Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ploffen aan luchtfilter


deca8309

Aanbevolen berichten

Hallo pieter

Heb de ontsteking later gezet en het is veel beter

Start goed

Stationair blijft hij ook draaien

Als je zo in schokken gas geeft reageerd hij ook goed maar er storen mij 2 dingen

1 als je een constand Toerental (heeeeel hoog stationair toerental ) dan ploft hij nog wat in luchtfilter

2 kreeg redelijk warm. De rook kwam van de cilinder af. Dit kan miss ook zijn doordat de cilinder voorzien is van zo een coating

Heb u ook 2 foto s van de instelling mee gezonde

Waar ik nu ook aan denk

Ik hoop dat het niet enkel de voor ontsteking is

De blok was normaal een 125 cc waar we een 150 cc van gemaakt hebben

Er steekt een krukas en cilinder in van een vb1t

Probleem 1 was dat het onderste gedeelte van de cilinder niet past in de carter het stuk van de cilinder was daar te lang

Toen terug naar jan gegaan en die heeft dat stuk weg gedraaid

Toen dit probleem opgelost was alles gemonteerd en draaiden we aan de krukas z

Om de zuiger eens op en af te laten gaan

Toen kwamen we bij een ander probleem uit de zuiger raakte onderaan tegen de carter. Dan terug naar jan gegaan om een stuk van de zuiger laten draaien

Ik hoop da de timing van de spoelpoorten nu niet veranderd is

image6yw.th.jpg

image5zs.th.jpg

Link naar reactie

Mogelijk heeft de krukas van VNB (125cc) een andere slag dan een 150cc krukas, wat je problemen kan verklaren.

Kijk eens na wat de bovenste stand van de piston in de cilinder is en vooral kijk na of de poorten voldoende open gaan als de piston in de onderste stand staat.

Laat ook het onstekingstijdstip nakijken, meten is weten...

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ok, verkeerd gelezen. Je hebt dus de krukas, piston en de cilinder vervangen door een VBB-150cc?

Staat de piston met het pijltje naar de uitlaat gericht (naar beneden)?

Kijk na of de inlaatpoorten voldoende groot zijn (in het carter) tov de poorten in de cilinder.

Heb je de carbu ook aangepast naar 150cc?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

neenee heb van een acma 125cc(1954) wideframe en daar de krukas en piston van een vb1t(1957) wideframe ingestoken

zuiger kan niet verkeerd is het type zuiger met die 3hoek op dus gene vlakke

standaar stond er op de acma een 17mm op vb1t een 19mm en op de mijne staat nu een 20mm

Link naar reactie

Is moeilijk te zien op de foto's, maar de poorten moeten zo goed als volledig volledig vrij komen(ook deze op de zijkant). Vergelijk ook de grote van de poorten in het carter met deze in de cilinder (moeten ongeveer dezelfde grootte hebben).

Die koperen dichting tussen cilinder en cilinderkop heb je waarschijnlijk wel gestoken?

Blijkbaar is de omschakeling naar 150cc toch niet "plug and play".

Heb je het ontstekingstijdstip al kunnen juist zetten?

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 5 weken later...
  • 2 weken later...

krukas kan goed of slecht zijn maar uw zuiger kan het ook zijn.

Sommige van deze type's zuigers hebben verschillende compressie maten.

Dwz dat de maat van centerpin tot bovenaan zuiger kan verschillen,of de maat van centerpin tot onderkant zuiger.

Dus daardoor kan de zuiger hoger of lager komen te zitten.

Maar op eerdere foto's te zien komt hij toch wel mooi bovenaan te zitten.

k denk dat er ook verschil zit in de hoogte van de spoelgaten.

En dit bij ACMA tov Ita cilinders

Vgr nico

Link naar reactie

Hey nico

Ik hoop het echt dat het met een zuiger opgelost geraakt

Echter vrees ik er voor

Als het pistongat dan lager komt dan gaan de poorten miss wel open maar dan heb ik weer compressie verlies

Ivm verschil tussen acma en it vespa aan cilinder da kan kloppen maar het is een nieuwe krukas en cilinder voor een vb1t

Er zit wel een klein verschil in de carters

Groetjes

Link naar reactie
  • 2 weken later...

jaja @makke ik heb nieuws

ben hem een 14 tal dagen later gaan terug halen ik kom thuis (dolblij) ik start hem en raad eens ... .. probleem nog niet opgelost was enkel 70 euro armer

motor is terug binnen(onder garantie) maar nog niets van gehoord

@ arti waaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrr blijven al die foto s menneke ;-)

Link naar reactie
jaja @makke ik heb nieuws

ben hem een 14 tal dagen later gaan terug halen ik kom thuis (dolblij) ik start hem en raad eens ... .. probleem nog niet opgelost was enkel 70 euro armer

motor is terug binnen(onder garantie) maar nog niets van gehoord

@ arti waaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrr blijven al die foto s menneke ;-)

Op een SD kaartje ?

Link naar reactie
  • 3 weken later...

ja en nee

toen ik de motor ging ophalen was er veel volk

en was er vaag met de uitleg ontsteking stond nog niet 100 procent goed

en de cilinderkop die was vuil enz...

heeft ook nieuwe draadstangen gezet en nieuwe dichtingen

ma zal hem eens mailen om de juiste oorzaak te kennen

dan laat ik het hier wel weten zodat we alemaal weten wat het probeem juist was

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...