR : over natte putdeksels ga je met Michelin Pilot Powers ook gaan hoor , das met elke band

Link naar reactie

er is een groot verschil tussen savas voor PX en voor GTS

Die voor PX zijn zelfs bij droog weer levensgevaarlijk.

Voor de gts heb ik er eigenlijk niet echt slechte ervaringen mee, de michelins zijn gewoon beter.

Link naar reactie

Ik heb ook standaard sava's mc20 op mijn gts liggen. Droog weer is ok. Maar het minst vochtige riooldeksel/aangekoekte modderplek = schaatsbaan. Drie keer mijn voorwiel erdoor onderuit gehaald en zelfs heel rustig ingestuurd. Maar door de rest van de Vespa (kwalitatief redelijke goede vering en gewichtsverhouding) corrigeert de scooter meteen als het oppervlak gepasseerd is. Maar mocht het een groot oppervlak geweest zijn had ik al dus 3 keer prijs gehad... (ondanks ik defensief rij, plots komt er wel eens een riooldeksel te voorschijn...)

 

Ik ga nu voor michelin city grip. Goede "tourband" die goed corrigeert bij vochtig/nat wegdek. De pure power's zijn ook goed, maar ik heb geen super sportieve rijstijl en ik ga niet echt overhangen in de bochten. Dan had ik wel een Aprilia of Ducati gekocht. 

 

Dus voor goed droog te zitten en ook goed bij regen = city grip. In mijn opinie nog sterker uitgerust tegen het belgisch weer dan de pure power's. 

 

Pirelli's zouden ook een bepaald type band hebben dat heel veel grip heeft. Maar ik verkies de duurzaamheid van Michelin, heeft mijn auto toch nog nooit niet teleur gesteld... (energy savers)... 

 

Bart

Link naar reactie

bart

Het is hier niet het forum voor ; maar wil tu toch meegeven dat  de energie van Michelin  2m meer nodig heeft  om te remmen   aan 80 km dan een eco 5 van conti .-op natte baan .Eigenlijk zou u op dezelfde baan met riooldeksel moeten rijden met de michelin banden om het zeker te weten dat het voorwiel nu niet onderuit gaat .

grtj Willem

Link naar reactie

hallo

Vandaag mijn vespa 300gts afgehaald .Best tevreden met de  sava mc 20 banden .Tramrails in de langsrichting overgegaan op de kasseien zonder dat het bandje slipte . Midden groeven in langsrichting overgegaan zonder te slingeren .Banden druk voor 2kg achter 2,2kg Dit bij droog wegdek. Nat wegdek nog geen ervaring .

grtj Willem

Link naar reactie

Willem, in jouw plaats zou ik het niet aanraden om met een nat wegdek, in de langsrichting, tramrails over te rijden, want dat zou je wel eens een valpartij kunnen opleveren...

 

Als je dat toch wil proberen: doe het dan heel rustig...probeer zoveel mogelijk natte traimrails dwars te kruisen ...natte rails zijn spekglad !

 

Gelukwensen met je aankoop van je Vespa 300 GTS..en nog vele veilige kilometers... :)

Link naar reactie

op een nat wegdek zal ik niet veel meer moeten rijden daar ik in pensioen ben .Wat in het verleden zeker niet waar was ;

Van mijn 16jaar reed ik elke dag  gemotoriseerd op twee wielen naar mijn werk 15km  .Dit bij elk weder ;regen ,sneeuw enkel bij ijzel was het niet mogelijk .Deze vespa is nu mijn 14de scooter .In totaal  ongeveer 300 000km  met een scooter gereden heb .De weinige schuivers die toch gebeurt zijn waren het gevolg van olie op een nat wegdek Toch bedankt voor de goede raad ;)

grtj Willem

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...