Ga naar inhoud
Vespaforum.be

probleem bij hermonteren stuurkap PX125 (2011 model)


glenndewilde

Aanbevolen berichten

Een technisch vraagje:

Ik heb gisteren de stuurkap moeten verwijderen omdat ik de originele spiegels eraf wil halen.

Heb de werkwijze die beschreven staat in de handleiding van de PX proberen te volgen:

- de 4 schroeven onderaan eruit schroeven

- stuurkap opheffen en losmaken van de 2 veren

Maar ik kon die 2 zogenaamde veren niet vinden en heb dan de kabel die de snelheidsmeter doet werken losgeklikt van de snelheidsmeter.

Bon, nu kon ik de spiegelbouten eruit vijzen, dacht ik. Niet dus. Blijkbaar als je ze begint los te draaien, komen ze (uiteraard) naar boven en

komen ze op een gegeven moment tegen de gas- en versnellingshendel.

Ik ben er dan maar mee gestopt, want zag niet hoe ik het anders moest gaan doen.

Maar toen ging het helemaal mis...

Ik krijg dus die kabel voor de snelheidsmeter niet meer deftig in de snelheidsmeter geklikt.

Ik heb de kabel een beetje naar bovengetrokken zodat ik de kabel zelf nog wel in de snelheidsmeter kreeg, maar de 'houder' waarin deze kabel zit,

zou dus normaal ook onderaan in de snelheidsmeter moeten klikken. En dat lukt me dus niet. De snelheidsmeter doet het nu wel, maar ideaal is het niet.

Lange uitleg voor 2 vragen dus :-) :

1. Hoe krijg ik die spiegelbouten er wél eraf?

2. Hoe krijg ik die 'houder' terug in de snelheidsmeter geklikt?

Merci voor de input alvast!

Groeten,

Glenn

Link naar reactie

Hey,

Bedankt voor de reactie.

Dat voor de snelheidskabel ga ik straks eens proberen. Lijkt me goed te komen dan.

Maar die bouten, die heb ik dus gisteren al aan het proberen los te draaien. Dat gaat, de bouten komen los, maar op een gegeven

moment, kan ik ze niet meer verder losdraaien, omdat het 'voetje' van die bout tegen de gas- en versnellingshendel komen die zich ook in het

stuur bevinden (zo met van da wit vet aan; geen idee hoe ik het anders moet noemen). Dus ik krijg die bouten niet verder losgedraaid.

Dacht ze gewoon af te zagen dan?

Link naar reactie

heb een gelijkaardig probleem gehad: op een gegeven moment was mijn gashendel geblokkeerd! De bouten ietsje terug ingedraaid en gelukkig kwam de hendel terug los. Vervolgens naar Blommaert gereden en daar hebben ze er netjes 2 chromé kapjes opgezet. Alleen spijtig dat ik daarvoor € 70 kwijt was!(werkuren hè ;-))

Link naar reactie
Maar eerst moeten die 2 bouten eruit natuurlijk :-) Maar HOE? Dat is de vraag :-p

Als ik het kan komen voordoen ga je zien hoe simpel het is, maar om het simpel uitgelegd te krijgen (aan een leek) dat is een andere zaak.

P.S. Je weet toch dat het wettelijk verplicht is om minstens 1 spiegel te hebben (als die er oorspronkelijk opstonden). Dit geheel terzijde...

Link naar reactie

Heb mij gisteren dan maar aan het slijpschijf(ke) gezet :-)

En met succes de 2 bouten afgeslepen. Perfect gelukt.

Eerst alles goed afgeschermd uiteraard. Afdekplaatjes zitten nu in den gaten van de stuurkap en

ziet er goed uit. Stuurkap hermonteren was deze keer geen probleem met die kabel van de snelheidsmeter.

Met dank aan de tips van de forumleden.

G.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...