Lekstokje Geplaatst: 24 oktober 2011 Delen Geplaatst: 24 oktober 2011 Heb sinds een zestal weken een vespa125 LX Na de problemen met het afspringen van de verf onder zadelrand, weet ik sinds zaterdag dat de join de culasse ook moet vervangen worden, en dit reeds na1000 km Van de eerste week had ik al olieverlies, en bij mijn eerste onderhoud heb ik dit gemeld Ik weet nu totaal ni wat ik ervan moet denken... Komt dit nog veel voor, kan dit deftig hersteld worden, enz Alle raad is welkom Link naar reactie
sus Geplaatst: 24 oktober 2011 Delen Geplaatst: 24 oktober 2011 Is die heet gelopen? Link naar reactie
Cult Geplaatst: 24 oktober 2011 Delen Geplaatst: 24 oktober 2011 amaai..precies ne maandagmorgen-Vespa... Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 24 oktober 2011 Delen Geplaatst: 24 oktober 2011 Ik dacht dat er een topic was met al de mogelike miserie die je met een lx125 kon hebben... Link naar reactie
Lekstokje Geplaatst: 24 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2011 Nee, die is zeker ni warm gelopen... Heb volledig volgens de eerste 1000km regels gereden, gashendel max 3/4 open, en altijd op het gemak gereden ... . Verste afstand (aan een stuk) was 90 km, en was echt lzay toeren Had al die oliedruppels de eerste week zien liggen op de vloer van de garage, en dacht... Ergens iets aanspannen bij het eerste onderhoud en ik ben er vanaf... Link naar reactie
sus Geplaatst: 25 oktober 2011 Delen Geplaatst: 25 oktober 2011 Ge hebt er wel echt pech mee,nu is het vervangen van een cilinderkop packing voor een garagist een fluitje van een cent dus dat zal wel weer goedkomen en dan maar hopen dat dit nu het laatste is he. Link naar reactie
Vespaboerke Geplaatst: 25 oktober 2011 Delen Geplaatst: 25 oktober 2011 Ja Lekstokje, Dat probleem zou ik toch eens aankaarten met je dealer...normaal vallen lampjes,kabels,koppelingsplaten en dito meer niet in waarborg.Maar potverdikke,na 1000 km. ne joint de culasse???? Dat MOET een garantiezaak worden...Moest het mijn LX zijn en dit valt buiten waarborg...Denk dat het kot te klein zou zijn voor mijn woede los te laten. Greetz, Pascal Link naar reactie
Lekstokje Geplaatst: 25 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2011 Dankjewel sus, voel me nu meer op mijn gemak na jou woorden, nu echt hopen da alles goedkomt, want tuf zo graag rond met mijne vespa Hij is in ieder geval nog in garantie, heb het twee keer gevraagd, maar ik was ferm ontgoocheld hoor toen ik het hoorde... En ik die dacht, met een vespa te kopen zit safe... Link naar reactie
sus Geplaatst: 26 oktober 2011 Delen Geplaatst: 26 oktober 2011 ja lekstokje,het blijft Italiaans he.Ik heb ooit nog een Alfa Romeo gehad ,daar heb ik ook van alles mee voorgehad maar blijf dat toch de mooiste wagens vinden en met Vespa is dat juist hetzelfde.Voor safe te zitten moet je een jap kopen maar zet ze maar eens naast elkaar dan is de keuze snel gemaakt.Elk probleem kan opgelost worden en zolang dat nog onder garantie kan gebeuren valt het nog mee al kan ik heel goed begrijpen dat er plezantere dingen zijn. Link naar reactie
Lekstokje Geplaatst: 26 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2011 Dank je voor jou steun sus Normaal mag ik hem zaterdag binnendragen, ben dan een kleine week in achouffe En daarna zou hij normaal hersteld zijn... Om er terug volop van te genieten Link naar reactie
guzzike Geplaatst: 27 oktober 2011 Delen Geplaatst: 27 oktober 2011 in het begin ook een paar probleemkes gehad, nu een jaar later is alles opgelost in garantie en ist zalig genieten , ik rij der elke dag mee en blijft genieten,staat jou ook te wachten mag ik hopen Link naar reactie
bialetti Geplaatst: 27 oktober 2011 Delen Geplaatst: 27 oktober 2011 "een jaar later is alles opgelost"... hoe flexibel kan je dan zijn?Garantie is NU Link naar reactie
pxfan Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 Idd waar van die probleemloze Jappen! Heb zelf ooit de overstap gemaakt van Px naar Honda Transalp maar ben altijd verliefd gebleven op mijn knetterscoot Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 Vespa's zijn voor machosisten. Eerst afzien dan genieten:)))) Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 als dat 't ergste is dat er aan gaat komen zijt ge er goed vanaf. Rustig laten maken, terug bollen, genieten... Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 29 oktober 2011 Delen Geplaatst: 29 oktober 2011 Vespa's zijn voor machosisten. Eerst afzien dan genieten:)))) Blijf dan maar van Lambretta's af. ;-) Link naar reactie
khemoekeenwespoftwie Geplaatst: 29 oktober 2011 Delen Geplaatst: 29 oktober 2011 Vespa's zijn voor machosisten. Eerst afzien dan genieten:)))) Blijf dan maar van Lambretta's af. ;-) @Moon 't is zoals de Makke schreef: Vespa's zijn voor macho's... Lambretta's voor masochisten ;-) Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 2 november 2011 Delen Geplaatst: 2 november 2011 een pakkingske dat vervangen moet worden is nu niet het eind van de wereld he. als het niet onder garantie valt, zou ik het trouwens zelf vervangen Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 4 november 2011 Delen Geplaatst: 4 november 2011 Euhmm,Geert het gaat hier over nen join de culasse hé en geen kleppendeksel pakking...als gij da tussen de soep en de pattatten kunt steken zou ik van job veranderen?,,,,,,,,of het zou hier idd over kleppendekselpakking moeten,,maar dan zou den topicnaam een beetje moeten aangepast worden Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 4 november 2011 Delen Geplaatst: 4 november 2011 join de culasse is toch frans voor cilinderkoppakking. Bij een auto is dit inderdaad niet zomaar snel te vervangen. Bij een 1 cilinder motortje is dit volgens mij toch niet zo moeilijk. Ik heb natuurlijk enkel ervaring met 2-takt. Link naar reactie
sus Geplaatst: 5 november 2011 Delen Geplaatst: 5 november 2011 join de culasse is toch frans voor cilinderkoppakking. Bij een auto is dit inderdaad niet zomaar snel te vervangen. Bij een 1 cilinder motortje is dit volgens mij toch niet zo moeilijk. Ik heb natuurlijk enkel ervaring met 2-takt. inderdaad Geert, zoals ik al eerder schreef een fluitje van een cent voor een garagist en zeker als die niet heet gelopen is dan moet de cilinderkop niet afgevlakt worden ook niet. Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 5 november 2011 Delen Geplaatst: 5 november 2011 Alléé bon,,,fluitje van een cent,,,,,,vraagt uwe garagist dan eens hoe lang hij daar mee bezig is,,,volledig afgewerkt hé,kben echt benieuwd. Link naar reactie
sus Geplaatst: 6 november 2011 Delen Geplaatst: 6 november 2011 ik zou da zelf doen Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.