Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ET4 150cc mogelijkheid tot tunen?


wipr

Aanbevolen berichten

Je kan voor een ET verschillende cylinderkits, rollergewichten etc ... krijgen alsook uitlaten.

Zelf heb ik een LX 125 met PM 56 SS uitlaat.

Deze geeft volgens PM +- 30% meer vermogen.

Met PM uitlaat rij je +- 10 km/h sneller en heb je een "mini ducati" sound.

Best de moeite waard.

Ik heb een blogje gemaakt aangaande LX en ET: http://lx125.skynetblogs.be

Hierop vindt je wel meer info.

Kijk ook eens op http://scooterwest.com

Greetz,

Link naar reactie

Gedaan met de 'verkoopgoesting' WIPR ? Babystoeltje gevonden ? Als je zo'n uitlaat plaatst laat dan het resultaat hier eens verschijnen a.u.b.. BTW, je hebt al een 150 cc dus een stuk méér vermogen dan mijn 125 en dat vind ik eigenlijk al snel ding. Let wel op dat wij nog op kleine wielekes bollen. Kristoff's LX (11 inch wielen)is een stuk stabieler dan onze ET's hoor. Maar ja, als je een Duc gewoon bent ...

Link naar reactie

Ach ik zal eens zeggen wat ik al onder mijn kont heb gehad.

-2maal Diversion 600 rode en zwarte(beiden perte total)

-Honda NTV 650

-Honda Varadero Xl1000V

-Ducati ST2

-BMW R850R

-Suzuki Burgman 400cc

-Vespa GT 200cc (nieuw model)

-Triumph Legend TT 900cc

En nu dus een ET4 150cc

Ik dacht er even om gewoon te stoppen (papa van een 9maanden jong dochtertje)met motorijden maar dat lukt me niet.

Spijt heb ik zeker van een aantal van bovenstaande motorfietsen.

GT200 was een fantastisch ding qua uiterlijk maar bereed je meer als een grote motoscooter. ET4 vind ik meer een grote brommerscooter om mee te rijden.

Een nadeel aan alle vespa's vind ik de enkelzijdige voorvork. Is minder stabiel dan een conventionele voorvork die je vind op de meeste motorfietsen.

Maar ik kan idd eeuwig blijven veranderen en nu is de ET4 meer dan voldoende voor wat ik het nog gebruik. Heb hem gekocht met 250km's op (ong 6maanden geleden) en nu staan er 850km's op. In vergelijking toen ik de Duc of Varadero had deed ik een 11.000km per jaar puur plezier.

Maar ik ben blij dat ik jullie forum heb gevonden door iemand van het Motoren&Toerisme forum.

En zie ik dat wel zitten om mijn ET4 eens met de loop der jaren uit te bouwen tot iets moois. Is ietsjes goedkoper dan het tunen van een normale motorfiets en het is en blijft een vespa.

Ik ben benieuwd naar de reaktie die ik krijg qua prijs en vermogens/soundopbrengst van bovenstaande bedrijf in Koningshooikt.

Groetjes Wim

PS: En als er mensen zijn die me dan handig genoeg zijn en me graag willen helpen met het plaatsen dan ben ik daar zeer blij om. Ik heb 2linker pollekes.

Link naar reactie

Het probleem zit in de verbinding tussen de downpipe en de demper. Deze twee delen schuiven over elkaar en worden bijeen gehouden door een veer. De downpipe zit vast aan de cylinder, de demper zit bevestigd aan een plaat d.m.v. een bus die in een rubber zit zodat de demper kan bewegen. Het is die beweging die soms een irritant "gepiep" voortbrengt.

Het eerst product dat mij werd aangeraden door de lokale autoshop was Versachem High Temp Red Silicon Type 650.

Deze werd me aagbevolen omdat die tot 650 graden bestendig was. Dit was correct maar het waren graden Farenheit.

650 graden Farenheit is slechts 343 graden Celcius. Gevolg, alles verbrand en terug gepiep.

Het tweede product, aangeraden door een andere autoshop was Holts Firegum. Dit is een pasta die na uitharding keihard word.

Nadeel : door het trillen en bewegen van de demper brokkelde dit helemaal stuk en terug gepiep.

