Macvespa Geplaatst: 26 april 2013 Delen Geplaatst: 26 april 2013 Hoi, misschien is het eens handig om een aantal tips op te sommen voor diegenen die een frame willen (laten) zandstralen en spuiten Ik denk bv aan: 1. alles maar dan ook alles demonteren 2. waar de schroeven inzitten, oude schroeven insteken of afplakken met tape 3... Nog? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 26 april 2013 Delen Geplaatst: 26 april 2013 proper spuiten / ontvetten? Link naar reactie
cee Geplaatst: 30 april 2013 Delen Geplaatst: 30 april 2013 draden terug tappen, schroefdraden afplakken van vork en achterveer, chrome ring demonteren,... Link naar reactie
jeroenc Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 wat zetten jullie op het plaat werk na dat jullie hebben gezandstraalt ? rooie meni? grond lak ?galvaniseer lak ? kga mijne zelf zandstralen kheb de nodige materialen ter beschikking staan daarom even de vraag Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 Voor het voorbereidende deel: Ik laat de lagerschalen meestal zitten, en snijd die dan los na de primer of lak, een stukje tape om het achterremasje scheelt behoorlijk, goed kijken hoe ver de tape er op moet. Alles met een schroefdraad dat je niet aftaped of afdekt (denk bv aan reservewielmoer), zul je met een tapsetje opnieuw moeten nalopen, dat is vooral bij velgen veel gedoe. Veel vettige aanslag of stickerresten is moeilijk voor een straler. Niet denken dat er geen 'zand' in komt, hoe goed je ook afdekt (bv de tank). VIN beschermen, en lettertjes headset ontzien. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 Waar schroefdraad zit steek ik een lange bout of indien het een draadeind is, monteer ik een lange moer ( een koppelmoer ) Assen + andere die niet mogen gestraald worden --> met Ductape afplakken Vet moet er absoluut af zijn, het kan er wel afgestraald worden, maar het duurt allemaal veel langer. Het straalglas/grid wordt ook herbruikt, dus die vette smurrie is niet echt welkom. Wat betreft het VIN nummer, als ik straal ga ik er heel flauw over met de straalmond. Idem voor de headset. Hangt er allemaal een beetje vanaf wie er straalt ook. Link naar reactie
jeroenc Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 waar vind ik eigenlijk mijn vin nummer , of wel kijk ik er over of wel is deze er van af ? , kben nog al leek op het vespa gebied, kan vrij veelvan auto techniek en carroserie de gewone dingen onblutse en beetje plamuur verder bitter weinig. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 VIN Locaties voor de verschillende modellen: http://scooterhelp.com/serial/vespa.serial.locator.html Link naar reactie
jeroenc Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 kheb hem gevonden op het frame onder een pak verf , na het zandstralen wat best er opzetten , zo van hamerrit "rode menie" of grond lak , of iets anders ? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 Ik zou zeggen; eerst epoxyprimer, dan de tunnel en naden behandelen met holleruimte spray en/of 1k nadenkit, maar ik ben niet de pro. Link naar reactie
jeroenc Geplaatst: 26 mei 2013 Delen Geplaatst: 26 mei 2013 a oke , das goed , kga eerste steun van schokbreker terug lassen Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.