Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Problemen, problemen, problemen...


GS 160

Aanbevolen berichten

Een heel lang verhaal maar wa hebben hulp nodig...

Een vriend van mij (mijn overbuur) heeft in augustus een vespa 50 gekocht met het idee deze zelf te restaureren (met hier en daar wat hulp van mij). Het enige waar hij naar gekeken heeft bij de aankoop van de vespa is dat de motor het perfect deed zodat hij zich daar toch al niets van moest aantrekken. De prijs hiervoor: €500

- Heel de vespa uit elkaar, alles laten zandstralen en metaliseren (€100).

- Vervolgens alles professioneel laten uitblutsten en spuiten (€500).

- Nieuwe kabels gestoken en zo goed als alleen nieuwe onderdelen erop. Alles terug in elkaar...

- Nog een helm van vespa in dezelfde kleur (€130)

In totaal heeft dit hem net geen €2000 gekost.

Motor blinkt terug mooi langs buiten...

Enorm veel problemen gehad tijdens het terug ineen steken (nieuwe remmen, nieuwe uitlaat, ...), maar uiteindelijk leek ze toch klaar. En dit alles is echt wel gedaan volgens de regels van de vespa-restauratie-kunst.

Maar wat verwacht je nu natuurlijk... De motor doet het na de restauratie niet meer zoals mijn overbuur gehoopt had dat hij het zou doen.

Ik heb hem geholpen waar ik kon: carbu volledig uitgekuist er zit een nieuwe vlotternaald in en nieuwe rubbertjes en pakkingetjes. Getest op mijn vespa... perfect! Wat bleef nu nog altijd het probleem...

Het rijden gaat goed maar vanaf dat je de amberage intrekt stijgt gaat de motor in enorme hoge toeren! Je zou denken dat de vespa bijna ontploft!

Vespa zuigt ergens valse lucht ofzo? Ik kende er te weinig van.

Komt daar nog eens bij dat de vespa50 een goeie 65 a 70 per uur ging, wat voor een "50cc" er echt wel zwaar over gaat als je liever geen getunede vespa wilt.

Maar wat wel je, met een 19/19 carbu erin terwijl er in die van mij maar een 13/12 carbu zit. Heeft het een met het ander te maken? Ik wist het niet.

Vespa gaat in zijn geheel naar Classicscooter, staat daar nog eens een maand, nog eens €100. En nu, weer een maand later, komen we eigelijk tot de conclusie dat het motorprobleem nog steeds net hetzelfde is...

Het resultaat: een prachtige vespa die zo in een museum kan gezet worden maar met een hart (de motor dus) die het, na veel pogingen, nog steeds laat afweten.

Mijn overbuur is het meer dan beu, hij heeft er namelijk al meer dan 2000 euro aan gegeven en uiteindelijk kan hij er niks mee doen.

1ste oplossing:

Het liefst zou hij natuurlijk willen dat voor niet al te veel geld het motorprobleem toch opgelost geraakt. Hoe/waar/en voor hoeveel geld kunnen we dit toch oplossen?

Is er niemand op het forum die zelf wel een handje wilt helpen (hij brengt de vespa wel zelf) en een prijs erop kan plakken...

2de oplossing:

Hetgene waar hij ook al enkele maanden aan aan het denken is...

De hele boel verkopen. Wat hij hierover toch woe weten is of je het geheel eigenlijk wel voor de prijs van 2000 euro zou verkocht krijgen (zonder verlies maar ook zonder winst dus)??

Kunnen jullie ons/hem wat verder helpen en weel lich in heel deze restauratie brengen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Klinkt volgen mij een oliekering die vesleten of kapot gegaan is.

Ik heb net hetzelfde probleem met mijn rally.

Ik heb het nog niet opgelost wegens tijdsgebrek, maar het vervangen van de oliekering aan de vliegwielzijde zou in mijn geval het probleem oplossen

Link naar reactie

idd ook nie studentjes rijden met een 50 zoals ik voor de moment. Beter iemand zoeken dus om het op te lossen dan hem te verkopen met verlies want 2000 euro voor een 50 die nie rijd is erover vind ik..

trouwens stephan waar blijven die beloofde foto's van je gerestaureerde gele vespa pk50? ;-)

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Das waar stephan, ik ben nog een student, en ik heb zeker geen 2000€ (ben 17jaar) Ik ben zelf een vespa sprint 125cc of 150cc( zijn er nog altijd niet uit wat het is) aan het restaureren, en ik heb het frame al laten zandstralen voor 10€ (vriendenprijsje). GS160, kan je me zeggen waar je het hebt laten uitblutsen en spuiten? Want na het zandstralen waren er wel een paar blutsen.

Mvg Kevin

Link naar reactie

zelf uitblutsen,is goedkoper

dit moet toch gaan hé.

