Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ontsteking


geronimooo

Aanbevolen berichten

goede avond,

Dit weekend een kleine 150 km gereden, de scooter start van de 1 e kick.

Als ik hem na een ritje wat stationair laat draaien (om te wachten aan de lichten vb) en dan terug weg rijd dan durft hij inhouden/sputteren/stilvallen.

Als ik dan wat korte stukjes aan de gashendel draai komt hij er terug door tijdens het rijden. Uiteindelijk aan het einde van de rit aangekomen, zoals normaal even gestopt en iets gedronken. Toen ik naar huis wilde rijden en dus opnieuw wilde starten deed hij helemaal niets. ( had ontsteking en benzine)

Na 6 keer kicken een luide knal en met volgas wilde hij draaien. (ontstekingsprobleem)

Eenmaal thuis gekomen, ontsteking gecontroleerd,(krukas-spi was intact) en opnieuw afgesteld, De motor starte terug van de 1 e kick, maar ik krijg hem niet op 22 graden gezet,

de stator-plaat kan ik niet meer verder draaien.

Ik heb het bovenste dode punt bepaald, 22 graden terug gedraaid, en afgetekend, De contactpunten afgesteld,

En uiteindelijk de motor gestart en de ontsteking juist proberen zetten, maar nu blijkt dat ik hem niet op 22 graden kan krijgen.

De gleuven in de statorplaat zijn te kort. Als ik die volledige naar de andere kant draai dan staat de voorontsteking op 40 graden en de motor start ook in 1 kick. Alleen doet hij dan geen toeren eens ik volgas wil geven wat normaal is met een veel te vroege voorontsteking.

Zie ik iets over het hoofd?

Iemand een idee.

Ziehier een foto van de statorplaat moest dit vandoen zijn.

Bedankt alvast

20120611190022.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Link naar reactie

Ne smurf tussen de vitessen gedraaid onderweg? :))

Waarschijnlijk ligt de oorzaak bij het inslijten van respectievelijk het steuntje die de vis-platinees doet open gaan en de nok.

Nieuwe contactpunten steken kan (tijdelijk) helpen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Toch wel, porbeer anders eens met een heel dun plaatje (blik?) op het steuntje te kleven. Het openingsmoment zal veranderen waardoor je meer "plaats" krijgt om je voorontsteking in te stellen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

goeie avond,

Opgelost, Ik heb nogmaals andere platines en condensator gemonteerd en nu werkt het perfect. Nu kan ik mooi de voorontsteking af stellen, de motor draait nog altijd mooi, maar in hoge toeren houd hij niet meer in. Nu eens zien na 150 km ;-).

Er zat een verschil van 0,5 mm in het nokje van de platine. De miserie

platine, was ook nieuw, was 0,5 mm dunner dan de anderen, Dus blijkbaar zit daar een verschil in dan?

Merci alvast

Link naar reactie

Ik vind dat die slijtage nog mee valt, er is, niets te voelen waar de nok van de platine zou moeten lopen.

Ik ben bezig aan een gekieteld blokje dus dan kan dit blokje op stal ;-).

Merci

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...