Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS 125 2012 versus GTS 125 2013


Fendt 4 life

Aanbevolen berichten

Vandaag mijn nieuwe GTS titanium gaan halen bij Streetzone eenmaal thuisgekomen merk ik dat waar de oliepeil stok zit er een verschil is tussen beiden.

Ik denk voor zover ik er iets vanaf weet dat die met de waterpomp of koeling te maken heeft.

Heeft er iemand een idee wat en hoe en waarom?

post-9051-13769190702074.jpg

post-9051-13769190702969.jpg

Link naar reactie

wel dankzij het vespaforum link is het niet duidelijk voor de mensen maar de 125IE(super, super sport) hebben ltijd een electrische waterpomp gehad ipv een mechanische op het vliegwiel zoals de oranje GTS van Fendt en net zoals de mijne.

nu heeft Fendt een 2de wesp bijgekocht voor zijn eigen en volgens ons is dit een 2013 model(geen overstock van 2012) en deze heeft wél een mechanische waterpomp en wij snappen niet hoe dit kan aangezien ze de electrische pomp zijn gaan gebruiken op de 125's vanwege de CO2 waardes enz.

Link naar reactie

Heb anders geen enkel probleem met de mijne...

Eigenlijk(hout afkloppen) heb ik geeneen probleem gehad van de beruchte problemen bij de 125ie terwijl de mijne toch effectief uit de slechtste serie komt volgens het chassis nr.

Link naar reactie

Ik ben ondertussen aan mn 3de waterpomp bezig, en ook deze laat het soms afweten... ben al van plan geweest om den boel over te bouwen naar een mechanisch exemplaar.

Wanneer ik mn contact nog maar aan zet weet ik al hoe laat het is, als ik dan enkel de benzinepomp 2 a 3 seconden hoor draaien maar geen waterpomp heb ik prijs, na 5 min rijden is dan temperatuur te hoog en met wat geluk schiet de waterpomp dan in gang.

Link naar reactie

Amaai, is mij da verschieten dat er hier zeggen dat er electrische koelwaterpomp op nen GTS heeft gezeten ????

Als je bedoelt dat het toezicht gat (rubber dop ) op het vliegwiel deksel bij je nieuwe anders zit dan op je oude, kan dat best. Maar de bedoeling zal wel hetzelfde zijn. Namemlijk kan je daar de markering vinden van OT ( bovenste dode punt )voor afstelling in/uitkleppen en meschien ook markering voor ontsteking. Toezicht gat op andere plaats met zelfde functie. Oliepeilstok voor motorolie zit aan LINKER kant andere kant dan op de foto's. MVG

Link naar reactie

Beste zandman, om misverstanden te vermijden. Is voor mij de LINKER kant van de Vespa, als ik op het zadel zit, aan mijn linker zijde. Vorige week olie wissel gedaan op een GTS125, waarvan de motorolie peil/vul stop aan de linker zijde zit. De uitlaat aan de rechter zijde. Mvg.

Link naar reactie

GTS 125 & GTS 125IE(super & supersport) hebben een verschillende motor(!!) waarbij de GTS carb peilstok links heeft en waterpomp op de motor en de GTS injectie de peilstok rechts heeft en de waterpomp electrisch is en onder de voetenplank zit.

Link naar reactie

De waterpomp bij de ie zit idd onder de voetplank rechts, kweet ze al goed zitten...

Heb zelf een tijdje zonder voetplank rondgereden om de diagnose te kunnen maken, ondertussen kan ik met zekerheid zeggen dat de waterpomp

Nu en dan het laat afweten, en dit enkel bij koude motor, eens hij warm wordt schiet ze in gang en blijft ze werken.

Als ik de waterpomp dan uitbouw en opendoe merk ik dat de rotor moeilijk over de as draaid, als ik deze dan opkuis, ( rotor en as) werkt ze weer perfect, heb alle volledige spoeling van het koelcircuit en nieuwe koelvloeistof erop gedaan.

I know, off topic.

Grtzzz

Link naar reactie

Hoi Les, Sintesistef. Ik heb echt geen weet dat er ooit op de GTS125 een electrische waterpomp zat/zit. Maar jullie zullen al vele langer in het vespa wereldje aanwezig zijn. Dus dank zij jullie en dit forum heb ik weer wat bijgeleerd thx. Wat ik mis he mannen, da zijn fotokes van jullie bevindingen, een beeld zegt zoveel meer dan woorden ni waar, zoals bvb van die electriche waterpomp. Niks is off topic Sintesistef, als het maar interessante leerrijke info is ni waar. BTW ik weet het niet maar is vraagje, hoe word die pomp aangestuurd, zou het kunnen zijn dat die maar op gang komt bij bedrijfs temperatuur ? zoals bvb de ventilator. En de thermostaat zich opend? Mvg.

Link naar reactie

De waterpomp hoort te draaien vanaf dat de motor draaid, ik heb een tijdje zonder voetplaat rondgereden om de diagnose te kunnen stellen, ik kan met zekerheid zeggen dat alle waterdarmen die naar de thermostaat en radiatoren koud bleven omdat er geen watercirculatie van de pomp was, nogtans had die dat moment 12Volt voeding en goede massa, ze werkte gewoon niet... wanneer ik er dan tijdens draaiende motor en tik op gaf ging de pomp direct in bedrijf.

hierbij nog een afbeelding van het koelcirquit met electriche pomp:even naar onder scrollen.

http://modernvespa.com/forum/topic63890

grtzzz

Link naar reactie

Hoi sintesisstef Thx voor de info. Tja als de electr.pomp daadwerkelijk moet draaien vanaf je de motor start , en het niet zo is loopt er wat fout. Toch over de temperatuur van het koelwater. Is het niet zo dat de koelwater temperatuur maar in het cirqui oploopt, vanaf de motor zijn bedrijf temperatuur heeft, en dan pas de koelwater thermostaat op de motor zich opend, om de circulatie naar de radiator's toe te laten, en bij te hoog oplopende temperatuur, via de temperatuur sensor de ventilator op de linker radiator op gang komt ? Mvg.

Link naar reactie

Idd, het koelwater kan op dat moment nog niet door de radiatoren... maar het zou reeds moeten cirquileren tot aan de themostaat, maar dit gebeurt niet omdat de pomp niet werkt, na 5 minuten schiet de koelschroef aan en alle waterdarmen en radiatoren staan ijskoud, behalve aan de motor want die heeft het dan al te warm ( contact schroef en meter zit aan de cilinder)

Als de pomp er dan eens zin in heeft cirquileerd het koelwater direct door alle waterdarmen en is de teperatuur direct op 15seconden in orde.

Grtzzz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...