Ga naar inhoud
Vespaforum.be

lml 125 mooier maken


tjubix

Aanbevolen berichten

Hey de mannen :)

Ik zou mijn lml een wat sportievere look willen geven, te beginnen met dat lelijke bagagerek dat er achteraan opstaat.

De vraag is: kan ik dat bagagerek er zelf afhalen, iemand dit zelf al gedaan? Heb al eens gekeken, overal zitten losschroefbare vijzen, maar het probleem zit hem onder het zadel aan de sluitpin waar het slot dichtklikt, ik zou die sluitpin ook moeten loskrijgen om dat bagagerek er af te halen maar denk niet dat dat gaat lukken. Die sluitpin zit gewoon in het frame vast.

Ik zou er misschien ook een wat sportiever zadel willen opzetten, iemand al een ander zadel op zijn lml gezet? Misschien neem ik best eens een kijkje op die sip-website? hopelijk passen al die alternatieve zadels dan wel...

ik dank u voor uw feedback en wens jullie nog veel mooie ritten toe :)

Link naar reactie

hey daar!

tis gelukt, bagagerek is eraf geraakt. Het probleem zat niet bij de sluitpin onder het zadel, dat was er direct af, maar wel bij twee vijzen die langs de binnenkant van het frame een moer hadden zitten.

vraagje voor diegenen die misschien al hetzelfde geprobeerd hebben: als ik mijn standaard-handvaten van mijn lml wil vervangen, is het dan nodig om eerst de oorspronkelijke handlebars kapot te snijden met een cuttermes?

De grips die er standaard opzitten zijn van hard plastiek en denk niet dat die zo gemakkelijk kapot te snijden zijn. Bovendien wil ik ze eigenlijk ook niet kapot hebben, tenzij het echt niet anders kan. Ik zag al dat ik een lucht- of waterpistool zou kunnen gebruiken om ze te verwijderen zonder ze kapot te snijden, maar heb geen luchtpistool, en zelfs dan lijkt het mij niet simpel gezien de hardheid van het plastiek.

Vraag is dus of ik die handlebars er niet gewoon op één of andere manier kan afdraaien zodat ze niet stuk moeten? Denk niet dat dat kan, maar wie weet.

Wou ook mijn staander en mijn spiegels verven in het zwart, veronderstel dat dat gewoon met zwarte metaalverf kan? Spiegels zijn denk ik wel van ander soort metaal dan staander (gladder metaal, inox misschien ofzo), hoop dat die zwarte verf dan zal houden.

Nadien wil ik er ook eens een ander zadel op plaatsen; een sportieve éénzit of een zadel met classic vespa look, ben er nog niet uit. Indien iemand zo'n tweedehands zadel in aanbieding heeft mag die mij altijd iets laten weten! bedankt op voorhand al!

De banden die vervang ik nadien wel eens, denk die witte cirkelbanden wel degelijk zijn en ook que rijcomfort en wegligging beter zijn dan de standaardbandjes die ze op de lml steken?

ik dank u allen voor uw feedback!

Link naar reactie

met handvaten eraf halen in één stuk, heb ik al wisselend succes gehad, maar ik neem meestal een klein schroevendraaierke en pruts dat onder de handgreep. daarna probeer ik er een drupke afwasmiddel onder te krijgen, en probeer ik dat schrroevendraaierke wat heen en weer te halen, weer wat afwasmiddel... tot ik het schroevendraaierke zowat helemaal rond de buis van de handgreep kan bewegen. op dat moment kan de handgreep er meestal afgetrokken worden. maar misschien bestaat er een betere truc.

als je je staander duurzaam zwart wil maken, kan je die misschien beter laten poederlakken dan zelf te spuiten. wat betreft het chroom van je spiegels, denk ik dat het beter is om gewoon zwarte spiegels te kopen, lijkt me veel simpeler/goedkoper dan de spiegels uit elkaar te prutsen en het chroom te verwijderen. over chroom spuiten zonder voorbehandeling gaat je niet lukken.

wat betreft die whitewalls, zou ik er niet zomaar vanuit gaan dat die sowieso een beter comfort en wegligging geven. ook in whitewalls bestaan er veel merken/profielen/rubbersamenstellingen, dus je zal wat meer onderzoek moeten doen om te zien welke banden je gaat leggen.

Link naar reactie
als je voor white walls zou kiezen dan kan ik je beslist de Schwalbes (Weatherman) aanbevelen

Neeje Joene, hij wil witte cirkelbanden...

Link naar reactie

thx voor de info janvda en de rest! ehja, whitewalls noemen die banden :)

Voor het "poederlakken" van de steun/staander, kan je dat ook zelf doen? Kan je van die poederlak ook gewoon in een verfwinkel (Hubo, Brico,... ) kopen?

voor wat die spiegels betreft lijkt het mij idd beter om gewoon zwarte spiegels te plaatsen ipv mijn chroom spiegels te verven, alleen weet ik niet of diezelfde spiegels die standaard op lml staan ook in het zwart te verkrijgen zijn?

misschien zoek ik niet goed genoeg of ben ik nog niet echt thuis in de zoekmachines op sip e.d., maar ik kom alleen van die spiegels met klem tegen om vast te maken aan je frame, en de rest is lelijk, lomp, of gewoon enkel geschikt voor een sportieve plastieken scooter. Ik heb overwogen om van die vastklembare spiegels te kopen, maar vermits ik dagelijks met mijn lml woon-werkverkeer doe en ook via de ring ga verkies ik toch "gewone" grote spiegels die op het stuur gemonteerd staan.

Voor wat de bandjes betreft, daar wacht ik nog even mee tot de anderen versleten zijn.

groeten en bedankt!!

Link naar reactie

bedankt voor de link!

bestaan diezelfde standaard spiegels die er in chrome opstaan op een lml dan int zwart?

iemand al gelaatst? zie veel soorten spiegels maar niks naar mijn zin int zwart, allemaal in chrome. zal het nog eens tegoei bekijken ;)

Link naar reactie

merci... zo een zadel zonder slot, da kan geen kwaad zeker? Ze kunnen er dan wel u zadel afvijzen als ze willen maarja...

hoe gebeurt de montage van zo'n zadel zonder slot eigenlijk, levert dat geen problemen op met de aanwezigheid van de sluitpin die er nu opstaat (nu heb ik zadel mét slot)?

thx!

Link naar reactie

de montage gebeurt hetzelfde als een met slot, maar dan zonder het slot hé... de zadelpin wordt ofwel meegeleverd of je kan die van je scoot gewoon blijven gebruiken. Lambretta zadels zijn nooit met slot, nog nooit problemen mee gehad.

je lijkt me echt een waar technisch wonder! :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...