Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lambretta/Batterij vraagstuk.....


jeansprint

Aanbevolen berichten

Hallo, iemand ervaring met het volgende gegeven?

Ik heb op mijn Lambretta blok een elektronische ontsteking laten monteren. Nu heb ik om een drietal luchthoorns en verstraler of twee te laten werken een batterij gemonteerd die uiteraard moet opgeladen worden. Ik heb hiervoor een spanningsregelaar van Vespa/ducatie gemonteerd met een B+ aansluiting. Bij het starten van de scooter brandt de verlichting meestal wel, na een tijdje valt ze volledig weg om na een tijdje weer naar behoren te functioneren. Op het circuit staat de verlichting vooraan, achteraan en het stoplicht. Ik gebruikt deze “setup” al jaren op mijn Vespa's, ze is simpel en werkt altijd, dus hier zal het probleem mijn inziens niet liggen. Als ik de website van Beedspeed bekijk, maken ze wel degelijk een verschil tussen een kit met of zonder batterij, is het enkel de spanningsregelaar die anders is, of is er meer, iemand ervaring met deze kits? Zou de universele regelaar van BGM soelaas kunnen bieden door hem te monteren tussen de originele regelaar en de batterij? Alle tips welkom, groeten Jan.

NB: ik weet niet welke kit erop gemonteerd is, vraag is gesteld aan de plaatser. Sites ter illustratie.

http://beedspeed.com/product_info.php?products_id=5652

http://www.scooter-center.com/scoweb/pages/productdetail.grid?product=289442596983536&category1=C&category2=CAT〈=en

Link naar reactie

Zou het niet eerder aan de (zwaarte van de) batterij liggen ipv de gelijkrichter?

Als de bedrading correct aangesloten is (gelijkstroom naar de batterij) zou alles moeten functioneren.

Kan je de verlichting niet rechtstreeks op regulator aansluiten (zonder batterij). Normaal krijg je daar 90watt, dit is meer dan voldoende om je verlichting te laten werken.

De hoorns kan je dan via de batterij laten werken.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hallo Nero, de B+ uitgang op de spanningsregelaar geeft mijn inziens de juiste stroom -DC of gelijkstroom- voor het laden van de batterij en gaat naar de plus+ van de batterij. De min– van de batterij heb ik aan de carrosserie gemonteerd, heb ik hier een fout gemaakt? Elektriciteit is nog steeds niet mijn dada, de andere stroom is dan -AC of wisselstroom- als ik het goed begrijp. Merci voor de helpende commentaar... Jan.

Link naar reactie

Volgens mij is alles dan correct aangesloten. Je kan eventueel nog de massadraad die uit je vliegwiel komt verbinden met de - op je batterij om nog betere massa te hebben, maar ik denk niet dat dit de oorzaak van je probleem is.

Heb je al gemeten hoeveel watt je krijgt op de bedrading naar de batterij, en op de ac- uitgang?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Nero, ik heb nog niet gemeten, dat moet ik eens doen! Ik heb wel al eens gewisseld van regelaar met hetzelfde gekende effect tot gevolg. Volgens mij moet ik het probleem gaan zoeken bij de elektronische ontsteking zelf…. Vandaar de vraag of er verschillende kits zijn voor met en zonder batterij. In het weekend nog eens iets proberen, merci Jan.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...