Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Benzinepomp GTS 07/2010 onder garantie vervangen


herbal

Aanbevolen berichten

In November 2011 een tweedehands GTS 125 gekocht bij Scootmoto in Hasselt. Vespa is voor het eerst ingeschreven op 27.07.2010. Dinsdag viel ik onderweg ineens stil. Niets meer... Damn. Dan maar te voet naar huis met Vespa aan de hand (viel niet echt mee) :-(( Mijn dealer gebeld (Scootmoto Hasselt). De sympathieke zaakvoerder is hem woensdagavond thuis persoonlijk komen ophalen met zijn bestelwagen. Vrijdagavond belde hij me om te melden dat het euvel gevonden en verholpen was. Benzinepomp stuk, en inmiddels onder garantie vervangen. Gisteren heb ik onze GTS terug opgehaald, en hij rijdt weer als een klokje. Ksotprijs werk en stukken = 0 Euro. Prima service, Hugo, doe zo voort. Als het goed is, dan mag het ook wel eens gezegd worden. Hopelijk nu geen stukken meer.

Link naar reactie

zoals geweten zijn er ondertussen al vele GTS modellen geweest waar de benzinepomp in garantie moest worden vervangen, zo ook de onze vorig jaar toen we bovenop een alpenpas van 2000 meter in panne vielen. Ik postte toen een berichtje van onze avonturen en mijn artikel werd ook in scooter Xpress gepubliceerd. Onze extra gemaakte kosten in Zwitserland wou Piaggio niet terugbetalen, ze wilden niks weten van een eventuele tegemoetkoming (we waren honderden euro's kwijt). Dankzij de inzet van de juridische dienst van de europese consumentenorganisatie (gratis)hebben we nu eindelijk een compensatie gekregen van Piaggio Benelux. Gisteren werd ik gebeld met de mededeling dat Piaggio mij 3 waardebons van elk 84 euro gaat opsturen, te besteden naar keuze bij een Vespadealer.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

mijn GTS 125 super i.e is momenteel voor de 3e maal binnen voor hetzelfde euvel... benzinepomp stuk.reeds 2 maal kosteloos vervangen. in totaal nog maar 5600 km op teller... gelukkig nog in garantie... blijkt een veel voorkomend probleem te zijn...nog iemand ervaringen?

Link naar reactie

gatver, dan hebt gij toch een probleem ja :-(

dat is niet normaal dan, ik heb mijn pomp preventief laten vervangen bij 13500km onder aanraden van mijn dealer omdat ik volgens het chassis nr. bij de "gelukkigen" zat die een slechte pomp serie hadden maar bij mij heeft hij nog nooit stilgevallen, nu ook niet met deze nieuwe pomp... ondertussen ben ik al 25000km ver...

Link naar reactie

@Les: kan alleen maar hopen: 3e keer goede keer zeker... op den duur zou je je 'vertrouwen' in je wespje verliezen...doet wel raar: goe vol aan het rijden, plots alle 'vermogen' kwijt (geen gas meer kunnen geven - uitbollen - stilstaan - terug starten en weg... ). Bizar. Zoals hierboven gezegd: volgens verkoper zouden er veel met zelfde (of soortgelijk) probleem kampen. hoop in elk geval dat herstel deze keer definitief is...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...