Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ratelende knikkers in mijn GTS 250ie


MESTKEVER

Aanbevolen berichten

Beste Vespisten, Ik ben nieuw op het forum , heb onlangs een tweedehandse GTS 250 gekocht (14000 km op de teller) rijdt fantastisch maar maakt een ratelend geluid bij 3000 toeren, dus vooral tijdens het optrekken. De verdeler waar ik hem kocht beweert dat dit geen kwaad kan, het zouden de variorolletjes zijn en dit zou volgens hem wel meer voorkomen bij Vespa, ben er niet gerust in. heeft er iemand hier ondervinding

Dank.

Link naar reactie

Heb net het zelfde gehad gewoon vario rolletjes vervangen maar de grote oorzaak van rammelen is de plastikke 3 hoekjes die op het variodekseltje zitten niet vergeten deze veroorzaken het gerammel(daar mag geen speling op zitten verslijten dus ook) . Heb 2x moeten open doen daar ik dacht dat het opgelost was met riem en gewichten te vervangen ! heb ook riem van mallossi gepakt . Is gemaklijk zelf te doen filmpjes op youtube

Link naar reactie

Heb inderdaad een jaar garantie gekregen op de motoronderdelen,Maar de daeler vind dat het gerammel normale sleet is, en misschien wel zal weg zijn met de volgende onderhoudsbeurt. Riem en rollen vervangen aan 20.000 km. Dus waar sta ik dan met mijn garantie.

Een keer verkocht zijn alle middelen goed om bijkomende kosten te vermijden denk ik.

Link naar reactie

Eigenlijk had ik de opmerking al gemaakt toen ik een proefrit maakte, na hem gekocht te hebben ben ik na veertien dagen nog eens terug geweest. Zijn reactie was twee keer,"ge moet met niets inzitten het kan geen kwaad , het is normaal bij veel van de GTs'n.en je hebt een jaar garantie. Ik denk dat ik toch maar eens moet gaan dreigen (ligt niet in mijn aard)

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

lap, zal dat ook maar es opzoeken zeker, ik dacht dat de ketting ergens tegen schuurde af en toe.

 

kwaad zal dat inderdaad niet kunnen, de rollekes zijn normaal van zachter materiaal dan de behuizing errond, enige wat kan gebeuren is dat ze zo afgesleten zijn dat ze minder wegen, de vario niet meer volledig kunnen dichttrekken etc.

 

dus ik denk dat als je ze vervangt, je een hoger snelheid kan halen, en misschine ook sneller kan optrekken.

 

Ik heb eens een camino uit mekaar gehaald, ook de vario destijds, en die rollekes vervangen is op zich niet echt moeilijk, koppeke bijhouden en een paar filmkes kijken zou normaal genoeg moeten zijn. Ik neem aan dat als je overweegt dit zelf te doen, toch al een beke handig bent en meer weet te vinden dan de supappekes  :-)

 

Misschien een idee om zelf wat fotokes te maken terwijl je dit doet voor ons?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...