Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stilvallen GTS 125


Flybar

Aanbevolen berichten

Hey,

Sinds paar dagen beetje vervelend probleempje:

Elke keer als ik een paar 100 meter gereden heb na een koudstart, valt vespa gewoon stil bij eerste beste verkeerslicht. Krijg hem wel dan direct gestart. Iemand een idee wat het kan zijn?

Is niet echt een ramp, alleen beetje vervelend met momenten.

Staan nog maar 2300 km op de teller, is versie met carb.

Groeten

Link naar reactie
  • 10 maanden later...
  • 2 maanden later...

Ik heb hetzelfde probleem. Die van mij heeft nu 11000 op de teller. De motor start prima maar zodra ik aan het gas draai slaat hij af en soms ook nog eens als ik kort erna bij een stoplicht wegrij. Tevens viel de power opeens weg op de snelweg voor een seccondje. De garage heeft geen idee. Geen officiele Vespa garage trouwens dus hij gaat binenkort wel naar de vespa dealer voor dit probleem. Maar ben benieuwd of iemand al een oplossing voor dit probleem heeft?

Link naar reactie
Ik heb hetzelfde probleem. Die van mij heeft nu 11000 op de teller. De motor start prima maar zodra ik aan het gas draai slaat hij af en soms ook nog eens als ik kort erna bij een stoplicht wegrij. Tevens viel de power opeens weg op de snelweg voor een seccondje. De garage heeft geen idee. Geen officiele Vespa garage trouwens dus hij gaat binenkort wel naar de vespa dealer voor dit probleem. Maar ben benieuwd of iemand al een oplossing voor dit probleem heeft?

Heb ik ook met m'n 300 ... met m'n 125 zonder injectie had ik daar allemaal gene last van .. nu den 300 .. mja ... in garage niks te vinden...

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...

@Eek: wat was juist het probleem dan? Ik heb hetzelfde voor, maar bij controle heeft de dealer geen elektronisch probleem gevonden bij het uitlezen met de computer...

Bougie werd wel vervangen en bij de eerste ritten leek het probleem opgelost, maar afgelopen week ben ik weer 2 keer stilgevallen bij ralenti draaien aan een verkeerslicht :-(

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

@Pinnie, sorry voor de wat late reactie. De monteur zei er eigenlijk niet veel over alleen dat hij met de comp. het op had gelost. Heb er iig 2 maanden zonder problemen mee kunnen rijden. Helaas ligt de GTS nu in de prak, dus of het permanent verholpen was kan ik je helaas niet meer vertellen.

Link naar reactie

Hallo, dit is mijn eerste bericht hier. Ik zet er later wel een foto van mijn vespa op. Zelf heb ik ook een gts 125 met carburator. +-3500km op de teller. Na het eerste onderhoud heb ik dit probleem ook gehad. Terug naar de garage geweest, bleek de bougiekop niet vast te zitten. Enige tijd later viel de vespa stil als de choke afsprong. Terug naar de garage, daar werd de vacuümpomp vervangen, maar die is twee maanden later opnieuw stuk. De pomp ga ik zelf vervangen. Ik ga op zoek naar een andere garage voor het onderhoud. Hopelijk is het probleem voor u opgelost ondertussen.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

En, wat was de diagnose? Bij mijn GTS 125 i.e. is het een hele tijd goed gegaan, tot vorige week... Tijdens dezelfde rit weer 2x stilgevallen aan een verkeerslicht. Vespa is nu bijna 1j oud en heeft 4500km op te teller. Zou dit graag opgelost zien...

Link naar reactie
  • 1 maand later...

in een ander topic reeds zelfde gezegd: heb dit met mijn 125 super ie ook (vrij veel) voorgehad. brandstofpomp werd tot 2x toe vervangen waarna tijdelijk opgelost. na enige tijd terug zelfde probleem: al rijdend vermogen kwijt en stilvallen. wel direct steeds kunnen herstarten. nu was ik het probleem beu. 125 weggedaan. vervangen door 300. lees echter op forum dat soortgelijke problemen zich ook voordoen met de 300... dat is veelbelovend...

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

In plaats van een minuut warmdraaien kan je ook "start & go" proberen. Zo geef je je motormanagement de kans niet geeft om de benzinemengeling te mager af te regelen zodat hij niet stil valt. Het probleem ontstaat omdat je koude Vespa onverbrande benzine in je uitlaat meet en je motor te mager afregelt en dan stilvalt of stottert. Volgende keer gewoon onmiddellijk vertrekken na start en blijven gaan. Klik, Vroooomm, Gooow... ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...