Ga naar inhoud
Vespaforum.be

voorvork 180 ss loshalen


oscario

Aanbevolen berichten

ben druk met de voorvork van mijn ss

vraag me bij de voorste as die met schroefsleuf hoe deze er uit moet?

heb de pin naast de smeer nippel verwijderd

moet je deze er uit draaien met een slag schroevendraaier of er uit meppen net als de as waar de schokdemper op zit.

zit al een 3daagse wd 40 behandeling op

Link naar reactie
  • 2 weken later...

heb dus een swingarm naar het hiernaaste gemept met het uithalen van de as die de schokbreker op zijn plek houd. heb ondertussen een andere swingarm as ging er soepel uit ook de as die hem verbind met de daadwerkelijke voorvork maar nu dat kl... asje nog. heb hem 1,5 uur op de bakplaat gehad om hem warm te stoken toen een berg wd 40 nog niks geen beweging. denk nu aan schokdemper afslijpen en dan de as uitboren iemand hier ervaring mee? of andere mooie voorstellen

Link naar reactie

http://i1343.photobucket.com/albums/o786/oscarvanleeuwen/ss180vorkopbakplaat.jpg

hier verwarm ik beide tegelijk

Ik denk dat het probleem is dat de pen vast rot aan de koperen bus welke binnen in de voorvork waar dit asje doorheen gaat.

Dit zit ook muurvast bij degene die ik vermoord hebt.

Ik geloof zelf echt dat doorslijpen aan beide zijde van de schokdemper ophanging(asje) en

dan aan beide zijde van het asje een gaatje boren en deze er proberen uit te krijgen met een linkse tap.

Link naar reactie

Ik vermoed dat je al hebt geprobeerd van het "lipje" aan de as te draaien op de plaat met behulp van een schroevendraaier die je min of meer kan klemmen door hem tussen het lipje en het hoger gedeelte vast te zetten? Dan voorzichtig hameren. Het asje is verkrijgbaar. De rest al wat moeilijker.

Link naar reactie

Heb de eerste vermoord met het uitpersen: er kwam zoveel kracht op het aluminium te staan dat hij dwars door ging. Ik laat die optie maar varen.

Mbt tot verkrijgbaarheid van deze as: niet bij sip of mauro pascoli.

Ik ga voor slijpen, inboren en dan met linker tap proberen er uit te draaien.

Aluminium is een stuk zachter dan de as zelf, dit is altijd prettig bij het uitboren.

Link naar reactie

die as moet je er uit draaien , persen of op kloppen zal niet lukken

Link naar reactie

Zooo,

Zit Je wel tegen met die asje's...

Dat ding moet er toch gewoon uit kunnen?

Voorzichtig "tikken",zorgen dat het geheel goed "Draagt",met een goede centerpons!,

(of ben Je beetje bang geworden)?,HaHa...

Succes,AJ

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...