Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sito Plus


Kylimo

Aanbevolen berichten

AFBLIJVEN VAN DIE SPROEIERS !!!!!!!!!!!

de originele sproeiers zijn afgestemt op de doormeter van de carbu en door het mengsel rijker te maken is de kans groot dat hij gaat pruttelen of verzuipen !

stel dat je er ene insteekt die waar je dit probleem niet met hebt zal het verschil zo klein zijn dat het verwaarloosbaar is...

als je echt een verschil wilt voelen moet je het volgende veranderen :

-cilinder

-carbu

-expansie uitlaat

-primaire overbrenging

-opening in de carter uitveilen

-openingsmoment van de krukas groter maken

of

nen 200 motor eronder flansen

(1250 eurokes als't ne nieuwe moet zijn)

en gelooft me als ik zeg dat ge dat na 2 maanden ook traag vind !

moraal van't verhaal

ofwel origineel laten en geen miserie hebben,

ofwel professioneel tunen en veel geld kwijt zijn

Bericht bewerkt (22.12.2005 | 20:21)

Link naar reactie

Nou, dat is duidelijk, ik blijf van de sproeiers af (bedankt voor deze duidelijke uitleg).

Even een kleine toevoeging: ik zoek niet echt extra vermogen. Als ik echt een stukje wil gaan rijden pak ik mijn (flink onder handen genomen) Ducati Monster. Ik wil de Vespa iets meer kunnen doortrekken en dat hij gewoon wat vlotter naar de 80 km/uur gaat. Als ik teksten als Sito Plus 1 lees en Sito Plus 2 of Sito Plus 3 denk ik het hiermee te kunnen bereiken.

Als het nodig is om bv een Malossi 166 en een 24/24 carb met Sito Plus erop te zetten, dan ga ik dat gewoon doen (in vergelijking met ieder onderdeel van de Ducati vallen de prijzen voor een Vespa echt heel erg mee). Maar nogmaals, ik zoek geen snelheid, maar iets meer trekkracht.

Groeten

Link naar reactie

Ja, ik denk dat ik ook met de Sito begin, en mij kennende zal er wel het één en ander volgen.

Mijn Mostro is voorzien van 41 mm Keihins, geflowde koppen, ST2 nokkenassen tangentiaal bochtenset en open dempers. Ik weet uit mijn hoofd niet meer hoeveel pk's, maar het voorwiel hangt meer in de lucht dan op de grond (bij wijze van spreken). Kom je wel eens op Ducati-meetings van de DCN, MOB of DCV?

Groeten

Link naar reactie

Ik heb een Sito-Plus onder mijn PX125E gestoken (originele was kapot) en ik moet zeggen dat hij gaat als een raket (in vergelijking met de originele uitlaat). Maakt wel wat meer lawaai, maar als ge ne goeie helm op hebt hoort ge dat niet.

Trekt zeer vlot door tot 90 km/h.

Voor de prijs : een aanrader : maximum output with minimum input.

Link naar reactie

het valt me op dat er toch heel wat mensen zijn die een ducati en een vespa combineren, heb dat in der tijd ook gedaan en was de trotse bezitter van een supersport, helaas met een zotte kop verkocht! willem vindt dat zijn px125 rijd als een "raket", bij mijn weten is er maar één "raket" vespa en dat is een T5 willem, deze vespa trekken vlotjes door tot 110 km/u en hebben ook maar een cylinderinhoud van 125cc, beslist eens proberen en wedden dat je bent verkocht! zalige kerst, jan

Bericht bewerkt (23.12.2005 | 17:25)

Link naar reactie

Inderdaad, het WDW gaat niet door in 2006. Het schijnt in verband met organisatorische omstandigheden. Wel erg jammer aangezien het een mooi en groot evenement is. Het positieve is dat we niet 2 jaar hoeven te wachten (normaal is het iedere twee jaar) maar één jaar (extra). Het is verplaatst naar 2007. De DucatiClubNederland gaat in de "WDW-Periode 2006" wel iets anders organiseren. Dit zal iets kunnen worden van een toertocht in de Dolimieten.

Kom jij uit Belgie? In Belgie heb je de MOB (Monster Owners Belgie), een club met alleen Ducati Monster-liefhebbers. Echt een leuke club MOB , maar dat zijn de DCV en DCN natuurlijk ook.

Sorry voor de niet Ducati eigenaren voor dit kleine uitstapje naar een ander onderwerp.

Ik heb wel besloten om een Sito Plus (dank je wel Willem) aan te schaffen.

Groeten

Bericht bewerkt (23.12.2005 | 19:16)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...