bdk900 Geplaatst: 13 januari 2012 Delen Geplaatst: 13 januari 2012 Hallo allen - ja mijn eerste vraag op het forum dus vergeef me als de vraag al gesteld is: Als ik onder de 1250 € wil blijven is dan een PX50LC aangewezen als eerste aankoop ? Er staan er een paar op verschillende plaatsen te koop tussen 700 en 1200 €. Ik las (op dit forum) dat hiervoor moeilijk wisselstukken te krijgen zijn en dat de 50 cc's minder stabiel zijn. Het criterium is niet de prijs in de eerste plaats maar wil een miskoop vermijden en in feite wil ik in de eerste plaats plezier aan de Vespa beleven (ben ook geen technieker). Het gebruik is dus puur recreatief en niet om alle dagen mee te rijden. Voor het werk ben ik regelmatig in italie en daar rijden ze met vespa's zoals wij hier onze Stella drinken, maar het is een genot om er één te zien passeren en liefst met iets deftigs op het zadel ... :-) Dus graag wat advies: - ideaal model als start - waarop letten bij aankoop - wat zeker niet doen .. Alvast bedankt, Bo Eke / Gent Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 13 januari 2012 Delen Geplaatst: 13 januari 2012 Ten eerste bestaat een px50LC niet : ten 2de vermits je geen technieker bent ga ik er vanuit daje ook ni aan vespa wilt sleutelen dus zou ik gaan voor de nieuwere plastieke vespa's zoals een lx50 of 125GTS, die je wrs voor die prijs wel niet zal vinden. 50 of 125 verschil is de kracht meer volgens mij. 125 is wel leuker Link naar reactie
bdk900 Geplaatst: 13 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2012 Ok - bedoelde inderdaad LX. Als ik het begrijp zeg je dan kies voor een recente (of zelfs nieuwe) 50 cc ? Ik heb o.a. deze op het net gezien: http://nl.kapaza.be/vi/61249898.htm Dank voor je reactie, Bo Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 13 januari 2012 Delen Geplaatst: 13 januari 2012 Spaar een beetje door en scoor deze: http://vespaforum.be/nl/forum/topic/20856 Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 13 januari 2012 Delen Geplaatst: 13 januari 2012 WIl je schakelen of niet? Link naar reactie
Vara Geplaatst: 13 januari 2012 Delen Geplaatst: 13 januari 2012 Een 'modernere' in een oud jasje: http://vespaforum.be/nl/forum/topic/20592 Zeker de moeite om is te komen kijken, in het echt veel mooier dan op de foto's. Mvg, Vara Link naar reactie
bdk900 Geplaatst: 13 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2012 Ja wil schakelen ... Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 13 januari 2012 Delen Geplaatst: 13 januari 2012 Dan is die van VARA wel iets voor jou misschien de mijne ook maar daar komt iemand eerst naar kijken Link naar reactie
Vara Geplaatst: 14 januari 2012 Delen Geplaatst: 14 januari 2012 Ik zal vandaag is deftige foto's proberen online te zetten En prijs is bespreekbaar hè, staat in mijn weg hier in mijn kleine garage. Link naar reactie
Vara Geplaatst: 14 januari 2012 Delen Geplaatst: 14 januari 2012 Wat betere foto's: http://www.zita.be/foto/bartdepever/allerlei/vespa Voor alle duidelijkheid, het gaat hier over de blauwe Link naar reactie
bdk900 Geplaatst: 14 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2012 Hey "Vara" - ziet er inderdaad goed uit - ben hier nieuw op dit forum -> kan je me een seintje geven hoe ik je kan bereiken - mijn e-mail adres bdekeyser@msn.com See you, Bo Link naar reactie
bdk900 Geplaatst: 14 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2012 Hoi, ben hier al terug - heb ondertussen de prijs gezien en dit is duidelijk boven mijn budget (zie mijn eerste post) - ik zeg niet dat deze de prijs niet waard is (ik ken er trouwens zelf te weinig van )maar boven de 1200 ga ik echt niet. Ik ga er vandaag 2 bekijken van 1989 en één van 1994 in die prijsklasse maar het zijn wel geen "specials" groeten, Bo Link naar reactie
Vara Geplaatst: 14 januari 2012 Delen Geplaatst: 14 januari 2012 Oké. Geen probleem... Over de prijs valt wel nog wat te onderhandelen, maar €1200 is wat laag Mvg. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 14 januari 2012 Delen Geplaatst: 14 januari 2012 Voor onder de 1200 kun je je alleen een PK veroorloven, of een project - uiteindelijk gaat een project je handenvol geld kosten. Zorg dat je geen Automatica/Plurimatic PK koopt. Link naar reactie
