geronimooo Geplaatst: 29 oktober 2012 Delen Geplaatst: 29 oktober 2012 goede avond, Vorige week tijdens het rijden begon de koppeling te slippen, Geen probleem de winter komt eraan, dus onderhoud gedaan, nieuwe koppelingsplaten 2 dagen laten 'weken' in de boite olie, De koppeling terug gemonteerd, Nu krijg ik deze niet ontkoppelt, Als ik vertrek valt ze stil, Eens in gang geen probleem. Maar als je dan ontkoppelt tijdens het rijden, voel je de motor wel doortrekken alsof de koppeling niet genoeg ontkoppelt. Als ik de koppeling helemaal induw, rechtstreeks op het asje van het deksel zelf, dan krijg ik geen beweging in mijn achterwiel als deze in versnelling staat. Rondel die tussen krukas en koppeling zit ertussen uitgehaald, hetzelfde probleem. Nieuw koppelingsdeksel, met nieuw duwertje, en ander dekseltje voor op de koppelingskorf, Hetzelfde probleem, De koppeling krijg ik niet ontkoppelt. Heeft iemand een oplossing? Een dikkere rondel tussen de krukas en de koppeling? merci Link naar reactie
sindo Geplaatst: 29 oktober 2012 Delen Geplaatst: 29 oktober 2012 is je kabel wel goed aangespannen. het kan idd de spacer zijn die niet de juiste is, waarschijnlijk moet daar idd een dikkere tussen. Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 29 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2012 kabel was goed aangespannen, ik heb zelf geprobeerd zonder kabel, gewoon met een buis over het armpje en zo proberen te ontkoppelen terwijl de motor op de brug stond. Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 oktober 2012 Delen Geplaatst: 29 oktober 2012 Over welk model vespa gaat het? Heb je een 3- of een 4-plaatskoppeling, heb je de tussenplaten ook vervangen, welk merk heb je gestoken, zijn de veren ook vervangen? Zijn de platen mooi vlak en gingen ze vlot in de koppelingskooi? Zijn de geleiders van de koppelingskorf (waar de uiteinden van de platen in bewegen) nog mooi strak of uitgesleten/ ingekarteld? Niets mee te maken, maar let erop dat de zijkanten van de koppelingskooi nog mooi recht staan. dit kan je controleren door de circlips die de platen op hun plaats houden te monteren zonder ze in het daartoe bestemde uitsparing te steken. De uiteinden van de circlips moeten dan mooi tegen elkaar aansluiten. Als je meer dan 2mm speling hebt, best de koppelingskorf ook vervangen. Groetjes, nero. Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 30 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 het gaat over een glx motortje, met 3 koppelingsplaten. De platen zijn vlak, de tussen platen zijn niet mee vervangen, en de veren ook niet. Komen uit een koppeling die ik nog liggen had die wel werkte maar waar de platen van versleten waren. Er is geen beschadiging te zien aan de kooi. Ik heb deze ook verandert daar ik twijfels had aan de vorige kooi. De enige die niet zo vlot ingaat is de laatste plaat die tegen de circlip ligt. ik probeer een dezer eens met een dikkere rondel tussen de krukas en de koppeling, dit lijkt mij de enige oplossing? Merci Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 oktober 2012 Delen Geplaatst: 30 oktober 2012 Probeer eens met een sergeant of een lange bout met 2 grote rondellen de koppeling in te duwen. Kan je het tandwiel nu vrij bewegen? Als dit vrij vlot gaat kan je een langere duwpen steken of een dikkere spacer, maar naar mijn gevoel ligt de oorzaak bij de platen die klemmen in gleuf van de kooi bij het indrukken of de kwaliteit van de platen (krom, ongelijk kurkbeleg). Er bestaan ook 2 soorten platen, let erop bij aankoop dat ofwel de platen, ofwel de tussenplaten van die geleidingen hebben, niet beiden. Als het over versterkte platen gaat (verbreding op het uiteinde) controleer dan dat deze vlotjes in korf gaan, anders moet je ze een minimum bijvijlen met een mesvijl. Groetjes, nero. Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 31 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2012 Beste, Dit heb ik al geprobeerd en dit gaat vlekkeloos. merci Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.