Bowyer Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Hoi, Wat is ongeveer de stand van het motorblok,dus gemeten vanaf de grond het verschil tussen de voorste en achterste bevestiging? Ik wil een bokje maken om de motor te kunnen laten proefdraaien maar wil wel graag dat alle onderdeeltjes van voldoende olie voorzien worden. Groetjes,Bowyer. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Op 't gsf zijn allerlei bouwtekeningen te vinden: http://www.germanscooterforum.de/topic/78647-motormontagestaender-motorhalter/page__pid__1058891#entry1058891 Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 12 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Ja die kende ik ook al maar helaas doen daar alle beelden het niet meer,op een montagestandaard na. Maar of die de juiste stand van het blok heeft? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 13 januari 2013 Delen Geplaatst: 13 januari 2013 Heb je wel ingelogd op t gsf? Anders doen de beelden t niet Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 13 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2013 Ja wel ingelogd maar de plaatjes zijn weg. Maar inmiddels heb ik uitgevonden dat als de carburateur ongeveer waterpas staat de stand van het blok ook goed is. Toch bedankt. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 13 januari 2013 Delen Geplaatst: 13 januari 2013 bij ene 2takt motor dient de olie toch enkel maar om de versnellingstandwielen enco te smeren, dus zo erg gaat dat niet zijn, moest dat niet 100% in de juiste hoek draaien... Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 13 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2013 Tja ik denk dat je daar wel een punt hebt maar voor dat hij zal proefdraaien moet er wel een beetje olie in en dat is wel afhankelijk van de stand van het blok. Link naar reactie
josse Geplaatst: 14 januari 2013 Delen Geplaatst: 14 januari 2013 Dat kun je toch makkelijk zelf meten als je naast je Vespa staat ? Hoogte centrale lange bout tov grond / hoogte bout veer achter tov grond. Die verhouding aanhouden. @Gette : koppeling is volgens mij nog het belangrijkste onderdeel ivm olie.. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 14 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2013 ja en dat is dus juist het probleem aangezien ik maar een vespa heb en die in heel veel onderdlen op de werkbank ligt kan ik niet even naast mijn vespa gaan staan en meten ;-))) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 14 januari 2013 Delen Geplaatst: 14 januari 2013 27.5 voor, 21 achter (ongeveer) - dat is PX in GLx. Achter kan iets varieren door de lengte van je achterveer, algeheel kan iets varieren door de vorm/hoogte van je achterband. Als je 'em in de houder wil laten lopen; houdt er dan aan de voorkant van je stand rekening mee dat je uitlaat nog behoorlijk uitsteekt. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 14 januari 2013 Delen Geplaatst: 14 januari 2013 @Gette : koppeling is volgens mij nog het belangrijkste onderdeel ivm olie.. ik heb ni gezegd dat er geen olie in moet hé ;-) Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 14 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2013 kijk dat zijn getallen,dank je wel. Nee dat klopt maar ik vondt het wel redelijk belangrijk ;-)) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.