Ga naar inhoud
Vespaforum.be

roest aan nieuwe vespa PX


vettige swa

Aanbevolen berichten

ben sinds enkele maanden in het bezit van een 125 PX, ne nagelnieuwe

deze is voor dagelijks gebruik

voor de rest staat hij onder een carport

gisteren heb ik opgemerkt dat zij roest vertoond aan vijzen en remschijf

vooral aan de motorblok begint hij al degelijk te roesten

is dit normaal?

kan ik vespa hiervoor aansprakelijk maken?

Link naar reactie

Erg bekend probleem, zeker in de pekelperiode. Beste is om een nieuwe PX gelijk een goede antieroestbehandeling te geven vooraleer je erop gaat rijden. Meestal is de onderkant/binnenkant slecht of helemaal niet gespoten bij die nieuwe dingen. Ik zou het wel bij Vespa proberen te verhalen, je hebt garantie voor iets tenslotte.

Link naar reactie

op die laatste lichtingen Vespa ligt een erg dun laagje verf. Die roesten waar je bij staat, is algemeen geweten. Het lijkt wel of er geen grondverf onder zit. Het plaatstaal is ook beduidend dunner dan van oudere Vespa's, zeker als je vergelijkt met de jaren 60.

Link naar reactie

Ik heb de mijne van september. Ik merk roest aan de chromen spiegels en aan enkele vijzen. Buiten m'n uitlaat is er nog niets van roest aan het motorblok.

Als er echt al te veel roest optreedt, zou ik er ook mee terug gaan. Zolang je onder garantie zit, moeten ze daar iets aan doen (vind ik toch)

Link naar reactie

Heb men nieuwe PX onmiddellijk gedemonteerd: onderkant + wielkassen met anti steenslag behandeld. Chrome rekje, valbaren voor het bevestigen met vernis ingespoten. Eigenlijk zou de binnenkant van de billen ook best behandeld worden: er is onderaan een randje waar water blijft instaan.

Zeker na het zout-rijden steeds direct afspuiten. En binnen zetten.

Het is nu eenmaal Italian Topquality.

De kwaliteit van de nieuwe PX'en laat te wensen over, dat is gekend. Na 25000 km heb ik de motor van men vorige 'nieuwe' PX in frennen gereden: tandwiel van de mengsmering kapot met daarop gekende gevolgen. Heb de motor dan maar (met behulp van Jan AVC) getuned. Bij de volledige demotage bleek dat de motor in de fabriek in elkaar 'gesmeten' was...

Maar het heeft z'n charme

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...