Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lekkage carburateur


jje

Aanbevolen berichten

Heb een VGLA1M blok 150 cc ... deze had echter zo lang stil gestaan dat de benzine vergomd was .

De 1e keer dat ik de carburateur "snel" had schoongemaakt lekte hij flink benzine , dus aan de revisie .

Alle pakkingen van de carb vervangen goed gereinigd , en vlotternaald vervangen .

Starten , en hij loopt maar lekt nog steeds , via de achterzijde (via het afstelgat waar normaal een rubber inzit ) Ben ik even kwijt .

Maar ondanks dat dit rubbertje ontbreekt , moet dit volgens mij voor lekkage niet uitmaken .

Misschien de vlotter ? , Deze zag er wel donkergeel uit , en volgens mij heel , maar zou dit toch met de lekkage van benzine te maken hebben ?

Graag jullie advies/mening ..

Link naar reactie

kan ook van onder de carbu komen josj is de pakking onder carbu nieuw ? carbu goed aanspannen .

Link naar reactie

Je kunt zonder luchtfilter in het gat kijken en zien of er benzine uit het koperen busje dat de mix verdeelt stroomt; dan weet je of de lekkage te maken heeft met vlotter/naald.

Het dekseltje op de carb is berucht; als je dat deel helemaal droog maakt met je benzinekraan dicht, en je zet die kraan dan open, zie je een film van benzine over de carb onder het dekseltje ontstaan. Moet je goed voor kijken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...