Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vragen ivm aankoop PX125


Jelle

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan me een nieuwe Vespa PX 125 aan te schaffen

waarschijnlijk volgende combinatie

vespa-PX9.jpg

maar zit nog met enkele vragen:

1) hoe breed is een vespastuur? Het zit namelijk zo dat de vespa in de ondergrondse berging van mijn appartement moet gestald worden, de doorgang naar de berging is een 1,10m breed dus dat is geen probleem denk ik. Maar de deur moet ik nog eens opmeten...Indien mogelijk had ik ook graag de lengte geweten.

2) mag je de spiegels van uw vespa laten of zijn deze wettelijk verplicht? Blijf je dan met de montagevoetjes op je stuur zitten

zie

vespa-PX4.jpg

of kan je dan een nieuwe cover kopen zonder gaatjes voor je stuur?

3) zijn de vespa-logo's gekleefd of dmv boutjes bevestigd?

4) enige tips waar ik het best mijn vespa aanschaf (provincie antwerpen)? In welke winkel krijg je korting (hoeveel?) en goede service? Hoop een 300 euro korting te kunnen fixen...

5) iemand soms foto's van een smoky-grijs exemplaar?

Alvast bedankt ;)

Link naar reactie

Goeie keuze !

Dit is mijn "schatje"

vespa2.jpg

Je vragen:

1. Dat stuur is zeker zo breed niet. Othou wel dat je zelf nog door de deur moeten kunnen als je hem duwt. 1,10m moet lukken.

2. ik denk dat je wettelijk geen spiegels moet hebben, ik zie er toch heel veel zo rondrijden

3. logo's lijken me gekleefd. heb ze wel nog niet proberen te verwijderen

4. Ik heb in De Panne 300 euro korting gekregen, maar omdat hijal 1 maand ingeschreven was en dus officieel tweedehands. Had wel maar 2km op de teller.

5. ???? Al zoekend achter een foto van een smokey grey px, kwam ik tot d eontedekking dat dat ook een dildo is...

soit, ik vind eer geen van een px , maar dit is een smokey grey gt

Jeg%20er%20scooter.jpg

Kan je zo'n px krijgen? Ik heb enkel al lichtgrijze px'en gezien...

Eén advies. Als er pirelli sc30 banden opzitten. Vraag dan meteen of ze er andere opzetten voor je hem koopt, in regenweer zijn die sc30's niets waard. Ik heb ettelijke keren m'n achterband voelen glippen. Ik heb nu sl26's en die zijn stukken beter.

Link naar reactie

2) spiegels zijn (volgens mij) niet verplicht. Maar als ze erop staan, dan moeten ze wel juist staan en niet gebroken zijn. Beetje zoals richtingaanwijzers. ALs die erop staan moeten ze werken, maar heb je ze niet, dan is dat ook ok.

Die spiegelvoetjes kun je eraf halen, maar dan heb je inderdaad een gat. Je kan een nieuw kapje bestellen zonder gaten, maar dat moet je dan wel laten spuiten.

Link naar reactie

logo's van Vespa (vooraan en zijkant) zijn niet gekleefd maar met pinnetjes die je door middel van schroevendraaier openslaat zodat ze zich vastzetten. Wat wel gekleefd is zijn de logo's van PX125/150 of 200 en het logo van catalysator. Chrome dopjes om gaten op te vullen of nieuw kapje kopen.

Vespa shop aan hessenhuis heeft nog enkele exemplaren. Is ook gekend als Staar & co. Hij heeft ook een winkel in Kapellen.

Link naar reactie

en korting gekregen daar? Aan de telefoon waren die precies niet te vinden om iets van de prijs te doen...

Volgens mij heb ik net de laatste smokey grey px 125 gekocht bij Staar & Co maar bel ze voor de zekerheid nog eens...

Fr.

Link naar reactie

Ik heb bij Staar een korting gekregen toen ik 1,5 jaar geleden mijn PX daar kocht. De korting hield in dat ik de uren niet moest betalen om de voor- en achtervalbaren erop te zetten. Dit was toch zo'n €30 minder denkt ik... Zal het nog eens nazien op het factuur...

Hij komt soms een beetje nors over, voornl. als hij het druk heeft. Maar na een tijdje merk je dat het best een vriendelijke man is. Iedereen kan wel eens een slechte dag hebben hé ;-). Ik heb nog nooit te klagen gehad over zijn service, integendeel, hij heeft me altijd goed en eerlijk verder geholpen.

Succes

Link naar reactie

@ Franco : proficiat maateke ! Goei Keus

Wat korting betreft: dat het de laatste zijn zal inderdaad eerder de prijs doen stijgen ipv dalen, dus koop er maar rap ene of de prijs gaat nog omhoog!

@ Jelle: heb je een antwoord gestuurd op jouw vraag ivm GTR 125 van 1971

De mijne is nog schoner dan ne PX zenne... ;-)

Greetz,

Philippe aka de Fash

Link naar reactie

Ja idd uwe gtr is veel mooier maar als je zelf niet veel afweet van vespa's is het misschien toch maar veiliger om een nieuwe PX te kopen...

@ Franco : proficiat maateke ! Goei Keus

Wat korting betreft: dat het de laatste zijn zal inderdaad eerder de prijs doen stijgen ipv dalen, dus koop er maar rap ene of de prijs gaat nog omhoog!

@ Jelle: heb je een antwoord gestuurd op jouw vraag ivm GTR 125 van 1971

De mijne is nog schoner dan ne PX zenne... ;-)

Greetz,

Philippe aka de Fash

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...