Ga naar inhoud
Vespaforum.be

F**ck px of gewoon persoonlijk advies?


The Butcher

Aanbevolen berichten

Vandaag even binnengewipt bij een dealer om eens even te polsen over de pro's en contras , ik legde die verkoper mijn visie en mijn twijfels uit.

Uiteindelijk kwam het er op neer dat je de px enkel uit idealisme koopt en niet uit kwaliteit, dan ga je normaal altijd naar een modernere versie,niet dat hij de px maar niks vond maar toch beweerde hij dat deze niet vlot remt en niet rijdt zoals de andere modellen, de wegligging zou aan een vlottere snelheid niet zo geweldig zijn, eveneens vond hij dat de px saai en rustig op de weg is, ... Mijn hart zegt px maar gezien de kracht van de motoren en het koppelverschil kan ik niet ontkennen dat de px niet echt scoort maar uit ervaring van het sleutelen aan camino en wallaroo brommertjes weet ik dat het vermogen wel aan te passen valt, maar nu komt het verhaal van wegligging en remmen er ook nog bij... .. Ik weet het niet meer hoor,

By the way , ik respecteer de mening van deze dealer en wil deze man ook niet afschilderen als een px - hater... ...

Vandaar dat hetbzinloos is om te polsen wie deze man is,

In de loop van volgende week eens bij sdn scooters binnen wippen en dan toch stilletjes de knoop doorhakken want het mooie weer is reeds van de partij,

Dus willen de px-rijders hier dan even hun ondervindingen zo objectief mogelijk posten,

Alvast bedankt ,

Dirk

Link naar reactie

ik ben vorig jaar ook naar de dealer geweest en een px besteld en hij keurde het af, ik reed met een lx 125i en hij zei waarom doe je die goeie vespa weg en koop je een px das van vroeger nu moet je met de nieuwe rijden, heb mn hart gevolgd en heb tot nu toe nog GEEN enkele dag spijt gehad van de wissel naar px, ik rij veel liever met dit gewoon het schakelen en de 2tact geur en het choken vind ik geweldig dit is rijden ;-)(vind ik)

je moet gewoon je gevoel en hart volgen en niet te veel naar den dealer luisteren.

grtjes Valérie

Link naar reactie

Dag Dirk, ik heb 4 jaar met een moderne vespa gtv250cc gereden, nu rij ik met een lml " te vergelijken met de px " Voor mij misschien een tussenstap om binnen een paar jaar een echte oldie aan te schaffen ;-))

Het is gewoon niet te vergelijken, mijne vespa gtv betaalde ik meer dan 5000€, den LML een 3000€.

Ik heb net het tegenovergstelde gevoel als jou dealer, je beleeft veel meer fun met een handgeschakelde, je scootert echt, met mijne gtv had ik het gevoel dat ik in slaap viel tijdens de georganiseerde ritjes, gewoon gas geven... ook heb je meer 't gevoel met de vespa zelf bezig te zijn... je kan zelf een bandje wisselen, billekes eraf en je kan de ralenti zelf bijregelen, maakt het allemaal net wat interessanter.

Nu, op bepaalde punten heeft je dealer wel gelijk... remmen is minder, ook topsnelheid is minder, koppel is minder. Op 4 jaar tijd heeft de gtv altijd gestart, nooit problemen gehad... en toch zou ik niet meer willen wisselen. Geef mij dus maar een handgeschakelde.

Doe wat Valerie zegt, volg je gevoel...

Eens de knoop doorgehakt is het echt genieten ;-))

Link naar reactie

zonder twijfel zijn er nog beter scooters dan de gts met een beter remvermogen, wegligging, enz. De vraag is waarvoor ga je de scooter gebruiken, voor fun, om te gaan werken, km's vreten, dan kan je pas een keuze maken. Nen dikke BMW is ook veiliger, sneller enz dan een renault clio, maar als ge de wagen ne keer de week buiten haalt om boodschappen te gaan doen dan heb je de bmw ook niet nodig. voila en nu is het aan u :)

Link naar reactie

Ik heb een lml 200 cc en ik moet zeggen, er zijn inderdaad wat hebbelijkheidjes zoals het kwispelende rijgedrag en de zijwindgevoeligheid.

Ook krijg ik hem niet altijd van de eerste keer in 4e en bij stilstand is de 1e versnelling onvindbaar. Maar hij heeft nog maar 400 km dus ik denk dat ze bij het eerste onderhoud wel een en ander kunnen bijregelen. Maar ik rij er echt doodgraag mee. Ik heb ook nog een BMW 1200 RT in mijn garage staan en ik betrapt mij er telkens op dat ik voor ritten van minder dan 30 kilometer steevast de lml uithaal. Wat een fun om mee te rijden.

Dit is echt nog het echte gevoel en niet dat steriele alles is perfecte gevoel van de moderne scooters.

En hij haalt vlotjes 110 a 115 per uur.

Link naar reactie

Altijd Px prachtig gevonden.

Gts125 gekocht. Super machine.

Nu 300. Zalig rijden. Heerlijk om lange ritten mee te doen en zelfs korte.

Blij dat ik altijd kan rijden en niet om de zoveel tijd moet knutselen.

Schakelen zou met momenten leuker zijn. Maar mis het niet, zeker niet in stedelijk gebied waar ge praktisch niks anders moet doen dan.

Px of Gts. Ge zult altijd tevreden zijn. Of ge moest pech hebben met een maandagochtendVespa ;)

Link naar reactie

Er gaat niks boven rijden en schakelen. Waarom ? Je kan niet in slaap vallen , binnen 30 jaar kennen ze dat niet meer zoals cassetjes , ... ... .. . Dus genieten maar nu het nog kan !Gr. Jrjs . ( wat is nu nog betrouwbaar )

Link naar reactie

als je gaat voor snel rond te toeren zou ik zeggen moderne, ma als je graag wat nostalgie hebt of het zalige gevoel wil hebben om zelf te schakelen (is helemaal niet moeilijk, ben zelf nog ma 1 maal stilgevallen en da was aan een rood licht omdat ik dacht dat ik in neutraal stond en mn koppeling loste, en ik stond in 2e) zeker voor px of lml gaan.

heb een vriend met lx 125 en kan me niet volgen bij het accelereren, topsnelheid is een ander verhaal ;) Ma je hgaat er toch niet mee op autosnelweg denk ik.

heb van februari ne lml 4takt 125 cc en geen seconde spijt. (heeft in het begin wel wat keurtjes ma da wordt bij eerste onderhoud opgelost als hij ingereden is, zoals wa kabeltjes bijstellen en motor wat afstellen)

Komt van bij sdn en super content van sven en zijn service!!! zeker vragen voor testritje, dan ben je meteen verkocht!!!

Link naar reactie

Haha, er wordt hier weer heel veel zever verkocht. De dealer heeft voor een groot stuk gelijk : nieuwe rijdt beter, vlotter, minder problemen mee, betere wegligging, remt beter, kost je minder per km etc etc etc. Allemaal waar. Een px rij je voor het plezier en uit nostalgie en de miserie neem je er met veel plezier bij.

Link naar reactie
Haha, er wordt hier weer heel veel zever verkocht. De dealer heeft voor een groot stuk gelijk : nieuwe rijdt beter, vlotter, minder problemen mee, betere wegligging, remt beter, kost je minder per km etc etc etc. Allemaal waar. Een px rij je voor het plezier en uit nostalgie en de miserie neem je er met veel plezier bij.

miserie? is de px dan zo slecht? Ik rij met lml en heb geen probleemkes mee.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...