Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ciao, Joran uit Vlierzele.


tyro13

Aanbevolen berichten

Beste Wespenfans,

Ik ben woonachtig te vlierzele op deze moment laatste jaar op tram 4(39).

Na al jaren een vespa heel leuk te vinden, maar er nooit bij stil te staan gaat het er dit of volgend weekend van komen... . De aankoop van een Vespa.

In mijn prille jeugd heb ik met 2 Ducati 's gereden (monster 900 en een 916) en daarna, grondje kopen,motortje weg, huisje bouwen, kindjes maken...en dan begon het weer Italiaans te kriebelen...aankoop alfa 159 Ti.

Dan begon de 2wielermicrobe weer te bijten, maar madam zag een gs1200 niet echt zitten... ...maar nog steeds een vespa leuk vindend maar niet voor mij , onlangs teambuilding gehad en scooter tour door Haspengouw! Wauw wat was dat fun. Dat was wel maar met een 50cctje maar toch! Daar ook even met een 125 gereden en dat ging al wat vlotter.

Vandaar dat nu de volledige vespakoorts is toegeslagen en thuis kunnen "verkopen" dat een vespa geen moto is!

Maar ja als vertegenwoordiger was dat niet eens zo moeilijk hahaha.

Vanwege mijn motorrijbewijs en afgaande van ervaringen van een vriend en andere 300cc rijders staat mijn gedacht nu vast.

De knoop is doorgehakt het wordt een 300super of super sport. Enkel wordt het nog even twijfelen over de kleur,,mat zwart,blinkend zwart,of wit. Maar t belangrijkste is, ze komt!

Suggesties of opmerkingen welkom.

Link naar reactie

Welkom.

Zo is het bij mij ook begonnen, vesparit met 50cc. Ik heb er nog een jaar over gedaan om wat geld aan de kant te houden en deftig na te denken als het niet een bevlieging was.

Nu heb ik hem enkele maanden en het is nog steeds dikke fun.

De kleur moet je zelf kiezen, maar mat is wat moeilijker te onderhouden en zo mooi mat te houden. Ik ben blij met mijn witte, volgens mij toch de snelste kleur ;-) (grapje hoor)

Ik heb een witte, omdat ik denk dat dat 's avonds iets meer zichtbaar is, maar het zal je leven niet redden.

Succes en met de aankoop en post een fotootje van wat hè geworden is ;-)

Link naar reactie

Welkom in de wereld van Vespa. je zit het laatste jaar op tram 3 en je gaat naar tram 4 !!. De Vespa-gekte heeft je zover gekregen dat je een 300 gaat aanschaffen ? Is een goede keuze: want dit Italiaans 'speelgoedje' heeft genoeg kracht en reserve. De kleurkeuze, mat of blinkend is je eigen smaak en moet je zelf beslissen.

wat je het liefst ziet moet je kopen. voor de rest: veel rijgenot ermee en plezier op het forum. ciao !!!

Link naar reactie

Idd het was een schrijffout...laatste jaar op tram 3! Maar das maar een cijfertje hè! Wat kleur betreft, deze namiddag bij een dealer geweest en daar stond een witte en mat zwarte. Beide mooi, de witte voelde wat opvallender en frisser aan. De mat zwarte is anoniemer en denk persoonlijk dat je er minder snel op uitgekeken bent(als dat al zou knn gebeuren) wat tijdlozer is mijn opinie...al zijn kleuren zeer persoonlijk.

Maar denk dat het de mat zwarte zal worden.

Link naar reactie

Ik heb een mat zwarte super sport 2013 , en eerlijk gezegd ik had er ook schrik van voor het onderhoud . Maar dat valt dus 100 procent mee , ik heb mij een shampoo gekocht om matte lak mee te onderhouden en ik blaas hem altijd droog met mijn air force blaster.

Link naar reactie
Ik heb een mat zwarte super sport 2013 , en eerlijk gezegd ik had er ook schrik van voor het onderhoud . Maar dat valt dus 100 procent mee , ik heb mij een shampoo gekocht om matte lak mee te onderhouden en ik blaas hem altijd droog met mijn air force blaster.

Wel ik heb ook nog een mat zwarte Bmc koersfiets en heb daar eigenlijk ook geen probleem mee om dit te onderhouden. Dus denk niet dat het zogezegde onderhoudsonvriendelijke mat mijn keuze zal bepalen.

Link naar reactie
Dan is er niets aan de hand. Ik heb moeite met die zwarte velgjes proper te houden. Maar moet dan misschien eens uitkijken naar een goede shampoo voor mat zwart.

Ik heb t geluk vertegenwoordiger te zijn bij novatio. Dus wij hebben alles eigenlijk,in huis om dat te onderhouden en proper te houden.

