MESTKEVER Geplaatst: 12 juli 2012 Delen Geplaatst: 12 juli 2012 Beste Vespisten, Ik ben nieuw op het forum , heb onlangs een tweedehandse GTS 250 gekocht (14000 km op de teller) rijdt fantastisch maar maakt een ratelend geluid bij 3000 toeren, dus vooral tijdens het optrekken. De verdeler waar ik hem kocht beweert dat dit geen kwaad kan, het zouden de variorolletjes zijn en dit zou volgens hem wel meer voorkomen bij Vespa, ben er niet gerust in. heeft er iemand hier ondervinding Dank. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 12 juli 2012 Delen Geplaatst: 12 juli 2012 Als hij toch weet wat de oorzaak is, laat hem de rolletjes maar vervangen. Link naar reactie
olivier_vespa Geplaatst: 12 juli 2012 Delen Geplaatst: 12 juli 2012 Had net hetzelfde, was een combinatie van de variorolletjes en de aandrijfriem die tegen de kas tikte ! Allebei vervangen, alles opgelost ! Grtz Olivier Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 13 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2012 Had net hetzelfde, was een combinatie van de variorolletjes en de aandrijfriem die tegen de kas tikte ! Allebei vervangen, alles opgelost ! Grtz Olivier Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 14 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2012 Ben van plan om alles zelf te vervangen , vervang ik dan alleen de rolletjes of toch de volledige vario , originele of Polini ? Waar bestellen ? Link naar reactie
eric smits Geplaatst: 15 juli 2012 Delen Geplaatst: 15 juli 2012 Heb net het zelfde gehad gewoon vario rolletjes vervangen maar de grote oorzaak van rammelen is de plastikke 3 hoekjes die op het variodekseltje zitten niet vergeten deze veroorzaken het gerammel(daar mag geen speling op zitten verslijten dus ook) . Heb 2x moeten open doen daar ik dacht dat het opgelost was met riem en gewichten te vervangen ! heb ook riem van mallossi gepakt . Is gemaklijk zelf te doen filmpjes op youtube Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 15 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2012 Dank voor de info, heb al filmpjes gevonden doch niet van gts 250. Bij de complete polini of mallosi variator zie ik overal een grote spiraalveer, waar voor is die bestemd ? Link naar reactie
eric smits Geplaatst: 16 juli 2012 Delen Geplaatst: 16 juli 2012 veer is voor de koppeling die zit van achter varo zit vooraan he!!!bestellen bij sip of scootercenter of easy parts.nl Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 16 juli 2012 Delen Geplaatst: 16 juli 2012 Waarom zelf vervangen als je vespa onder garantie is? Link naar reactie
eric smits Geplaatst: 16 juli 2012 Delen Geplaatst: 16 juli 2012 veeeeel goedkoper!!! Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 16 juli 2012 Delen Geplaatst: 16 juli 2012 veeeeel goedkoper!!! Onder garantie is wel veel goedkoper hé. Is zelfs gratis :-) Link naar reactie
eric smits Geplaatst: 17 juli 2012 Delen Geplaatst: 17 juli 2012 denk ni dat er nog garantie is!!!!!!!!!! Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 17 juli 2012 Delen Geplaatst: 17 juli 2012 denk ni dat er nog garantie is!!!!!!!!!! Ah neen??? Iedere dealer is sinds enkele jaren verplicht garantie te geven op een tweedehandsvoertuig die bij hem verkocht wordt. Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 17 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2012 Heb inderdaad een jaar garantie gekregen op de motoronderdelen,Maar de daeler vind dat het gerammel normale sleet is, en misschien wel zal weg zijn met de volgende onderhoudsbeurt. Riem en rollen vervangen aan 20.000 km. Dus waar sta ik dan met mijn garantie. Een keer verkocht zijn alle middelen goed om bijkomende kosten te vermijden denk ik. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 17 juli 2012 Delen Geplaatst: 17 juli 2012 na hoeveel tijd ben je terug geweest om dat te melden? Hij mag je zomaar niet afwimpelen. Hij heeft je een vespa verkocht waar een onderdeel dient vervangen te worden alvorens hij deze aan u had verkocht. Desnoods dreig je dat je ermee verder gaat. Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 17 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2012 Eigenlijk had ik de opmerking al gemaakt toen ik een proefrit maakte, na hem gekocht te hebben ben ik na veertien dagen nog eens terug geweest. Zijn reactie was twee keer,"ge moet met niets inzitten het kan geen kwaad , het is normaal bij veel van de GTs'n.en je hebt een jaar garantie. Ik denk dat ik toch maar eens moet gaan dreigen (ligt niet in mijn aard) Link naar reactie
eric smits Geplaatst: 17 juli 2012 Delen Geplaatst: 17 juli 2012 ale die dealer ga zen eigen laten kennen voor 3 plastiekjes van vario deksel!!! dus ne prutser zou ik zeggen !! wie is den dealer moeten we daar zeker ni gaan!!! Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 18 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2012 Gekocht bij Xclusief bikes in Torhout, nochtans een grote nieuwe zaak. Link naar reactie
Pascal Scooby Jacobs Geplaatst: 16 oktober 2014 Delen Geplaatst: 16 oktober 2014 Er word hier gesproken over die vario plastieken... Waar vind ik deze? Heb laatst mijn rolletjes en riem vervangen maar in lage toeren ratelt er ook wat ..achteraf is het gedaan. Als ik gas terug neem dan hoor ik het ook. Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 17 oktober 2014 Delen Geplaatst: 17 oktober 2014 lap, zal dat ook maar es opzoeken zeker, ik dacht dat de ketting ergens tegen schuurde af en toe. kwaad zal dat inderdaad niet kunnen, de rollekes zijn normaal van zachter materiaal dan de behuizing errond, enige wat kan gebeuren is dat ze zo afgesleten zijn dat ze minder wegen, de vario niet meer volledig kunnen dichttrekken etc. dus ik denk dat als je ze vervangt, je een hoger snelheid kan halen, en misschine ook sneller kan optrekken. Ik heb eens een camino uit mekaar gehaald, ook de vario destijds, en die rollekes vervangen is op zich niet echt moeilijk, koppeke bijhouden en een paar filmkes kijken zou normaal genoeg moeten zijn. Ik neem aan dat als je overweegt dit zelf te doen, toch al een beke handig bent en meer weet te vinden dan de supappekes :-) Misschien een idee om zelf wat fotokes te maken terwijl je dit doet voor ons? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.