Link naar reactie
0 50cc das voor studentjes en die hebben geen 2000€ teveel denk ik

beetje arrogant he.

Ik had op mijn 20 ne moto gekocht van 3000 euro, van de eerste tot de laatste euro zelf bijeen gespaard en gewerkt, dus trek uw commentaar maar in van studentjes.

Toen trouwens op een 600 cc, dus nikske van '50cc is voor studenten', ik heb genoeg maten met de moto rijden van mijn leeftijd.

maar voor een 50cc is het inderdaad nogal veel geld, student of niet.

Link naar reactie
0 50cc das voor studentjes en die hebben geen 2000€ teveel denk ik

beetje arrogant he.

Ik had op mijn 20 ne moto gekocht van 3000 euro, van de eerste tot de laatste euro zelf bijeen gespaard en gewerkt, dus trek uw commentaar maar in van studentjes.

Toen trouwens op een 600 cc, dus nikske van '50cc is voor studenten', ik heb genoeg maten met de moto rijden van mijn leeftijd.

maar voor een 50cc is het inderdaad nogal veel geld, student of niet.

nix te commentaar intrekken. watik bedoelde was dat als je ouder bent dan 18 je wel iets anders wil voor 2000 € dan een pk50 !! juist e. dus enkel mensen jonger dan 18 zoeken 50CC om mee te rijden. ( heb er zelf 2X 50S om te hebben niet om te rijden :P)

Link naar reactie

Ik ben geen student meer maar bezit ook een 50cc.

De reden is simpel : door mijn leeftijd moet ik in het bezit zijn van een rijbewijs categorie A voor het besturen van een 125cc, daar de kostprijs voor het behalen van dergelijk rijbewijs nogal hoor ligt heb ik (voorlopig) besloten om mij een 50cc aan te schaffen.

Thuis staat er een nieuwe PX125 maar de wet moet nageleefd worden.

Link naar reactie

welke vespa 50 heeft de overbuur?

tegenwoordig met die 'Vespa' hype kan je een 50n (al dan niet 'Special', een PK misschien net iets minder) zeker aan 2000 euro verkopen, aangezien( door veel verwende kinderen, die een brommer krijgen voor hun 16e verjaardag) de prijzen vergelijken met (kots) daxen en dergerlijke die vaak over de 2500 euro kosten voor een redelijke staat.

daarom is het (als je lang genoeg wacht) goed mogelijk om voor zeer hoge prijzen een wesp te verkopen.

over die snelheid, ik had tot iets voor de zomer een Vespa 50n Special(76), toen die warm stond reed die ook 65-70, en hij was niet opgedreven.

Link naar reactie

ik rij ook met 50cc ben een student ben 16 jaar en niet verwent want ik hem zelf gekocht en aan gewerkt

en heb het zelfde probleem dat mijn vespa ook in hogere toeren slaat als ik in neutral sta maar dan laat ik hem in 1ste in een schoksken vooruit rijden en hou hem dan tegen en dan is da weg ben der mee naar de garage geweest in aals en daar zijden ze dat er iets aan mijne carborateur was of nog iets anders ma da weet ik nie meer (kwas er namelijk voor iets anders naartoe geweest maar vroeg het op dezelfde moment) maar voorlopig rijd mijn vespa nog dus ga ik hem niet maken misschien in de zomervakantie nekeer naar kijken en als het iets erg is haal ik de motor van mijn pa zijn vespa er af en hang ik die onder mijn vespa

grtz jan

Link naar reactie

mijn vriendin heeft een pk50s en die had dit ook. alleen nieuwe luchtfilter gestoken en het probleem was opgelost.

ofwel gewoon even laten vertrekken in 1ste en dan was dat ook opgelost. maar nu met een nieuwe filter gaat hij niet meer in hoge toeren.

ik zou het eens nakijken. zeker janmeuleman toch. als hij voor de rest goed rijd.

groeten

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Mijne N50 van 1966 heeft ene 19/19 dellorto carb, 10 inch wielen/banden, een langere 2de en 3de versnelling en een opgefokt (SITO) bananepijpke en hij doet 90km/h op een vlakke baan.K heb der 1000euro aan betaalt incl standaard pijpke en ene helm (der staan wel ewa krassen en deuken op de vespa).Er is nix aan de cilinder gedaan volgens de jong(ene vriend van mij)van wie k em gekocht heb.

Dus 65km/h snel voor ene 50cc??

Link naar reactie

het zou mij ten sterkste verwonderen dat je met een gewone Vespa 50cc 90 km/u haalt.

Een 50cc gaat nooit die langere vitessen trekken. Hoe zeker ben je dat je geen 75 of 105cc erop hebt staan ?

Langere 2e en 3e ? Je zal wel gewoon langere primaire bedoelen zeker ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...