Ga naar inhoud
Vespaforum.be

aluminium solderen


Bowyer

Aanbevolen berichten

Hoi,

Vandaag het aluminium huis van mijn stuurschakelaar gesoldeert met durafix staafjes.

Fantastisch wat een mooi spul,en het is echt zo simpel als het er in het youtubefilmpje uitziet.

Als ik het morgen helemaal glad en gepolijst heb zal ik wel een fotootje posten.

Groetjes,Bowyer.

Link naar reactie

Post eens wat foto's van het resultaat als je wil? Vind het wel interessant maar heb alleen mijn twijfels over de stevigheid.

Heb je dat ook in de oven gestoken?

Link naar reactie

Zink en koper solderen ( voor hang of bakgoten ) ziet er ook makkelijk uit maar het vraagt veel oefening . Bv koper aan elkaar haaks naar beneden is vrij moeilijk. Zeker de doorvloeing. Maar alu nog niet gedaan. Ben benieuwd naar hechting op lange termijn .

Link naar reactie

33mwlg0.jpg

Het stukje wat er uit is.

vgjyg.jpg

De ruwe soldering,een beetje een klont maar heel veel anders zal het wel niet gaan denk ik.

34ya72e.jpg

Geschuurd en in vorm,de lichtschakelaar blijft nu weer goed zitten.

Wat het op de lange terijn doet is natuurlijk afwachten,persoonlijk zou ik er geen dingen mee solderen waar mijn gezondheid van afhankelijk is ;-))

Link naar reactie

Idd ziet er best ok uit.

Probleem is natuurlijk dat dit geen dragend of zwaar belast iets is. Natuurlijk voor dit een perfecte oplossing.

Mooi resultaat.

Link naar reactie

je hebt helemaal gelijk dit is geen zwaar belast deel en zoals al eerder geschreven ik zou dit niet gauw doen met iets waar mijn velletje van afhankelijk is.

Toch moet je voor de gein eens kijken op youtube hoe ze sommige gesoldeerde delen mishandelen en het toch heel blijft dat is echt bijzonder om te zien.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...