Iknwil wel benadrukken door dit te zeggen dat ik in princiepe geen particuliere verkoop en geenszins reclame wil maken.

Maar ik zou zeggen om mat zwarte velgen te onderhouden, als je ze regelmatig goed afwast(niet enkel afstomen) maar met een spons afwast en warm water en als ze droog zijn inspuiten met een wax spray zodat remstof er minder aanplakt, dat toch goed zou moeten te onderhouden.

Ik rijd met mijn wagen ook met zwarte velgen en na 2j zijn deze echt nog als nieuw. Ik moet wel zeggen dat ze wekelijks afgewassen worden met de hand. En ook al heb ik velgenreiniger staan, ik doe het enkel met warm water en zeep.

Link naar reactie

Ik heb mijn vespa tweedehands gekocht en heb de indruk dat die niet erg goed onderhouden is.

Ik heb alles al terug wat beter gekregen, de vespa opnieuw in de wax gezet, maar die velgen krijg ik niet erg goed.

Ik was hem wel wekelijks ( met twee emmer en was handschoen van wol) en tussendoor de vliegen verwijderen met een spray ( wassen zonder water)

Ik ga je tips dus eens opvolgen en zien dat het terug wat beter wordt.

Ps: sorry Joran om je topic wat te vervuilen ;-)

Link naar reactie
Ik heb mijn vespa tweedehands gekocht en heb de indruk dat die niet erg goed onderhouden is.

Ik heb alles al terug wat beter gekregen, de vespa opnieuw in de wax gezet, maar die velgen krijg ik niet erg goed.

Ik was hem wel wekelijks ( met twee emmer en was handschoen van wol) en tussendoor de vliegen verwijderen met een spray ( wassen zonder water)

Ik ga je tips dus eens opvolgen en zien dat het terug wat beter wordt.

Geen probleem maat.

Ps: sorry Joran om je topic wat te vervuilen ;-)

Link naar reactie

De kleurkeuze is inderdaad heel erg persoonlijk. Je weet meteen waar je voorkeur naar uitgaat als je ze ziet staan blinken voor je neus :-) Ik heb zelf een mat zwarte super sport met oranje belettering. Is flashy, de nadere (de mat grijze bv) is veel soberder.

Succes met je aankoop!

Tips over goede matzwarte shampoos zijn welkom..

Link naar reactie

De aankoop is gebeurd! Het wordt een mat zwarte super sport met de grijze belettering. Volgende week zal ze hier zijn... Ik post dan wel een fotootje.

Na een paar wasbeurten zal ik eens mijn bevindingen geven over de shampoo die ik gebruik. Ciao à tutti.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ondertussen is de rodage bijna ten einde.

Man wat een zalig machientje is zo een 300. Dit weekend eerste onderhoud uitvoeren. Nieuwe olie motor en ook de naafolie eraf, malossi lucht en oliefilter erop en dan kunnen we de kraan eens volledig opendraaien.

De Akrapovic maakt een mooie diepe grom als je t gas opendraait en is heel subtiel, zou zeggen bijna "geruisloos". Heb de db killer er eens vanonder gehaald en dan toertje gedaan... Waaauuuw precies een dikke husqvarna ! Das er wat over. Ik ga toch maar de tss oplossing doen en een iets grotere db killer aankopen als de originele.

Wordt vervolgd!

Link naar reactie

De grotere db killer op,de akrapovic zit erop nr 19. Vond dat eigenlijk nog redelijk braaf en heb hem opnieuw gedemonteerd en een 5cm ingekord. Nu is de sound heel mooi. Maar tegelijk moet hij niet luider meer worden.

Ook de malossi red sponge luchtfilter zit erin als ook in de luchtfilterkast heb ik een grote V-vormige vorm uitgesneden van dat rechthoekige vorm.

Moet zeggen dat ze nu heel fijn rijd en meer lucht heeft en sneller op,toeren komt...tot hiertoe heel blij met de kleine aanpassingen.

Wordt vervolgd

Link naar reactie

@jakke 70.

Jammer dat ik een foto vergeten nemen ben...en om deze nu weer alles te demonteren... ..

Wel ik heb een paar topics doorlezen van airbox modificatie en die aanpassing komt de hoeveelheid lucht die binnenkomt wel ten doede...vandaar. Ook met die luchtfilter heb je vind ik winst. Het voelt gewoon goed aan dat de wesp wat gretiger is al is een 300 dat natuurlijk standaard ook al.

Er is hier ook al wat over geschreven en zeker ook op modernvespa.com. Als ik niet mis ben is het door ene mike Holland.

Ik kijk even na waar het staat en post anders wel een linkse hier.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...