Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Join de culasse


Lekstokje

Aanbevolen berichten

Heb sinds een zestal weken een vespa125 LX

Na de problemen met het afspringen van de verf onder zadelrand, weet ik sinds zaterdag dat de join de culasse ook moet vervangen worden, en dit reeds na1000 km

Van de eerste week had ik al olieverlies, en bij mijn eerste onderhoud heb ik dit gemeld

Ik weet nu totaal ni wat ik ervan moet denken...

Komt dit nog veel voor, kan dit deftig hersteld worden, enz

Alle raad is welkom

Link naar reactie

Nee, die is zeker ni warm gelopen...

Heb volledig volgens de eerste 1000km regels gereden, gashendel max 3/4 open, en altijd op het gemak gereden

... . Verste afstand (aan een stuk) was 90 km, en was echt lzay toeren

Had al die oliedruppels de eerste week zien liggen op de vloer van de garage, en dacht...

Ergens iets aanspannen bij het eerste onderhoud en ik ben er vanaf...

Link naar reactie

Ja Lekstokje,

Dat probleem zou ik toch eens aankaarten met je dealer...normaal vallen lampjes,kabels,koppelingsplaten en dito meer niet in waarborg.Maar potverdikke,na 1000 km. ne joint de culasse???? Dat MOET een garantiezaak worden...Moest het mijn LX zijn en dit valt buiten waarborg...Denk dat het kot te klein zou zijn voor mijn woede los te laten.

Greetz,

Pascal

Link naar reactie

Dankjewel sus, voel me nu meer op mijn gemak na jou woorden, nu echt hopen da alles goedkomt, want tuf zo graag rond met mijne vespa

Hij is in ieder geval nog in garantie, heb het twee keer gevraagd, maar ik was ferm ontgoocheld hoor toen ik het hoorde...

En ik die dacht, met een vespa te kopen zit safe...

Link naar reactie

ja lekstokje,het blijft Italiaans he.Ik heb ooit nog een Alfa Romeo gehad ,daar heb ik ook van alles mee voorgehad maar blijf dat toch de mooiste wagens vinden en met Vespa is dat juist hetzelfde.Voor safe te zitten moet je een jap kopen maar zet ze maar eens naast elkaar dan is de keuze snel gemaakt.Elk probleem kan opgelost worden en zolang dat nog onder garantie kan gebeuren valt het nog mee al kan ik heel goed begrijpen dat er plezantere dingen zijn.

Link naar reactie
Vespa's zijn voor machosisten. Eerst afzien dan genieten:))))

Blijf dan maar van Lambretta's af. ;-)

Link naar reactie

Euhmm,Geert het gaat hier over nen join de culasse hé en geen kleppendeksel pakking...als gij da tussen de soep en de pattatten kunt steken zou ik van job veranderen?,,,,,,,,of het zou hier idd over kleppendekselpakking moeten,,maar dan zou den topicnaam een beetje moeten aangepast worden

Link naar reactie

join de culasse is toch frans voor cilinderkoppakking. Bij een auto is dit inderdaad niet zomaar snel te vervangen. Bij een 1 cilinder motortje is dit volgens mij toch niet zo moeilijk. Ik heb natuurlijk enkel ervaring met 2-takt.

Link naar reactie
join de culasse is toch frans voor cilinderkoppakking. Bij een auto is dit inderdaad niet zomaar snel te vervangen. Bij een 1 cilinder motortje is dit volgens mij toch niet zo moeilijk. Ik heb natuurlijk enkel ervaring met 2-takt.

inderdaad Geert, zoals ik al eerder schreef een fluitje van een cent voor een garagist en zeker als die niet heet gelopen is dan moet de cilinderkop niet afgevlakt worden ook niet.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...