Flybar Geplaatst: 26 augustus 2011 Delen Geplaatst: 26 augustus 2011 Hey, Sinds paar dagen beetje vervelend probleempje: Elke keer als ik een paar 100 meter gereden heb na een koudstart, valt vespa gewoon stil bij eerste beste verkeerslicht. Krijg hem wel dan direct gestart. Iemand een idee wat het kan zijn? Is niet echt een ramp, alleen beetje vervelend met momenten. Staan nog maar 2300 km op de teller, is versie met carb. Groeten Link naar reactie
NielsVV Geplaatst: 26 augustus 2011 Delen Geplaatst: 26 augustus 2011 Heb ik deze week ook eens voor gehad, maar dan met een 125i.e. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 26 augustus 2011 Delen Geplaatst: 26 augustus 2011 Kijk eens na of de bougiekop er wel goed op zit. Link naar reactie
Flybar Geplaatst: 26 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2011 Hello, Heb ik al eens bekeken, ja...bougiekop zit er wel degelijk goed op. Link naar reactie
khemoekeenwespoftwie Geplaatst: 26 augustus 2011 Delen Geplaatst: 26 augustus 2011 misschien is de ralentisproeier verstopt Link naar reactie
Flybar Geplaatst: 26 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2011 euhm, de ralentisproeier? :-) Link naar reactie
Asjke Geplaatst: 27 juni 2012 Delen Geplaatst: 27 juni 2012 Zelfde probleem met mijn GTS 125 SS, af en toe heb ik hier last van, is nog vrij nieuw en nog maar +/- 600 km op den teller. Weldra mee op controle voor de 1ste 1000 KM check... Link naar reactie
Eek Geplaatst: 28 augustus 2012 Delen Geplaatst: 28 augustus 2012 Ik heb hetzelfde probleem. Die van mij heeft nu 11000 op de teller. De motor start prima maar zodra ik aan het gas draai slaat hij af en soms ook nog eens als ik kort erna bij een stoplicht wegrij. Tevens viel de power opeens weg op de snelweg voor een seccondje. De garage heeft geen idee. Geen officiele Vespa garage trouwens dus hij gaat binenkort wel naar de vespa dealer voor dit probleem. Maar ben benieuwd of iemand al een oplossing voor dit probleem heeft? Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 28 augustus 2012 Delen Geplaatst: 28 augustus 2012 Ik heb hetzelfde probleem. Die van mij heeft nu 11000 op de teller. De motor start prima maar zodra ik aan het gas draai slaat hij af en soms ook nog eens als ik kort erna bij een stoplicht wegrij. Tevens viel de power opeens weg op de snelweg voor een seccondje. De garage heeft geen idee. Geen officiele Vespa garage trouwens dus hij gaat binenkort wel naar de vespa dealer voor dit probleem. Maar ben benieuwd of iemand al een oplossing voor dit probleem heeft? Heb ik ook met m'n 300 ... met m'n 125 zonder injectie had ik daar allemaal gene last van .. nu den 300 .. mja ... in garage niks te vinden... Link naar reactie
inspiron1 Geplaatst: 28 augustus 2012 Delen Geplaatst: 28 augustus 2012 1 keer voorgehad dat de power weg was voor een seconde of twee. Nadien geen enkel probleem, laten uitlezen, niets gevonden. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 28 augustus 2012 Delen Geplaatst: 28 augustus 2012 Als t carbu is staat de ralantie wss gewoon te laag. Je hebt normaal een schroef om dit bij te stellen. Link naar reactie
Eek Geplaatst: 7 september 2012 Delen Geplaatst: 7 september 2012 Ik heb de gts super 125ie. Maandag gaat hij naar de dealer. Let's see! Link naar reactie
Eek Geplaatst: 18 september 2012 Delen Geplaatst: 18 september 2012 Gister mijn gts opgehaald. Ze hebben m aan de comp. gehangen en het probleem is verholpen! Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 18 september 2012 Delen Geplaatst: 18 september 2012 Allee hopen dat het opgelost blijft, en dan nu bollen:))) Grtjs Makke Link naar reactie
Eek Geplaatst: 18 september 2012 Delen Geplaatst: 18 september 2012 Yep! fingers crossed! Link naar reactie
Pinnie Geplaatst: 6 januari 2013 Delen Geplaatst: 6 januari 2013 @Eek: wat was juist het probleem dan? Ik heb hetzelfde voor, maar bij controle heeft de dealer geen elektronisch probleem gevonden bij het uitlezen met de computer... Bougie werd wel vervangen en bij de eerste ritten leek het probleem opgelost, maar afgelopen week ben ik weer 2 keer stilgevallen bij ralenti draaien aan een verkeerslicht :-( Link naar reactie
Eek Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 @Pinnie, sorry voor de wat late reactie. De monteur zei er eigenlijk niet veel over alleen dat hij met de comp. het op had gelost. Heb er iig 2 maanden zonder problemen mee kunnen rijden. Helaas ligt de GTS nu in de prak, dus of het permanent verholpen was kan ik je helaas niet meer vertellen. Link naar reactie
gtsdriver Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 Hallo, dit is mijn eerste bericht hier. Ik zet er later wel een foto van mijn vespa op. Zelf heb ik ook een gts 125 met carburator. +-3500km op de teller. Na het eerste onderhoud heb ik dit probleem ook gehad. Terug naar de garage geweest, bleek de bougiekop niet vast te zitten. Enige tijd later viel de vespa stil als de choke afsprong. Terug naar de garage, daar werd de vacuümpomp vervangen, maar die is twee maanden later opnieuw stuk. De pomp ga ik zelf vervangen. Ik ga op zoek naar een andere garage voor het onderhoud. Hopelijk is het probleem voor u opgelost ondertussen. Link naar reactie
pattje007 Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 de 125ie vd vrouw is ook binnen voor het stilvallen aan de lichten ... Link naar reactie
Pinnie Geplaatst: 15 juni 2013 Delen Geplaatst: 15 juni 2013 En, wat was de diagnose? Bij mijn GTS 125 i.e. is het een hele tijd goed gegaan, tot vorige week... Tijdens dezelfde rit weer 2x stilgevallen aan een verkeerslicht. Vespa is nu bijna 1j oud en heeft 4500km op te teller. Zou dit graag opgelost zien... Link naar reactie
pattje007 Geplaatst: 16 juni 2013 Delen Geplaatst: 16 juni 2013 nieuwe benzinepomp gestoken , probleem opgelost . Link naar reactie
Paolo10 Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 in een ander topic reeds zelfde gezegd: heb dit met mijn 125 super ie ook (vrij veel) voorgehad. brandstofpomp werd tot 2x toe vervangen waarna tijdelijk opgelost. na enige tijd terug zelfde probleem: al rijdend vermogen kwijt en stilvallen. wel direct steeds kunnen herstarten. nu was ik het probleem beu. 125 weggedaan. vervangen door 300. lees echter op forum dat soortgelijke problemen zich ook voordoen met de 300... dat is veelbelovend... Link naar reactie
ePit Geplaatst: 18 september 2016 Delen Geplaatst: 18 september 2016 In plaats van een minuut warmdraaien kan je ook "start & go" proberen. Zo geef je je motormanagement de kans niet geeft om de benzinemengeling te mager af te regelen zodat hij niet stil valt. Het probleem ontstaat omdat je koude Vespa onverbrande benzine in je uitlaat meet en je motor te mager afregelt en dan stilvalt of stottert. Volgende keer gewoon onmiddellijk vertrekken na start en blijven gaan. Klik, Vroooomm, Gooow... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.