vettige swa Geplaatst: 12 maart 2006 Delen Geplaatst: 12 maart 2006 ben sinds enkele maanden in het bezit van een 125 PX, ne nagelnieuwe deze is voor dagelijks gebruik voor de rest staat hij onder een carport gisteren heb ik opgemerkt dat zij roest vertoond aan vijzen en remschijf vooral aan de motorblok begint hij al degelijk te roesten is dit normaal? kan ik vespa hiervoor aansprakelijk maken? Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 12 maart 2006 Delen Geplaatst: 12 maart 2006 Dat een remschijf roest is normaal, als ge een keer goed remt is dat terug weg. Link naar reactie
Ex-scooterboy Geplaatst: 12 maart 2006 Delen Geplaatst: 12 maart 2006 Is normaal ja, hij roest weg voor je ogen, daarom heb ik de mijne deze winter uit het zout gehouden. Een goed onderhoud is belangrijk, zeker de onderkant goed in't oog houden en behandelen. Ik heb de indruk dat de laatste PX-en echt van minderwaardig metaal zijn gemaakt. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 13 maart 2006 Delen Geplaatst: 13 maart 2006 Metaal is nie minderwaardig, 't is de afwerking en de lak die op nie veel trekt... Link naar reactie
vettige swa Geplaatst: 13 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2006 Met wat moet ik ze dan behandelen? Ik ga in elk geval testaankoop inlichten en vespa zelf betaal verdoemme geen 3000 euro voor ne rossen brommer in de 21 ste eeuw Link naar reactie
vicious Geplaatst: 13 maart 2006 Delen Geplaatst: 13 maart 2006 21e eeuw;) maar ik denk dat dat normaal is ze, tenzij ge al die dingen met producten gaat behandelen het is naar mijn gedacht tegenwoordig puur massaproductie en worden ze maar zo-zo gemaakt ge kunt proberen bij vespa, misschien levert het iets op Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 13 maart 2006 Delen Geplaatst: 13 maart 2006 Erg bekend probleem, zeker in de pekelperiode. Beste is om een nieuwe PX gelijk een goede antieroestbehandeling te geven vooraleer je erop gaat rijden. Meestal is de onderkant/binnenkant slecht of helemaal niet gespoten bij die nieuwe dingen. Ik zou het wel bij Vespa proberen te verhalen, je hebt garantie voor iets tenslotte. Link naar reactie
sten Geplaatst: 15 maart 2006 Delen Geplaatst: 15 maart 2006 Dat zou ik persoonlijk ook doen het bij vespa verhalen Link naar reactie
josse Geplaatst: 15 maart 2006 Delen Geplaatst: 15 maart 2006 op die laatste lichtingen Vespa ligt een erg dun laagje verf. Die roesten waar je bij staat, is algemeen geweten. Het lijkt wel of er geen grondverf onder zit. Het plaatstaal is ook beduidend dunner dan van oudere Vespa's, zeker als je vergelijkt met de jaren 60. Link naar reactie
Hayes Geplaatst: 15 maart 2006 Delen Geplaatst: 15 maart 2006 Ik heb de mijne van september. Ik merk roest aan de chromen spiegels en aan enkele vijzen. Buiten m'n uitlaat is er nog niets van roest aan het motorblok. Als er echt al te veel roest optreedt, zou ik er ook mee terug gaan. Zolang je onder garantie zit, moeten ze daar iets aan doen (vind ik toch) Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 17 maart 2006 Delen Geplaatst: 17 maart 2006 he kan een alu moterblok nu roesten ? Link naar reactie
vettige swa Geplaatst: 18 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2006 vooral de draadstangen in het motorblok roest redelijk Link naar reactie
KristofLimited Geplaatst: 22 maart 2006 Delen Geplaatst: 22 maart 2006 Heb men nieuwe PX onmiddellijk gedemonteerd: onderkant + wielkassen met anti steenslag behandeld. Chrome rekje, valbaren voor het bevestigen met vernis ingespoten. Eigenlijk zou de binnenkant van de billen ook best behandeld worden: er is onderaan een randje waar water blijft instaan. Zeker na het zout-rijden steeds direct afspuiten. En binnen zetten. Het is nu eenmaal Italian Topquality. De kwaliteit van de nieuwe PX'en laat te wensen over, dat is gekend. Na 25000 km heb ik de motor van men vorige 'nieuwe' PX in frennen gereden: tandwiel van de mengsmering kapot met daarop gekende gevolgen. Heb de motor dan maar (met behulp van Jan AVC) getuned. Bij de volledige demotage bleek dat de motor in de fabriek in elkaar 'gesmeten' was... Maar het heeft z'n charme Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.