Ga naar inhoud
Vespaforum.be

probleem vespatronic vnb


tisse

Aanbevolen berichten

Hej iedereen,

Ik heb vandaag een vespatronic geplaatst bij men vnb, heb alles in gang gekregen behalve het remlicht.

Als ik de blauwe kabel (van de voetremschakelaar) volgens het bijgeleverd plan aansluit, heb ik geen licht behalve als ik de voetrem

intrap dan gaat alles branden ook het remlicht.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan me hier bij helpen??

Alvast bedankt

Link naar reactie

Heb er even mee rondgereden maar heb het toch open gegooid. De oliekeeringen waren versleten vooral die aan koppelingzijde, daar zoog hij valse lucht met als gevolg dat ik de relantie niet afgesteld kreeg. Dus toch maar een volledige revisie gedaan, ik had toch alles al klaar liggen. De volgende zaken zijn vernieuwd, oliekeeringen, lagers, pakkingen, schakelkruis, nieuw koppeling platen en veren( 4plaats van dr),

seriepro krukas, pinasco 177 cilinder, de versnellingen heb ik ook verwisseld van het oude naar het "nieuwe" blok aangezien een 6t 4 versnellingen heeft en het nieuwe blokje een 3t was en die hebben er blijkbaar maar 3.

Gister heb ik de onsteking ook nog geupgrade met een vespatronic.

Buiten nog wat gesputter in de lage toeren rijd hij zalig nu, maar een grotere sproeier steken zou dit moeten oplossen maar die moet ik nog bestellen.

En dan natuurlijk het remlicht nog. :)

Link naar reactie

ja dan zit er ergens volgens mij bij uw aansluiting iets mis, heeft niks met uw vespatronic te maken. Die levert enkel stroom.

dus sluit je volgens mij uw stroom aan via je voetrem, dus als die openstaat krijgt niks stroom.

Link naar reactie

je hebt toch een ander remcontakt en stuurknopje geplaatst he ,het remcontakt moet een sluiter zijn

Link naar reactie

Inderdaad was ik ook aant denken, heeft er al iemand een vespatronic geplaatst bij een vnb en met welk schema heeft die dat gedaan?

Ik heb het geprobeerd met het schema dat bij de vespatronic bijgeleverd zat maar toen kortsloot alles.

Heb het toen zelf uitgezocht en heb alles in gang gekregen behalve het remlicht dus

Link naar reactie
heeft er al iemand een vespatronic geplaatst bij een vnb en met welk schema heeft die dat gedaan?

Ik heb het geprobeerd met het schema dat bij de vespatronic bijgeleverd zat maar toen kortsloot alles.

Niemand??

Link naar reactie

De gemakkelijksre manier van werken is om een kabelboom aan te kopen bij SIP, speciaal voor vespatronic, maar als je een meettoestel hebt moet je er normaal ook uit geraken.

Ik vermoed dat je de massa en stroomdraad omgewisseld hebt bij in de koplamp of lichtschakelaar. Als je VNB eentje zonder batterij is heb je die andere schakelaars nodig (zie post Roufio) omdat de stroom bij deze naar het chasis wordt afgeleid als je het rempedaal niet indrukt.

Het bijgeleverd SIP-schema moet je idd niet volgen, klopt van geen kanten. Gebruik het stroomschema van vespatronic zelf samen met het schema van bvb scooterhelp.

Alle stroomdraden bijeen laten komen en de massa op het chasis zetten.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

wel niet vergeten de massa kabel van uw remcontakt aan te sluiten op de stroom (normaal zal de massakabel doorlopen naar uw claxon,dit moet wel zo blijven )en een draad van uw remcontakt naar het remlicht te trekken

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hallo Nero,

Ik zit met hetzelfde probleem als Tisse, VNB4T zonder batterij met vespatronic en krijg hem niet volledig aan de praat.

Kan je onderstaande quote toelichten.

Alle stroomdraden bijeen laten komen en de massa op het chasis zetten.

Uit de vespatronic module komt blauwe; rood/zwarte; gele en rood/witte draad.

Blauwe en Rood/zwarte voor ontsteking.

Rood/wit enkel te gebruiken bij batterij. (In mijn geval niet gebruikt)

Geel lamp/toeter/... voeding.

Klopt dit of moeten blauwe en rood/zwarte draden nogmaals gebruikt worden?

Alvast dank voor reply!

Link naar reactie

Rood moet je doorverbinden naar de killswitch om de motor te kunnen stilleggen en blauw eventueel doorverbinden naar het chasis (volgens sommige schema's).

Het simpelste is om 2 draden in de fiche te klemmen die op de cdi komt, zo zijn ze direct doorverbonden.

Geel wordt idd de voeding van de verlichting/ claxon/...

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Thanks Nero!

Momenteel steek ik enkel de gele draad en een massa(van chassis naar cdi) op de gelijkrichter en van deze gele op CDI vertrek ik naar de lampen.

Verder komt niets toe op de CDI...? Of welke twee draden moet je in CDI fiche klemmen om door te verbinden?

Groeten, Kona

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...