Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Benzinepomp blijft draaien


isabel10

Aanbevolen berichten

Hoi ,bij het opzetten van het kontakt van mijn GTV250ie blijft de benzinepomp draaien waar hij eigenlijk naar 2sec moet afslaan.

Relais zijn allemaal vervangen maar het euvel ( stotteren bij het rijden ) blijft.

iemand al de nare toestanden al meegemaakt en oplossing gevonden ?

alvast bedankt voor reactie's..

ciao

Link naar reactie

@isabel, leg uit en vertel me alllesssss. Ik ken het probleem (weet niet of het krek hetzelfde verschijnsel is) en ben erachter aan't zoeken. Rij met eens Gts maar dat maakt vlgns mij niet zoveel verschil uit.

Bij mij stottert hij op onregelmatige tijdstippen, soms bij het hernemen na een bocht, soms gewoon tijdens een recht stuk...

Is er al voor binnen geweest maar zonder resultaat, het probleem blijft.

Heb al tweemaal een gesprongen zekering gehad > pinker ra vervangen > voorlopig geen gesprongen zekeringen meer maar wel nog altijd dat stotteren.

Isabel, hoe hebben ze die fout in je kabelboom gevonden?

@knifeman; die benzine in je uitlaat? bij stationair draaien of eerst motor warm rijden en dan kijken? Injector blijf ik voorlopig af, Haynes is besteld.

Mvg, Luciano

Link naar reactie

Ik denk het snelste om zo iets uitevogelen,is uwe motor laten draaien en aan uw bekabeling ( ik zou beginnen met de bekabeling van den injector tot aan den ECU )beginnen duwen ,trekken,draaien,,,rustig aan hé en niet gelijk nen Rambo,,,als ge dan uwe motor raar hoort doen,zult ge wel dicht in de geburen zitten,,,als je het al niet visueel kan zien ,waar er isolatie is doorgeschuurd,,,,,,'kheb gisteren toevallig mijn bedrading nog eens gecontroleerd,en idd dat is om een oog uit te bleiten en vragen om problemen.

CHEERS

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Dus als je ze blijft horen, blijft ze druk opbouwen.

Niet iedereen weet dat die blijft draaien als het contact gewoon opstaat zonder dat de motor draait. (ook ik niet, geef ik toe)

Maar als ze blijft zoemen ipv na enkele seconden te stoppen met zoemen is er iets abnormaals en kan er best een defect zijn.

Link naar reactie

Zonder DRAAIENDE pomp GEEN druk op de benzine leiding. Zonder druk geen brandstof injectie mogelijk. Best maar starten als het oranje lampke uit gaat. Op het aansluit stuk , van de brandstof op de injector, is te zien dat er mogelijkheid is ( 2de afgedichte aansluiting waarom dat niet is ??? de brandstof laten circuleren met een druk regelaar ) wat bij ander injectie systemen wel het geval is. Zodat je zonder injectie met draaiende pomp toch circulatie hebt van de brandstof. Bij een lage bezine stand in de tank zal het geluid van de draaiende pomp beter hoorbaar zijn. Met draaiende motor zal je het niet horen niet waar. Mvg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hoi, @Robing, ik heb ondertussen mijn bekabeling nagezien > niets gevonden. De motor blijft draaien hoe of waar ik ook probeer het uit te lokken met de draadjes te bewegen.(zie tip hierboven) Het probleem op zich heeft zich bij mijn vespa de laatste weken ook niet meer voorgedaan, wat uiteraard goed is > maar komt dit nu omdat ik aan de draden geweest ben??? of is het gewoonweg geluk en heb ik het morgen weer eens voor??? Ook als ik de topic lees van "gts300 valt seconde uit" zijn er zaken die ik herken en mijn Gts is een 250 en bwjr 2007. Ik blijf in elk geval alert en hou de topics in het oog.

Mvg, Luciano

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...