deca8309 Geplaatst: 17 januari 2012 Delen Geplaatst: 17 januari 2012 hallo heb voor de eerste keer mijn motorblokje gestart op een zelfgemaakte staander het is een acma van 54(150cc met een vespatronic op en een 20/20 carburator) nu de eerste keer starte deze goed en bleef draaien maar op stasionair gaf de motor zo scheten in de uitlaat heb toen ook een klein olielekje gevonden en dat probleem is opgelost heb de vespatronic terug gemonteerd maar ipv dat er scheten waren in de uitlaat plofte deze nu in de luchtfilter heb het merkteken nu wel iets voor gezet dus ontsteekt nu iets vroeger en miss komt de plof daar van maar als je de grondplaat naar links of rechts draaid in stappen van hoeveel mm doen jullie dit dan het beste zou zijn dat hier iemand mij kan helpen die zo een stroboscoop heeft zodat de voorontsteking echt juist staat groetjes Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 17 januari 2012 Delen Geplaatst: 17 januari 2012 ploffer de ploffer de plof, we kunnen misschien samen tot aan Nero rijden om blokjes af te stellen met de stroboscoop. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 17 januari 2012 Delen Geplaatst: 17 januari 2012 (steekcirkel van de schroeven x PI):360 = x mm = 1° verplaatsing Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 17 januari 2012 Delen Geplaatst: 17 januari 2012 zo staat de mijne nu, niets aan geregeld , draait quasi perfect Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 17 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2012 heb jij latijn gestudeerd wat bedoel je met steekcirkel vd schroeven groetjes Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 17 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2012 ga het morgen eens na meten se en graad per graad bijstellen Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 januari 2012 Delen Geplaatst: 17 januari 2012 Ploffen in luchtfilter: ontsteking staat te vroeg, ploffen in de uitlaat: ontsteking staat te laat. Hoeveel cm is de regelruimte (lengte van de gleuf) ongeveer? Vrees dat een stroboscoop het enige "juiste" meetmiddel is. @deca: kan je een (paar) foto's posten van de gemonteerde statorplate? @Frank: altijd welkom! Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 17 januari 2012 Delen Geplaatst: 17 januari 2012 is bij mij 105 mm ( 105 x 3.14 ): 360 = 0.916 mm verdraaiing op de omtrek geeft een hoekverdraaiing van 1° Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 17 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2012 vrees het ook pieter dat strobo de enige goede manier is maar ten eerste heb ik er geen ten tweede zou ni weten hoe er aan te beginnen ps de luchtfilter was ook heel nat van het ploffen in de luchtfilter komt dit doordat hij het mengsel niet verbrand krijgt door dat hij te vroeg ontsteekt regelruimte is er volgens mij genoeg hoor zal morgen foto s maken Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 januari 2012 Delen Geplaatst: 17 januari 2012 Omdat hij te vroeg ontsteekt, de brandstof wordt gedeeltelijk terug naar de luchtfilter geblazen. Van waar ben je? Als je te ver woont kan je de vespa gewoon bij een motozaak binnen doen om de ontsteking juist te zetten, of anders spring je eens binnen, samen met Flyingpig? Groetjes, nero. Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 17 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2012 ik ben van landen vanwaar ben jij ergens Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 januari 2012 Delen Geplaatst: 17 januari 2012 Enghien (in Belgie). Groetjes, nero. Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 17 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2012 valt nog mee is een dik uurke rijden hier in de buurt is een vespawinkel maar heb mijn twijfels over die prutsers Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 januari 2012 Delen Geplaatst: 17 januari 2012 Spreek anders af met Frank, dan maken we er een workshop van. Liefst wel niet nu zaterdag, want vrijdagavond heb ik een nieuwjaarsreceptie van het werk.) groetjes, nero. Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 17 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2012 oei een nieuwjaarsreceptie nu nog da is ook bij tijd helaas kan ik nooit in de week ends ik werk in het week end maar ben heeeeeeeeeeel de week thuis groetjes Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 18 januari 2012 Delen Geplaatst: 18 januari 2012 Zalig heel de week thuis en alleen weekend werken xd ( of zie ik het te rooskleurig) Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 18 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2012 nee nee je ziet het niet te rooskleurig het is echt zalig enkel als er in het week end iets te doen is dan is het vervelender maja als het iets echt belangrijk is dan nemen we gewoon verlof he Link naar reactie
fajes Geplaatst: 19 januari 2012 Delen Geplaatst: 19 januari 2012 klein vraagje, heb je op die staander ook de mogelijkheid om te choken? Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 19 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2012 hoe bedoel je fajes hier zijn een paar foto s voor hij werd geschilderd Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 19 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2012 @nero hoe werk je juist met zo een stroboscoop 1 merkteken aanbrengen als zuiger op hoogste punt staat maar dan hoe regel je dan juist die 28 graden voorontsteking groetjes Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 19 januari 2012 Delen Geplaatst: 19 januari 2012 @nerohoe werk je juist met zo een stroboscoop 1 merkteken aanbrengen als zuiger op hoogste punt staat maar dan hoe regel je dan juist die 28 graden voorontsteking groetjes idem als boven : omtrek : 360 x 28 Link naar reactie
fajes Geplaatst: 19 januari 2012 Delen Geplaatst: 19 januari 2012 je motor kan wel testdraaien, maar als je je choke niet gebruikt of kan gebruiken in het begin dan heb je altijd te maken met afwijkingen, niet? Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 19 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2012 inderdaad maar als de motor warm heeft normaal niet meer he Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 19 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2012 inderdaad maar als de motor warm heeft normaal niet meer he Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.