Djef Geplaatst: 7 februari 2013 Delen Geplaatst: 7 februari 2013 Heb weeral koelvloeistofverlies onderaan mijn gts. Dit is nu al de derde maal op rij. De dealer beweerde eerst dat een spanring niet goed geloten was, maar heb nu nog altijd het zelfde probleem. Dit lokaliseerd zich steeds rond de pikkel van de gts. Is hier iemand die dit probleem ook al heeft gehad? Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 7 februari 2013 Delen Geplaatst: 7 februari 2013 Rond de pikkel is een gat waar t wegloopt. Als t garantie is -- dealer. Ist gene garantie dan gooi je m open en zoek je de lek of breng je m naar de dealer en betaal je om het te laten oplossen. Op een algemene probleem als 'hij lekt vloeistof' gaat niemand een pasklaar antwoord hebben. Wil je m zelf opengooien bestel je best een haynes manual en weet je meteen welke panelen je in welke volgorde moet losmaken om het koelcircuit te kunnen volgen. Link naar reactie
elslam Geplaatst: 8 februari 2013 Delen Geplaatst: 8 februari 2013 Ik heb een lek gehad op een Gtv . De koelvloeistof liep er langs onder uit, maar het waren de spanringskes op het expansievat die te los zaten. Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 8 februari 2013 Delen Geplaatst: 8 februari 2013 De originele spanringen zitten op een te lage spanning vast, en je kan deze niet aandraaien,. Mijn advies: demonteer je voetplaat en vervang de origineel gemonteerde spanringen door een exemplaar die je zelf kan aandraaien. Over hoe je de voetplaat moet demonteren kan je via youtube aan goeie filmpjes geraken... Grtzzzz Link naar reactie
Djef Geplaatst: 29 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2013 Het lek aan mijn gts gebeurt altijd als hij een tijdje stilstaat +/- 2 weken. Anders heb ik dit probleem niet. Hoe is dat te verklaren? Hij lekt ook maar een paar druppeltjes. Zou dit ook van het expansievat komen. Dealer heeft hem al 2x opengemaakt en vind niks. shittttttttttt... Link naar reactie
Dekster Geplaatst: 29 maart 2013 Delen Geplaatst: 29 maart 2013 Bij mijn GTS was de eerste week na aankoop al een lek De dealer zij ook dat het was van een niet aangespannen dichting maar dat lukte niet. en toen werden dichtingen vervangen; en zijn we een jaar verder zonder lekken. Link naar reactie
erikm Geplaatst: 30 maart 2013 Delen Geplaatst: 30 maart 2013 Er bestaat toch geen verwarring met de overloop van teveel benzine te tanken.? Link naar reactie
Djef Geplaatst: 30 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2013 Zeker niet,het is zéér duidelijk koelvloeistof. Het is een moeilijk geval omdat hij meerdere dagen na elkaar niets lekt, en dan plots weer wel. Vespa dealer zit ook met zijn handen in het haar. Hij zal binnen 2 weken meerdere dichtingsringen preventief vervangen. Hopelijk is het probleem dan opgelost. Link naar reactie
erikm Geplaatst: 31 maart 2013 Delen Geplaatst: 31 maart 2013 Gaat de temperatuur meter dan in de hoogte ? Moet je dan bijvullen ? Kijk eens na of er geen lek is aan de thermostaat. Zit naast je injector. Link naar reactie
Djef Geplaatst: 1 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2013 Temperatuurmeter blijft volkomen normaal. Het verlies is ook héél weinig,dus bijvullen heb ik nog niet gedaan. Heeft nu 5 dagen in de garagebox gestaan en er lagen ongeveer 4 druppels koelvloeistof in mijn opvangbakje.Als ik dan ga rijden is alles opgedroogd en vind mijn dealer niets. Heeft ook bij hem al een week opengestaan en er was geen lek.Zéééééér vervelend hoor. Link naar reactie
erikm Geplaatst: 1 april 2013 Delen Geplaatst: 1 april 2013 Er bestaan producten om in het koelwater te gieten en deze dichten kleine lekken. Maar nazien dat er niet teveel koelwater is want dat moet bij heel warme motor ergens naartoe hé. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 2 april 2013 Delen Geplaatst: 2 april 2013 vroeger deed men dat met het wit van een rauw ei... kan je niet eens wat kleurstof erin doen, dan zien je al gemakkelijker waar het lek zich situeert Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 april 2013 Delen Geplaatst: 2 april 2013 Naar gebakken eieren rieken is eens iets anders dan naar haring... Groetjes, nero. Link naar reactie
erikm Geplaatst: 2 april 2013 Delen Geplaatst: 2 april 2013 En zeker nen haring die lekt !! Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 3 april 2013 Delen Geplaatst: 3 april 2013 ooit zo een lekke radiator van jeep hersteld met een ei, teruggereden uit frankrijk en dan nog 2 jaar rond gereden Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 3 april 2013 Delen Geplaatst: 3 april 2013 Waar "kiekens" allemaal niet goed voor zijn...) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.