Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Volledig dichte afdekkapjes hoofdremcilinder GTS


DAXX

Aanbevolen berichten

Tja,zoals den titel al zegt,ben ik hier naar op zoek,,,ik dacht dat ik deze al eens op nen GTS had zien staan,maar mijn zoektocht op het net heeft mij niets opgeleverd,buiten die rubberen doppen om in dat spiegel gat te steken.

misschien heb ik niet goed genoeg gezocht of bestaan deze helemaal niet...ik hoor het wel ;)))

CHEERS

Link naar reactie

Tja afwachten totdat er nen grote shop mee afkomt,of anders even mailen naar PM-tuning of Malossi om dat gat gewoonweg dicht te laten,hoe simpel kan dat niet zijn ;)))

@les,,,kheb nog nen schone om over na te denken ;))),,,een stalen remleiding voor uw achterrem!!!,,origineel is diene leiding eigenlijk te lang en te zwak om goede feeling in uw rem te krijgen,met een stalen daarentegen,gaat ge dat opblazen van uw leiding tegengaan,soit misschien iets voor nen volgende topic ;)))

CHEERS

Link naar reactie

Mijne noodstop vorige week, door een pipo die dacht dat hij voorrang rechts had op voorangsweg. Vond ik mijn origineel remsysteem dik in orde, gelukkig droog wegdek. Bij nat wegdek had ik zeker tegen de grond gelegen, door gebrek aan ABS.

Link naar reactie

Misschien optie om paar kapjes te kopen,en dan dicht maken en in kleur spuiten...

Ik heb een vraagje over de remmerij...?

Hebben Jullie ook wel eens,dat je de remhandel helemaal tot het handvat in kunnen knijpen...(Links)

(Net alsof er helemaal geen remdruk meer is)

Dan even paar keer knijpen,en is weer oké!!!

Zou dat met die remslang te maken kunnen hebben of lucht in de leiding?

Is alleen als je beetje stevig door heb gereden...

Scooter staat altijd droog binnen,heb reservoir na gekeken op vocht,maar ook nix...

Groet,AJ

Link naar reactie

Dag AJ, het belangrijkste dat zeker ni mag falen zijn de remmen wel van een voertuig. Ik denk dat je best je remvloeistof eens vervangt en zeker de leiding goed ontlucht. En dan nagaat of er nergens een lekje is in je remsysteem van de achterrem. Jaarlijks vervang ik de remvloeistof. Het remvloeistof peil controleren is ook nuttig, dat daalt naar gelang de remblokjes afslijten. Let op voor morsen van remvloeistof op de lak die wreet er op in. Gebruik het type remvloeistof dat de fabrikant voorschrijft. Als je zelf niet het gereedschap en de kennis hebt dat te doen, laat het dan over aan de vakman. Je krijgt zowizo na lange tijd condensatie vocht (water) in het remsysteem. Maar dat is een ander verhaal. Mvg.

Link naar reactie

Thanks ,rem word niet extreem warm,heb ook in het resorvoir gekeken en de olie ziet er nog mooi "fris" uit...

Heb wel ietsje bij gevuld,en zal het morgen eens gaan testen...

Was namelijk niet altijd dat die rem raar deed!

Zal anders vd week alles vernieuwen...

Dank u,

Groet,AJ

Link naar reactie

Hoi Daxx, inderdaad kan de remklauw heel warm of heet worden en falen. Zeker als er condensaat in het systeem zit. Dat kookt (dampvorm bij 100°C) en kan je verzekeren dat je de billekes dan goed dichtknijpt als je een col aan het afdalen bent. Daarom hebben de remvloeistoffen een veel hoger kook punt afhankelijk van de DOT specificatie. Meestal zit het condensaat(water)in de remklauw zelf laagste punt, en dat krijg je zonder demontage van de remklauw er niet helemaal uit. Dat condensaat kan een paar druppels zijn, maar is voldoende om in gasvorm over te gaan boven de 100°C, en dan is het pompen of sneuvelen zenne :-) Nagaan of de remklauw cilinders niet vast zitten is ook nuttig, wat heel makkelijk te controleren is. Mvg.

PS: AJ remvloeistof is geen OLIE, ik zeg dit omdat ik er weten olie in kipperen heb bij laag peil. En dan heb je echt problemen zenne. En zoals je aanhaalt in het remvloeistof reservoir zal de vloeistof er nog fris uit zien. Anders is het gesteld met die remvloeistof aan/in de remklauw. Daar is ze als er condensaat aanwezig is pappig geel, of zwart zonder condensaat. Vragen aan je dealer als je de Vespa afhaalt na onderhoud, hoeveel de slijtage van de remschijven is, is ook om veiligheids redenen van levensbelang, als je weet. Dat de schijf nieuw 4,00mm dikte heeft en op 3,50mm vervangen moet worden , en die 0,50mm dat is echt niet veel hoor. Bij ongeval, met te dunne remschijven kan je zo slecht uitspelen als met versleten banden. Amen.