Die Holts Firegum pasta is goed om te gebruiken tussen cylinder en downpipe omdat deze niet bewegen.

Ik zoek eigenlijk een product dat tegen extreme hitte kan en toch nog elastisch blijft. (dus op siliconen basis)

Ik heb al op het net aan het zoeken geweest bij verschillende fabrikanten maar niemand heeft een product op siliconen basis dat grote hitte kan weerstaan. Heeft er iemand een idee?

Foto op : http://www.flickr.com/photos/79447989@N00/?saved=1

Greetz

Link naar reactie

Bon : de twee delen schuiven in elkaar en worden bijeengehouden door een veer : dus is het blijkbaar de bedoeling dat ze flexibel bijeen blijven. 1° : Is die flexibiliteit echt nodig (anders riskeer je misschien te veel krachten op de aansluiting op de motor)? 2° : is die aansluiting dan wel 'dicht' of zit je d'office met een lek als je er niets anders aan doet dan gewoon ineen steken ?

Link naar reactie

In ieder geval hetgeen jullie daar allemaal schrijven ken ik niets van.

Vroeger als 16-17jarige veel aan mijn brommerke geprutst en dat ging redelijk maar dat was dan ook een 2-takt blokje.

Heb eergisteren al gemailed naar scootermarket.be ivm wat info welke de beste uitlaat voor mijn wensen maar heb tot op heden nog altijd niets terug gehad.

De uitlaat moet er uitzien als een ronde uitlaat en het liefste in Aluminium en niet zo in het matzwart gespoten zoals de Sito-uitlaten en de originele. Maar ik denk qua prijs dat een sito-uitlaat het voordeligste is. Iemand ervaring van bovenstaande ervaring met sito-uitlaten?

Gr

Wim

Link naar reactie

Enkel de PM 56 SS, Scorpion en Tiforce bestaan voor de ET/LX (buiten Sito) uiteraard. Deze hebben allemaal een ronde/ovale vorm. Uit testen blijkt dat de PM de beste is. (uiterard ook bijna de duurste). De PM en Scorpion zouden makkelijk te verkrijgen zijn. Voor de Tiforce (uit titanium!) heb geen dealer gevonden. Wil je nadien nog een cylinderkit etc steken raad ik zeker PM of Scorpion aan.

@Koala : De flexibiliteit is zeker nodig, niet voor de cylinder maar voor de demper. Als deze niet kan bewegen zal de bevestiging breken door plotse lastwisseling. De bevestiging gebeurd door 1 bout i.p.v. 2 bij de originele uitlaat. (aan demper)

Er mag volgens PM volkomen geen spanning zitten op de bevestigingnen tijdens montage. Aan de CNC bracket is de demper via een rubberen bus opgehangen.

Link naar reactie

Je hebt niet zoveel keuze : Alu weet ik niet maar de PM zoals Kristof die heeft is in roestvrij staal en 'rather classic'-looking, met zoals blijkbaar iedreen zegt, een zweem van mini-ducati-geluid. Hij lijkt volgens alle commentaren die ik al las de performantste, maar kost ruim 400 €.

De Sito-plus is uiterlijk compleet identisch aan de originele behoudens de stempel 'SitoPlus' er op, alleen zou hij ook een beetje extra-pk's toelaten en weegt hij een pak minder dan de originele pot. 136 € is wel een stuk minder.

Link naar reactie

@ Kristof : bij Gamma St Pieters Leeuw, uitverkoop in tent : hittebestendige kleefpasta voor pakkingkoorden van casettehaarden en ... jaja 't staat er bij tussen : uitlaten! Ben 't merk weer vergeten verdorie. Eneke kopen voor jou ? iets van 4 of 5 Euro geloof ik. Je kan hem dan eventueel in Sint Katelijne Waver gaan afhalen.

Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Ja watte zeg,

Dat ziet er goed uit he die allerhande kits. Ik weet niet vanwaar je bent maar enig idee waar ik zo'n andere uitlaat kan vinden. Wil het eerst al eens met zo'n andere uitlaat proberen. En wat je zegt een mini-ducati sound. Ik heb nog met een Duc ST2 gereden en het ducati geluid is wel fantastisch.

Greetz Wim

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...