Opislak Geplaatst: 4 februari 2006 Delen Geplaatst: 4 februari 2006 Hallo vespisten, Weet iemand of er ergens op het internet een databankje te vinden is waar de COMBINATIE staat van het originele serienummer en originele motornummer? Kwestie van te weten of er al ooit een motor veranderd werd op een chassis. Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 5 februari 2006 Delen Geplaatst: 5 februari 2006 Die combinatie weet ik niet, maar op http://www.scooterhelp.com kan je ze natuurlijk apart ingeven om te zien als in ieder geval type en bouwjaar overeenkomen! Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 5 februari 2006 Delen Geplaatst: 5 februari 2006 dit zal je niet terug vinden of je moet orginele papieren van de vespa hebben zoals op mijn V32 daar staat chassis en motor nr op vermeld maar je kan er van uitgaan als het chassis nr en het motor nr niet veel verschilt het de orginele motor is dit komt doordat wanneer een motor niet goed was deze werd niet geplaatst maar weggegooid en zo kan het zijn dat het motor nr iets hoger is dan chassis nr grtz sidvespa Link naar reactie
Opislak Geplaatst: 6 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2006 eigenaardig, bij mij is het net andersom... het motornummer is kleiner dan het chassisnummer. Er zit een verschil van 1158 stuks tussen. Op scooterhelp vind ik inderdaad dat bouwjaar correct is voor zowel chassis als motor. Link naar reactie
tanskai Geplaatst: 7 februari 2006 Delen Geplaatst: 7 februari 2006 hierbij aansluitend een vraag die ik niet terug vind bij de FAQ's: waar is op een vna het chassisnummer ook alweer te vinden? Link naar reactie
Gast Geplaatst: 8 februari 2006 Delen Geplaatst: 8 februari 2006 Zo'n databank zal je nergens vinden. Enkel het framenummer was belangrijk om geregistreerd te worden, dus altijd eerst op het framenummer afgaan. In 9 op de 10 gevallen zijn motor en framenummer verschillend. Link naar reactie
Opislak Geplaatst: 8 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2006 Fijn, dat stelt me gerust, dank Dave. Link naar reactie
Opislak Geplaatst: 21 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2006 Ik kom hier nog even op terug. Ik heb nu bij de demontage van mijn GL een ander nummer gevonden; het staat aan de BINNENkant van de achterste gardeboue, links, op zo'n 5 cm hoger en 8 cm meer naar achteren geperst dan het chassisnummer. Wat is dat voor een nummer? Link naar reactie
VNB7 Geplaatst: 21 februari 2006 Delen Geplaatst: 21 februari 2006 waarschijnlijk het IGM- nummer... Alle belangrijke onderdelen van een vesp of ander voertuig moeten in Italië gekeurd worden. Cf. www.scooterhelp.com: "... it has nothing to do with the serial number. It stands for "Ispettorato Generale Motorizzazione", which translates to "DMV General Inspectorate". The "Motorizzazione" (whose extended name is "Motorizzazione Civile e Trasporti in Concessione", "Civilian Motoring and Public Transport Licenses (dept.)" is the equivalent of the DMV (=DIV of keuringsdienst). It's a branch of the Minister of Infrastructures and Public transportation, and the IGM is the office that certifies a vehicle as street legal. Every motorized vehicle must be street legal in Italy. Not only the vehicle, but its most important parts too, such as engine, exhaust system, carbs, lights, light glasses, and so on. In Italy if your combination isn't a legal one, the vehicle can be impounded and shouldn't pass periodic service checks, thus losing street legal state." Voila, Groeten Link naar reactie
Opislak Geplaatst: 21 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2006 Wreed bedankt, had ik nog niet gezien! Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 februari 2006 Delen Geplaatst: 21 februari 2006 Begint dat nummer met IMG of met een andere letter bv S. Ik dacht dat het IMG- nummer op de buitenkant van de gardeboue geslagen was, bij is dat toch zo! Link naar reactie
Arista Geplaatst: 18 september 2007 Delen Geplaatst: 18 september 2007 Na nu een een 2 jaar aan het rijden te zijn valt me iets op aan het roze formulier. Even een verduidelijking: Ik ben in bezit van roze kaart , nummerplaat, en verzekering voor deze vespa. Een serienummer bestaat uit bvb Vnl3t*12345* Op mijn kaart staat er Vnl3t en de nummers die daar achter komen zijn de nummers die achter IGM staan. Nu ik heb me er nooit druk in gemaakt en het was me nooit opgevallen maar nu vraag ik me af of dit kwaad kan. Ook snap ik niet goed hoe ik zo ingeschreven geraakt ben!?! Ik weet dat het serienummer niet is maar op papier klopt alles wel voor iemand zoals een politie die niets van een vespa kent. Toch had ik dit graag in orde gehad! You never know! Iemand een idee hoe hier aan te beginnen zonder het risico te lopen dat ik niet meer kan gaan rijden binnekort? Groeten Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 18 september 2007 Delen Geplaatst: 18 september 2007 Ni aan beginnen, laten zoals het is. Als er tot nu toe nog geen probleem is geweest, maak er dan zelf geen van. Grtz...MIke. Link naar reactie
Arista Geplaatst: 18 september 2007 Delen Geplaatst: 18 september 2007 @fastpx : Bedankt voor je mening Zo denk ik er ook (soms) over vraag me gewoon af van wat als er wat gebeurt en ze doen er moeilijk over bij wie ligt dan de fout Div of ...? En als ze controleren ik weet niet hoor, maar wij als vespafanaten weten dat welk het serienummer is maar voor iemand anders klopt alles want de nummers in het frame staan op het roze blad? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.