Ga naar inhoud
Vespaforum.be

tips voor de voorbereiding voor zandstralen en spuiten


Macvespa

Aanbevolen berichten

Hoi,

misschien is het eens handig om een aantal tips op te sommen voor diegenen die een frame willen (laten) zandstralen en spuiten

Ik denk bv aan:

1. alles maar dan ook alles demonteren

2. waar de schroeven inzitten, oude schroeven insteken of afplakken met tape

3...

Nog?

Link naar reactie

draden terug tappen, schroefdraden afplakken van vork en achterveer, chrome ring demonteren,...

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Voor het voorbereidende deel:

Ik laat de lagerschalen meestal zitten, en snijd die dan los na de primer of lak, een stukje tape om het achterremasje scheelt behoorlijk, goed kijken hoe ver de tape er op moet.

Alles met een schroefdraad dat je niet aftaped of afdekt (denk bv aan reservewielmoer), zul je met een tapsetje opnieuw moeten nalopen, dat is vooral bij velgen veel gedoe.

Veel vettige aanslag of stickerresten is moeilijk voor een straler.

Niet denken dat er geen 'zand' in komt, hoe goed je ook afdekt (bv de tank).

VIN beschermen, en lettertjes headset ontzien.

Link naar reactie

Waar schroefdraad zit steek ik een lange bout of indien het een draadeind is, monteer ik een lange moer ( een koppelmoer )

Assen + andere die niet mogen gestraald worden --> met Ductape afplakken

Vet moet er absoluut af zijn, het kan er wel afgestraald worden, maar het duurt allemaal veel langer. Het straalglas/grid wordt ook herbruikt, dus die vette smurrie is niet echt welkom.

Wat betreft het VIN nummer, als ik straal ga ik er heel flauw over met de straalmond. Idem voor de headset.

Hangt er allemaal een beetje vanaf wie er straalt ook.

Link naar reactie

waar vind ik eigenlijk mijn vin nummer , of wel kijk ik er over of wel is deze er van af ? , kben nog al leek op het vespa gebied, kan vrij veelvan auto techniek en carroserie de gewone dingen onblutse en beetje plamuur verder bitter weinig.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...