Link naar reactie

de achterem is ook een enkele zuiger en de voorrem een dubbele, dat doet ook al veel...

mijn achterrem doet het als 'em koud is héél goed, na enkele keren remmen voel ik hem ook al minderen en moet ik de hendel ook dieper indrukken dan als hij koud is.

voorrem heeft hier gene last van.

Link naar reactie

Die achterrem werkt wel,maar mijne indruk is dat den input op de remhendel niet rechtevenredig is met het rem resultaat...dus ik was zo stillekkes aan het denken dat ge verlies hebt door de lange afstand en ook de kwaliteit van de remleiding ( uitzetten door druk),,,,ik ken motards die daarom hun flexibele remleiding vervangen door flexibele stalen leidingen ,die veel minder uitzetten,,,vandaar.,,,( er staan volgens mij al een soort van stalen origineel op,maar volgens mij zit daar nog ergens kwaliteitsverschil op)

Anyway dit zijn just mijn bevindingen hé ;))

CHEERS

CHEERS

Link naar reactie

He Daxx, ben blij Uw bevindingen of denk pistes te kunnen lezen hoor. En ik zal ook nooit iets neerschrijven wat ik zelf niet ken, of uitgevoerd heb. Bvb de inhoud remvloeistof vanaf de hendelpomp naar de remklauwcylinders, dus het druk gedeelte is heel weinig. Ik heb met rubber remslangen en inox remslangen op het remsysteem gereden. dat verschil was bij mijn bevindingen nihil. Meestal is maar een gedeelte van de remleiding flexible waar het niet anders kan, waar het kan zijn het altijd vaste stalen remleidingen. Koude remschijf en remblokken zullen altijd beter remmen dan warme of hete. Ik heb zojuist es vluchtig in het werkhuis handboek gekeken, omdat ik zelf nog niet aan mijn vespa remmen heb moeten werken (nieuw) De voorremklauw heeft 2 cilinders ENKEL zijdig en een zwevend deel langs andere zijde, wat na lange tijd vast kan komen zitten bij geen of slecht onderhoud. De achterrem ook 2 cilinders 1 aan ieder zijde, betere druk verdeling dan bij de voorrem. Mvg.

Link naar reactie

Hoi,

De enigste keer dat ik het verschil tussen stalen en rubberen leidingen merkte was op een oude HD,maar die had echt dikke,zachte leidingen...

Verleden Jaar op mijn ZRX1200 stalen gedaan,maar merkte weinig verschil...

Ging van dat ding de (Rem) olie vervangen,die was echt haast Oranje/Wit,bijna bagger,maar die remmde nog als een gek!

De olie van de GTS is nog als nieuw,kan ook haast niet anders met 5000km,en altijd binnen op kamer temperatuur,

Zal morgen even uitgebreid testen,

Denk dat er iets te weinig in zat...

Bedankt,AJ

Link naar reactie

We komen er wel uit ;))), ik moet eerlijk zeggen dat die " nochalante" achterrem mij al van de eerste km's opviel,maar soit ge denkt dat is nog nieuw,dat moet nog goed ingeremd worden ;)),maar soit.misschien dat AJ ons straks iets meer kan vertellen.

CHEERS

Link naar reactie

Mijne GTS300S, heeft bijna 5000Km op de teller. Als ik tijd vind zal ik hem es op tafel zetten. En de remklauwen es demonteren en de slijtage van de remblokken es goed bekijken, en de slijtage van de remschijven meten met de micrometer, ben benieuwd wat die na 5000km al zijn afgesleten. Fotokes zal ik dan posten samen met mijn bevindingen. Tot op heden voldoet mijne Vespa, in originele staat, prima. Al heeft het maar 1/4 cilinder inhoud van wat ik vele jaren gewend ben geweest. Maar da zal zeker komen omdat ik zelf maar 1/4 ben van wat ik ooit ben geweest zekers :-) Mvg.

Link naar reactie

Hoi Les, inderdaad zijn er verschillen in remblokken. Er zijn er die heel goed blokkeren en de remschijven opwreten. Ooit vele remschijven opgemeten bij motoren, wat nogal eens verwaarloost word. En je staat versteld hoeveel er met te dunne remschijven rijden. Vorige week noodstop moeten uitvoeren en mijn origineel remsysteem voldeed prima, gelukkig bij droog wegdek. Mvg.

Link naar reactie

Heb intussen mijn Vespake op tafel gezet. En ben nu klaar met alle metingen en controle van de VOORrem. Bepaalde zaken vragen toch extra aandacht.

Wie meer info wil bekomen en foto'kes er van wil, kan me prive mailen. Omdat ik ni weet hoe ik de foto's hier allemaal kan plaatsen.

Mvg

Link naar reactie

@Robing,,,ik ben altijd geintreseerd ;) ,ik denk wel dat ge het mail adres hebt ;)),,,anyway wilt ge toch foto's posten, moet ge de search gebruiken en al uw probeersels kunt ge eerst in de " Zandbak" gooien,,,kweet het ik heb er ook nog problemen mee ;)))

CHEERS

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...