Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PXGS in een ander kleurtje


EriX

Aanbevolen berichten

Na een aantal jaar te hebben gereden met mijn PXGS is het tijd om die eens op te frissen. De Vespa heeft carrosserie- en lakschade opgelopen (eens overkop gevlogen enzo) en roest op de kader van het strooizout. De PXGS is van 1989 en heeft nog zijn originele kleur/lak, maar niet voor lang meer. :-)

Ik heb de Vespa al volledig gedemonteerd en een hoop nieuwe onderdelen besteld. Alle gainen worden vervangen door teflon versies, nieuwe kabels, matzwarte tubeless SIP velgen met 100/90-10 Weatherman Schwalbe banden, SIP veren voor- en achteraan, halogeen lamp vooraan, etc...

De PXGS gaat een streetracer look krijgen. Meer ga ik nog niet zeggen, dat zullen de foto's binnenkort wel verduidelijken. :-)

Ook voor deze restauratie kies ik bewust voor een poederlak omdat dit een scooter is die ik gebruik voor dagelijks woon- en werkverkeer (zomer en winter!).

De kader met de losse onderdelen gaan volgende week naar de spuiter om die te laten zandstralen, mettalliseren en te poederlakken.

Racing-stripings zijn ook al in de maak en nog wat andere leuke gadgets.

Het motorblokje zal ook opgekuist worden want die hangt nu vol met smurrie. Een revisie is niet nodig omdat dit blokje nog perfect in orde is.

To be continued...

p0911111931.jpg

p0911111933.jpg

p101111184102.jpg

p101111184301.jpg

p1011111844.jpg

p1011111846.jpg

Link naar reactie

toch altijd oppassen met die poederlak hé Erix, eens er een barst in komt (zeker bij gemakkelijk plooiend pisbakkenstaal als dat van Vespa) heb je sneller een groter slecht stuk dan bij gewone lak.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...