bdk900 Geplaatst: 14 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2012 @ Vara : inderdaad en ik had ook niet de bedoeling om 1200 € als prijs/bod voor te stellen. Als je Vespa zijn prijs (1600-1800 Eur) waard is moet je daar ook niet van afwijken vind ik. @ mr160 : dit is één van de 2 die ik ga bekijken (zie link) - is dit een redelijke prijs voor jullie Vespa-kenners ? Waarop te letten los van proefrit ? http://nl.kapaza.be/vi/61249898.htm Groeten, Bo Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 14 januari 2012 Delen Geplaatst: 14 januari 2012 Onder de vloermat bij u linkje eens kijken kan geen kwaad , testritje doen, kijken of elektriciteit werkt en dergelijke Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 15 januari 2012 Delen Geplaatst: 15 januari 2012 Ga ineens voor 125cc, 50cc word je snel beu Link naar reactie
bdk900 Geplaatst: 16 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2012 @ BartPK - ben het inderdaad meer en meer aan het overwegen ... even nog wat sparen ... aanbod is ook wat groter. Dank voor jullie reactie, Bo Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 16 januari 2012 Delen Geplaatst: 16 januari 2012 informeer je zeker over het curry-fenomeen hé, even in de zoekfunctie intikken! Link naar reactie
.carl. Geplaatst: 16 januari 2012 Delen Geplaatst: 16 januari 2012 hej, indien nog interesse in een 50 cc: mijn pk50xl staat nog te koop: http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/vespa-pk50xl-61247230.htm. Over de prijs kunnen we nog wel eens klappen. Mijn eerste vespa en goed machientje! Groeten en succes met de zoektocht! c. Link naar reactie
bdk900 Geplaatst: 18 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2012 Hallo .C. Vraagje - wat is het voordeel van die Polini uitlaat ? Bij welke dealer laat je je Vespa onderhouden of doe je alles zelf. Heb de indruk dat je er zelf veel van kent (technisch) en aangesleuteld hebt maar dit is niet aan mij besteed. Het is natuurlijk één van 1984, maw ik begrijp dat dit geen nieuwe kan zijn. Groeten - ik hoor het dan wel, Bo Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 18 januari 2012 Delen Geplaatst: 18 januari 2012 Als je niet wilt (leren)/kunt sleutelen, kun je beter geen oldtimer kopen. Ze worden niet meer door dealers onderhouden, maar er zijn specialisten en restaurateurs waar je in geval van nood terecht kunt: de rest van het 'onderhoud' moet je zelf op zien te knappen. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 18 januari 2012 Delen Geplaatst: 18 januari 2012 Als je niet wilt (leren)/kunt sleutelen, kun je beter geen oldtimer kopen. Ze worden niet meer door dealers onderhouden, maar er zijn specialisten en restaurateurs waar je in geval van nood terecht kunt: de rest van het 'onderhoud' moet je zelf op zien te knappen. Vind dat eigenlijk niet meer normaal dat je met je oldie niet meer naar een Vespadealer kan gaan. Het is en blijft een Vespa. En de werkuren worden toch betaald ? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 18 januari 2012 Delen Geplaatst: 18 januari 2012 tja, maar je kan met een Voiturette type A (Renault) toch ook niet bij de eerste de beste Renaultgarage langsgaan voor onderhoud, denk je niet ? Link naar reactie
bdk900 Geplaatst: 18 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2012 Klopt en als niet-technicus ben ik meer en meer aan het afstappen van het idee om een ouder model te kopen ook al vind ik die prachtig van lijn en zo. Het moet een 'droom' zijn om daar aan te kunnen werken. Ik zie me dus genoodzaakt mijn budget op te trekken voor iets recenter. Is dit een redelijke prijs: 2500 € voor PX 125/Jaar 2006/Algemene staat: Goed / km : 4949 / 4 versn. /Metallic http://www.xclusivebike.be/mod-auto/auto_view.asp?id=40802&id_produit=10340&lang_auto=3 Dank voor jullie interessante feedback !! Bo Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.