Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nachtelijk bezoek in mijn garage


De Nice

Aanbevolen berichten

Vanmorgen rijd ik mn garage (staanplaats) buiten en merk dat mn stuur scheef staat. Ik had al gemerkt dat mn stuurslot vrij veel speling had, maar zonder verder nadenken buitengereden. Wat ik vreesde is dus werkelijkheid geworden, ze hebben getracht mn stuurslot over te draaien om met de PX aan de haal te gaan. Voetafdruk op het pinkerdoosje en op het spatbord als bewijs. Heel veel geluk gehad dat ze hier niet in geslaagd zijn want op -1 hebben ze een BMW cabrio opengekregen via het stoffen dak en een gps buitgemaakt. Een Opel Corsa is effectief gestolen uit de garage. Bastards ! Aangifte gedaan bij de politie, verzekering op de hoogte gebracht maar veel haalt dat niet uit vermits de Vespa niet verzekerd is tegen diefstal (onbetaalbaar). Stuur terug rechtgetrokken en geen schade merkbaar buiten mn stuurslot dat een beetje geforceerd is. Ben dan maar een extra hangslot gaan halen en een schijfremslot... Ik dank dat ik vanavond ga kamperen in de garage !

Link naar reactie

je kan een alarm plaatsen op je px, de decibels midden in de nacht zal voldoende zijn om potentiƫle dieven af te schrikken

Link naar reactie

Ja denk dat ik mijn wesp ga meedoen naar de slaapkamer. (een goed excuus voor de vrouw :-)

Zit nu al 15 jaar in de inbraakbeveiliging en ze worden steeds erger en erger.

Een goed abusslot op een 20cm van de grond monteren en een alarm zal ze zeker al ontmoedigen.

Link naar reactie

@ Gette : idd, leve de grootstad zeggen ze dan... probleem is dat we hier automatische poorten hebben die sluiten met een intervalsysteem. Ze wachten dus tot iemand wegrijdt en glippen binnen vooraleer de poort sluit. Heb de huisbaas al gevraagd om het interval te verlagen of de mogelijkheid om de poort manueel te sluiten.

Ik ga in ieder geval een verankering in de muur plaatsen om een extra ketting te bevestigen... Dan hebben we een stuurslot, een ketting rond een grote regenpijp, een ketting met verankering in de muur en een schijfremslot. 5 minuten werk dus vooraleer je kan vertrekken :)

Net een filmpje gezien dat de werking van stikstof bewijst, dan mag je er 100 kettingen aanhangen, breken zullen ze !

Link naar reactie

Zou idd maar eens een paar nachtjes in de garage overnachten...

Deur op een kiertje,Stuk ijzer onder hand bereik!

Had vroeger mijn Hd's ook in een garage,5 sloten op deur,4 aan elke motor,

(Was 5 Minuten bezig om van het slot af te halen)!

Sterkte,AJ

Link naar reactie

Labo heeft sporen gevonden (voet-en vingerafdrukken) op en naast de BMW. BEnieuwd of ze bekend zijn bij de politie. Misschien idd toch maar eens overwegen om een alarm te plaatsen... is dat zelf te doen of moet je al een halve electricien zijn ?

Link naar reactie

In mijn garage hetzelfde probleem met electrische poort. Vorige week hebben ze mijn fiets meegenomen, mijn vespa zijn ze gelukkig van af gebleven!

Ik sluit mijn Vespa meestal gewoon met een ketting langs de vork omdat het stuurslot (cilinderslot?) niet meer werkt (geen sleutel meer van is).

Heeft er iemand een idee waar ik zo'n slot kan kopen en of dat makkelijk te installeren is?

tnx,

S

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...