jeansprint Geplaatst: 26 februari 2006 Delen Geplaatst: 26 februari 2006 hallo, ben aan de revisie van mijn T5 blokje bezig, alles is duidlijk en zoals gewoonlijk, enkel de bourage en lager op het achterwiel was gemonteerd in de omgekeerde volgorde m.a.w. een PX200E blok heeft de lager in de boite, dan een circlips en tenslotte de oliekeerring aan de buitenzijde, bij mijn T5 blokje was het omgekeerd, dus de bourage in de boite, een circlips en de lager aan de buitenzijde, moet wel zeggen dat de lager gesloten is, met vet erin. is dit normaal voor een T5 blok? vindt in mijn handwerkboeken niets terug! thx...janneman Link naar reactie
wijlen vespista Geplaatst: 26 februari 2006 Delen Geplaatst: 26 februari 2006 als ik mij mijnen t5 goed herinner was dat idd zoals bij de px, lijkt mij ook logisch anders zou die lager droog moeten draaien... http://www.vespa-t5.org/images_specs/02.gif Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 26 februari 2006 Delen Geplaatst: 26 februari 2006 klopt bij een T5 is het zo als ook de 200 GS het is een verschil in oudere en nieuwere types motor bij de deze kan je de achter remtrommel verwijderen zonder dat hij olie gaat lekken omdat de keering op de as zit bij de oudere zit de keering op de achter remtrommel grtz sidvespa Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 26 februari 2006 Delen Geplaatst: 26 februari 2006 tip, steek een dichte rollager op uw achterwielas plus nog die oliekeerring,dan lekt die zeker niet meer. Vgr nico zoals op een VNB,VBB,GS 160 enz Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 26 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2006 vespisten, dank voor de deskundige uitleg en tips! ben weer wat vespakennis rijker, janneman Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 27 februari 2006 Delen Geplaatst: 27 februari 2006 Doe tevens een (oude) keerring op de plek waar die ook bij oudere PX-en zit. Dit tegen stof en vuiligheid. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.