Ga naar inhoud
Vespaforum.be

parmakit race-ontsteking


Boogie

Aanbevolen berichten

je moet checken welk ontstekingstijdpunt vereist is voor uw polini en dan zelf afmeten ... succes met uw race ontsteking, ik hoop dat het voor op circuit is ;)

Link naar reactie

Normaal op 19°, maar ik denk dat deze ontsteking variabel is. Is er geen tabel bij met het ontstekingstijdstip afhankelijk van het toerental?

AlS je op SIP parmakit race selecteer kun je rechts op de pagina onder "downloads" verschillende pdf's downloaden met info.

De beste manier om zo'n kit af te stellen is op de testbank te passeren...

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@sindo tuurlijk voor op circuit ;)

@nero: heb die ontsteking gekocht bij SIP, heb al beide punten getest en bij 125-150cc staat ie toch wel nerveuzer dan bij 200cc

weet dat je bij het zelf afstellen zoeen gradenplaat en strobolicht nodig heeft maar heb er geen verstand van...

enja ind heb ook al ergens gelezen dat het 19° moet zijn

als ik de ontsteking laat staan op 125-150cc kan dit slecht zijn voor de vespa?

Mvg Boogie

Link naar reactie

Als de vespa goed rijdt zal je waarschijnlijk wel in de buurt zitten met je ontstekingstijdstip, maar als dit niet correct is afgesteld heb je kans op warmlopers. Dus ja het kan kwaad...:)

Controleer in ieder geval of de motor niet te snel of abnormaal warm loopt, de kleur van de bougie en of hij niet begint te pingelen bij hoge aangehouden snelheden.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

ik zit met een krukas van mazzuchelli, aangepaste carbu van DRT, 177cc polini met versterkte piston en malossi cilinderkop en de parmakit en de RZ mark one uitlaat.

nuja je kan best gelijk hebben hoor ivm met de carbu de ene zegt dat het genoeg is de andere zegt misschien een grotere...daarmee dat ik hier ben voor goeie raad van kenners!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...