Boogie Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Hallo vespanaten heb een parmakit race-ontsteking gekocht op de ontsteking heb je 2punten die zeggen 125cc-150cc en ene voor 200cc ik rij met polini 177cc carbu 24/24dus op welk punt moet ik de ontsteking zetten?? Mvg Boogie Link naar reactie
sindo Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 je moet checken welk ontstekingstijdpunt vereist is voor uw polini en dan zelf afmeten ... succes met uw race ontsteking, ik hoop dat het voor op circuit is Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Normaal op 19°, maar ik denk dat deze ontsteking variabel is. Is er geen tabel bij met het ontstekingstijdstip afhankelijk van het toerental? AlS je op SIP parmakit race selecteer kun je rechts op de pagina onder "downloads" verschillende pdf's downloaden met info. De beste manier om zo'n kit af te stellen is op de testbank te passeren... Groetjes, nero. Link naar reactie
Boogie Geplaatst: 12 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2013 @sindo tuurlijk voor op circuit @nero: heb die ontsteking gekocht bij SIP, heb al beide punten getest en bij 125-150cc staat ie toch wel nerveuzer dan bij 200cc weet dat je bij het zelf afstellen zoeen gradenplaat en strobolicht nodig heeft maar heb er geen verstand van... enja ind heb ook al ergens gelezen dat het 19° moet zijn als ik de ontsteking laat staan op 125-150cc kan dit slecht zijn voor de vespa? Mvg Boogie Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Eerlijk gezegd vind ik het een beetje nutteloos om een parmakit race ontsteking te zetten op een polini 177 met maar een 24mm carbu. Nuja alles hangt af van wat je verder bewerkt hebt. Carter bewerkt? Polini zelf bewerkt? Flow bewerkt van carbu op carter etc.. Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 januari 2013 Delen Geplaatst: 12 januari 2013 Als de vespa goed rijdt zal je waarschijnlijk wel in de buurt zitten met je ontstekingstijdstip, maar als dit niet correct is afgesteld heb je kans op warmlopers. Dus ja het kan kwaad... Controleer in ieder geval of de motor niet te snel of abnormaal warm loopt, de kleur van de bougie en of hij niet begint te pingelen bij hoge aangehouden snelheden. Groetjes, nero. Link naar reactie
Boogie Geplaatst: 12 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2013 ik zit met een krukas van mazzuchelli, aangepaste carbu van DRT, 177cc polini met versterkte piston en malossi cilinderkop en de parmakit en de RZ mark one uitlaat. nuja je kan best gelijk hebben hoor ivm met de carbu de ene zegt dat het genoeg is de andere zegt misschien een grotere...daarmee dat ik hier ben voor goeie raad van kenners! Link naar reactie
Boogie Geplaatst: 12 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2013 @ nero: ik zit nog maar aan 350km bij het roderen dus heb nog niet volle gas gegeven. de bougie kleurt normaal maar zal die eens checken wanneer ik voluit kan rijden... de vespa start direct na 1 à 2maal kicken koud of warm Mvg Boogie Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.