Ga naar inhoud
Vespaforum.be

125 px ('80) opvoeren


spiceman

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn px125 van bouwjaar 80 opvoeren. Max snelheid nu is 80km/u. Ik wil er vooral lange afstanden mee rijden. Ik kan niet elke week mijn scooter afstellen of nakijken omdat ik daarvan teweinig vanaf weet. Dus hij moet heel betrouwbaar zijn. Volgens mij heb ik volgende mogelijkheden:

1. 24mm carbu van px200 plaatsen en eventueel nieuwe uitlaat al dan niet standaard

2. 24mm carbu van px200 en nieuwe cilinder bv 166cc en nieuwe uitlaat

3. een sport-uitlaat

Wat zijn jullie bevindingen met opvoeren ? Let wel: ik wil een betrouwbare scooter, echt alles uit de motor halen hoeft niet. Ik wil enkel wat "overschot" hebben als ik op een autobaan rijd.

Alvast bedankt voor jullie bijdragen !

Link naar reactie

Mogelijkheden genoeg. DR177 met 24mm carb is denk ik de meest eenvoudige en betrouwbare oplossing. Ook even koppelingstandwiel vervangen dan voor een 22-tands exemplaar (ipv de standaard 20-tands). Dit alles kun je afronden met een orginele uitlaat voor de betrouwbaarheid.

Link naar reactie

Ik heb nu zelf al een tijdje een DR177 met sito plus en dat werkt heel goed. Nu ga ik er nog een 24/24 carbu opzetten. dit is zeer betrouwbaar. Ik ben met die DR177 naar Italië gereden in oktober en geen problemen ondervonden. Ik reed toen gemiddeld 500km per dag. Een totaal van 4000km gedaan zonder motorische problemen. Zeer betrouwbaar dus; Toen stond er nog wel een standaard 20/20 op en standaard uitlaat.

Link naar reactie

Snelheid met DR177 standaard uitlaat + carbu was 100km (geen tegenwind, niet bergop)

Nu met sito plus rijdt ik vlotjes 110. Het verschil zit hem vooral in het optrekken, heb meer power en alles gaat vlotter vooruit (voorbijsteken, terugschakelen). Dus dat gaat wat worden als ik die 24/24 er morgen ga opzetten... Vliegen over de baan. Geluid is ook leuker nu, je hebt meer een motogeluid dan ervoor; Minder stofzuiger meer boem boem ;-)

Link naar reactie

Een p125x is eigenlijk wat licht voor lange afstanden, vooral omdat je steeds in hoge toeren rijd en dat is vermoeiend.

Een px200 is hier meer geschikt voor.Ik heb het nu niet over een rondrit waar de gemiddelde snelheid 60/u is

Link naar reactie
trouwens, (weet eigenlijk weinig van px-en) is het wel mogelijk een dr177 op een 125cc blok te zetten??? DR 133?

Op een PX of Sprint-blok met 3 spoelpoorten kan het er zo opgezet worden. DR133(130) is smallframe en DR135 is voor PX80 (korte slag krukas en smallere voet).

Als je 125cc wilt behouden kun je de orginele cilinder met behulp van dremel ook wat sneller maken.

Link naar reactie

Zelfs als je een moto rijbewijs hebt mag je nog geen 177cc op een 125 zetten. Je mag Nooit je cilinderinhoud vergroten of je moet je voetuig terug volledig laten keuren en een nieuw gelijkvormigheidsattest aanvragen wat zeer kostelijk is. zolang er nog geen jaarlijkse controle is voor motorfietsen en als geen accident doet zal niemand er achter komen natuurlijk.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...